Alla kommentarer avIma_Tree

Doom2020-06-05
Ok, inte fullt så usel som den kunde varit. Men det säger kanske inte så mycket. Ganska bra stämningen i smygscenerna.

Doom2020-06-05
Filmen är säkert komiskt urusel, men ge personen som skrev beskrivningen ett pris.

Get on Up2020-03-29
Lite fladdrigt, som det lätt blir när man ska pressa ihop en persons hela livsverk i en spelfilm. Vissa teatraliska knep som känns lite krystade och onödiga. Intressant karaktär, helt klart, men presenterad på ett spretigt vis.

Mamma Mu & Kråkan2020-02-25
Barnen verkar hyfsat nöjda med resultatet, men själv tycker jag det blir en blek tolkning av Wieslanders och Nordqvists fina samarbete. Tomas och Jujjas musik och sagor är något av det mest kvalitativa som Sverige producerat vad gäller ”barnkultur”. Det här kvalar tyvärr inte in där.

Gone Girl2020-02-18
Underhållande och välgjort. Lite väl maxat vilket rubbar trovärdigheten lite.

Annabelle2020-01-26
”Ååh! En sån här obehagligt ful docka har jag alltid letat efter”...

Joker2019-10-08
Riktigt riktigt bra! Oerhört smart och välgjord twist på batmanhistorien och den mest ”trovärdiga” skildringen av Gotham Citys förfall.

Blackhat2019-06-02
Segt, fult och rörigt. Sterilt bildspråk. Hemsworth övertalar inte som machohackare.

Monsters vs. Aliens2019-03-10
Funkade helt ok för både mig och sexåringen hemma.

Held Up2018-12-30
Haha, jag vet inte om det är det att klockan är 03:26 eller om min humor suger men jag tycker det är asbra.

Dagarnas skum2018-11-23
Tycker Gondry går lite för mycket all in med extra plusplusmeny. Det var länge sedan jag läste boken nu, men jag vill minnas att intrycket av den var mer återhållet än så här. När det är knas i nästan varje bildruta så blir det till slut substanslöst och ångestframkallande. Och för mycket "känslor" också. Kände lite liknande med Where The Wild Things Are. Som att äta en tårta som bara består av grädde.

Taxi Driver Sweded2018-11-22
Haha, en del roliga scener. Påminner lite om Henrik Langes "80 romaner för dig som har bråttom".

Taxi Driver Sweded2018-11-22

Islamistens söner2018-11-20
Skakande nära och väldigt väldigt obehagligt.

London Has Fallen2018-11-18
Macho. Korkad. Pinsamt patriotisk. En fånig film helt enkelt. MEN...är man på det humöret så funkar det hyfsat.

Evil Dead2018-11-06
Får ett plus för att effekterna gjorts utan CGI, som nämnts redan. Men personligen blir jag mest äcklad av slutresultatet. Ett högst personligt betyg.

Jag älskar dig - En skilsmässokomedi2018-11-03
Satan vad dåligt! Det här är svensk filmproduktion från sin sämsta sida!

Ghost in the Shell2018-10-07
Bitvis helt kopierade scener från orginalet och bitvis något helt eget. Mycket mer förklarande/förtydligande. Väldigt snyggt men också en del stelbent skådespeleri. Svag trea.

Noah2018-09-15
Skådisarna och det intressanta i den bibliska historien höjer den till två. Men det är även kombinationen av det bibliska med hollywoodsk krydda som sänker den dit.

Skuggdjur2018-08-23
Vill så mycket men känns mest krystat konstigt. Flickan är ok! Hade nog funkat som nån sorts scenkonst istället.

Gods of Egypt2018-08-19
Jag undrar vilka som går igång på sånt här högtravande episkt machosmet? Meeen som fler verkar tycka så dög det någorlunda att slökolla på innan man somnade.

Point Break2018-05-10
Rycks hela tiden mellan billigt och fult och charmigt och snyggt. Den får en extra charmpoäng.

Annihilation2018-04-08
En film som jag verkligen skulle kunna gilla. Men det är för mycket fult och dumt som jag tycker hör till billigare produktioner. Jag är också ganska trött på CGI.

The Workers Cup2018-02-20
Lite spretig och lämnar en lite frågandes, men med ett behagligt långsamt tempo och en berörande grundpoäng.

Die Another Day2018-02-18
Det känns som att man tittar på en billig leksakskollektion från 90-talet som genom djävulsk trolldom kommit till liv. Action Force för vuxna med ett magplask. I iskallt vatten.

Life2018-01-20
Bah... Dugligt.

Alex Cross2018-01-03
Riktigt fånig actionthriller. Men jag kan inte låta bli att gilla Matthew Fox överdrivna karaktär lite. "The Butcher of Sligo", haha! Skådisprestationerna är överlag usla. Svag tvåa.

Conan - förgöraren2017-10-15
Man kan antingen ge den en 1:a eller en 5:a. Allt där emellan är mer eller mindre galenskap.

Frenzy2017-10-15
Karaktärer och story känns lite out of date, eller hur man ska kalla det. Lite flamsigt, väldigt brittiskt. Men scenerna med kommisarien och hans fru är guld! Speciellt den med grisfötterna.

Sin City: A Dame to Kill For2017-09-24
Fortsätter i ssmma hjulspår som ettan. Men det som kändes fräscht och poppigt då känns nu mest passé.

Nästa sida »