Alla kommentarer avJEngman

The She-Creature2021-05-08
Varför finns det inga lägre betyg än 1? Det behövs ibland.

Möte i natten2021-02-21
Världen var annorlunda på 1940-talet. Bovarna var hederliga, utom några rötägg. Alla hade stora fina hus. Ett par timmar på tivoli med en främmande människa leder till total tillit. Filmen skulle fått en 4:a (Sigge Fürst var inte polis!), men slutet! Nä, det blir bara en 3:a.

Aadukalam2021-02-15
Alldeles för lång film. Känns som två. Dels en framgångssaga med tuppfäktning (och uppvaktning av ung kvinna), dels en lång spiral mot totalt kaos. Man kan bara hoppas att sydligaste Indien inte är så laglöst som det skildras. Svag trea.

Ensamma i rymden2019-04-07
Mja, åter ett bevis på att suverän datoranimering inte självklart leder till en bra film. Det behövs en historia som är bra berättad. Och spänningsmusiken får inte vara så högljudd att man inte hör vad personerna säger. Står och väger mellan en tvåa och en trea, men det får bli en trea.

Min pappa Toni Erdmann2017-03-01
För lång och ofokuserad, men långt från dålig.

Amour fou2016-03-09
Låångsam film JA, känslolösa personer JA, fula tapeter JA. Bra film NEJ.

The Conjuring2013-09-29
Tyvärr, filmen blev aldrig skrämmande. En massa religiöst trams, "skrämmande" filmmusik som varnade när något skulle hända och sen BU!

Dimmornas kaj2013-07-07
Stämningen är bara dis, som är till för att dölja att historien är halt på båda benen. En svag trea.

Zaat2012-07-14
Borde inte betygsätta denna film, ett är alldeles för högt.

Zombieland2012-03-30
Ovanligt intelligenta zombier, för jag antar att det var dom som upprätthöll elproduktionen i landet. Inte värd en trea även om det finns några scener som roade.