Alla kommentarer avInsejn

Crazy Heart2010-03-08
Grattis till oscarn Jeff!

Zombieland2010-02-26
Överhärlig! Många minnesvärda scener.. Murray ligger ju i toppen. Jesse Eisenberg är en michael Cera-kopia vilket både är bra och dåligt. Lagom sorlig karkatär.. Woody är som vanligt badass.

Law Abiding Citizen2010-02-21
Tänk om Darabont hade regisserat som han skulle från början. Hade varit intressant att se vilken riktning filmen hade tagit istället.

Law Abiding Citizen2010-02-21
Faktiskt över förväntan! Lite nyskapande, men samtidigt mycket man sett förr. Vissa saker kom oväntat, men i helthet var den ganska förutsägbar. Dessa typiska actionthrillers brukar hamna i samma fack, fast denna sticker ut. Mycket antagligen för karaktärsuppbyggnaderna. Butler gör faktiskt en bra rollprestation. Klen men välförtjänd 4

Hard Candy2010-02-12
Jag har svårt att ta ellen page på allvar, samtidigt som jag tycker hon gör ett bra jobb. Patrick WIlson är riktigt bra, och man vet inte om man ska tycka synd om honom eller inte. Scenen alla killar avskyr är något av det obehagligaste jag sett.

(500) Days of Summer2010-02-03
Väldigt charmig och mysig film: Samtidigt som den har ett "dåligt slut" har den ett bra slut. Tycker den är intressant på så vis att den vågar ta ut svängarna lite. Inte direkt förutsägbar, men samtidigt kommer inget som en chock.

Surrogates2010-02-03
Påminner ganska mycket om I, robot. Ibland ser actionscenerna riktigt bra ut, ibland inte alls. Helt ok underhållning på en låg nivå, men Bruce är alltid badass. svag 3a

44 Inch Chest2010-01-30
På gränsen till lite för knepig, men rollerna är så jäval bra dock. Ian McShanes och John Hurts monologer är det bästa på länge.

The Blind Side2010-01-28
Håller med förgående talare. Okej feelgood, men inget mer. Bra rollprestationer. stark 3a

Sherlock Holmes2010-01-24
Ojämnt tempo med vissa riktigt bra scener, och vissa mindre bra. Robert är alltid en pärla. Klart sevärd

Män som hatar kvinnor2010-01-24
Grymt överskattad, och filmen saknar en viss helhet: Allting känns för enkelt och snabbspolat. Har man läst boken blir man besviken, har man inte, kan jag ändå förstå att vissa tycker om den.. För att vara en svensk film då. stark tvåa

Moon2010-01-17
Enkelt bra gjord, Sam rockwell och Clint mansell ska båda ha minst oscarnomineringar. Men det kändes som att jag satt och väntade på något, samtidigt som filmen ändå lyckades hålla mig inresserad, trots det halvlångsamma, dock jämna tempot. Stark 3a

I Love You, Man2010-01-17
Paul Rudd är så jävla pinsamt rolig.. Jason segel är världens mysigaste! Tyckte verkligen filmen hade allt. Riktigt underhållande på alla vis.

Avatar2009-12-19
Vacker

Panik2009-12-19
Mycket bättre än vad jag trodde! The blob har inget att komma med mot Kevin Dillon. Stark tvåa

Street Fighter: The Legend of Chun-Li2009-12-17
Klippningen var weird, fast Chris Klein räddar filmen..

Baksmällan2009-12-09
Mycket potential, men förhoppningarna uppnås inte riktigt. Trots detta har den några minnesvärda ögonblick. Klart sevärd

American Pie 6: Beta House2009-12-03
Jag blev förvånad när jag skrattde en gång..

20122009-11-22
Han har gjort bättre.. Men specialeffekterna ska man verkligen inte klaga på. En adrenalinkick som tar ett litet tag att komma igång, men annars är det fartfyllda 2½ timme.

Crank 2: High Voltage2009-11-15
Sjukare film får man leta efter, älskar den..

Star Trek2009-11-07
Ändå.. ändå.. trodde den skulle vara lite mer episk, men allt som allt, klart underhållande, och inte på en jättelåg nivå.

The Signal2009-11-07
Höjer till 4 efter en omtitt..

The Signal2009-10-18
Unik som få skräckfilmer. Inget typsikt alls om den, vilket är bra. Samtidigt som den nästan är för f*cked up för att uppskatta, är det många scener som direkt sätter sig på minnet, på ett sätt som ingen annan skräckfilm någonsin har gjort för mig.

12 Rounds2009-10-08
Varför slåss han inte..? The marine äger denna, och det säger en del.. Extremt svag tvåa

Tvivel2009-10-06
Amy Adams överraskar! Mycket bättre än vad jag trodde...

The Fall2009-10-06
Visuellt fantastisk! Aldrig sett något liknande.. Bara en omtitt så kommer betyget kanske höjas. Svag 4a.

G.I. Joe: The Rise of Cobra2009-10-02
Överdrivet fet..

Knowing2009-09-28
Ehh va!? Årets sämsta film?

Conan – barbaren2009-09-24
Det ballaste är när han ramlar ner i grottan, flabba så jag dog..

17 Again2009-09-23
Märkligt att Zac Efron nästan är det bästa i filmen.. Det säger en del.. Väldigt få stunder där man drar på munnen, och redan efter 10 minuter vet man hur den slutar.. Pinsamt svag tvåa

« Föregående sidaNästa sida »