Alla kommentarer avJOFA

Spy2017-03-04
Actionkomedi - Flera bra actionscener. Flera roliga stunder.

Sword of Vengeance2017-02-26
Måste ses =) Ha överseende med första scenen för den har lite B-stämpel (bara lite). Ovan nämns vacker men färglös så en tvåa - Jag skulle vilja säga vacker mörk gråskala. Bra tryck i ljudeffekt och musik och HÄRLIGT KORT. Lite som Braveheart minus 50 minuter kärleksdrama =) Nästan ingen dialog i hela filmen - behöver jag lyfta filmen ytterligare? Måste SES ;) Se inte trailern - Såg den nu i efterhand och känns lite som den berättar för mycket.

Rogue One: A Star Wars Story2017-01-14
Bäst film hittills. Helt ofattbart! Tyckte episod 1-3 var rena sömnpiller (3:or) jämnfört med dessa två senare filmer (5:or).

Allied2016-12-03
Levande äkta och brutal. Jag fick en känsla av att vara där, mitt i kriget, som jag aldrig fått förr. Kanske för att filmen skildrar just ett lite mer vardagligt perspektiv som man sällan tidigare sett. Filmen är en drama med inslag av action och romantik. Väntar man sig "rambo movie" så har man fel förväntningar. Filmen är snygg men långsam - som en drama :)

Spectre2016-09-29
Av de filmer jag sett fullt ut så är detta den klart sämsta jag sett på många år - alla kategorier (ser inte klart alla filmer iofs). Högst omodern action.

Suicide Squad2016-08-11
Ganska najs film. Förmodligen svårt att lyckas fullt ut med ett upplägg där skurkar med skjutvapen och svärd ska bekämpa magiska super powers? Men.. Det är ju inte helt ovanligt upplägg att ett independence stuk med total underkägsenhet tilltas? Känns som jag spoilar lite hur filmen slutar? :-) Till skillnad från andra kommentarer här så tyckte jag att filmen var uppe på kategori fem under långa perioder - klart sevärd. Hoppas på en "the Joker" film framöver för det var jokern och harly quin som toppade i kvalitet :-)

Warcraft: The Beginning2016-08-02
Enligt mig bättre än både sagan om ringen och game of thrones. Fast då enbart i kategorierna manus, musik, världillustration och handling.

Southpaw2015-08-09
Southpaw visar att det finns hopp om framtidens filmindustri! Brutalt äkta vacker - Första kandidat någonsin till att eventuellt ses två gånger på bio. Ta inte reda på vad filmen handlar om - se den innan alla vet! James Horner, bakom filmmusik till både Braveheart och Titanic, kryddar filmen med sitt helt ovetande sista mästerverk. RIP.

Avengers: Age of Ultron2015-05-10
Surprisingly UNFLAT - Nu trodde jag att det skulle bli slät trea men snarare blev det en spretig trea där det fanns guld i materialet. Att en del fightingscener hade en APM på 300 gjorde mig föga imponerad och snarare glad att jag inte valde 3D. Inovativt sätt att inte klippa bort däremot? =) Glad att jag såg Child44 först - En film med så mycket mer potential (att vara en femma) på förhand.

Interstellar2014-12-17
Efter denna film ser jag Christopher Nolan som största regissör - Magiskt manus och filmusiken är förmodligen det bästa jag hört någonsin. Filmen får "Grativty"s omlopps äventyr att verka som just det jag gav den i betyg: bara blott en fyra

Apornas planet: Uppgörelsen2014-11-17
Titeln är ju skitkul - Retro delux att följa upp en serie med långa filmtitlar med ytterligare en triologi. Vad hände med alternativen: "Planet of the apes - Eposiode 1-3". Visst kan filmen få en fyra - men det är nog mest för avsaknad av bra film. Dock så ska det tilläggas att detta är "way better" än något superhero transformers shit =) Att Ennio Morricone står för en del av musiken är ett stort plus - minus för att det inte omnämns här? =) "Dotpota"- bruden, Kerri russel, var den jag retsamt visste att jag sett tidigare men aldrig kunde placera. Hon är med i en världens bästa serier (i tiden smått kontroversiell): the americans =)

Inglourious Basterds2014-09-19
Fattar inte riktigt varför jag bara gav denna en fyra från början - Känns som att jag blev lurad av Tarrantino himself lite då det pratades om soundtrack "alla pulp fiction" =) Kanske det har letats efter 40:talslåtar och möjligtvis är det några få inflikade någonstans men en "lost and found skiva" där musiken hade stor del av filmen var det inte direkt.. men filmen är ju magisk i övrigt! efter att ha sett den på nytt så är ju allt annat än femma en ÄKTA DISS av välskapat ögongodis =)

X-Men: Days of Future Past2014-05-25
Första x-man filmen som får något över en trea =) Otroligt välgjort. Stannar teamet bakom manus musik och regi till "past days of the future past" så kan jag rentav bli en x-men lover - x-men har verkligen mognat som ett fint vin - Denna film var högst njutbar =)

Looper2014-05-16
Egentligen är detta en svagare trea men filmen fick en att börja grunna på vad som egentligen hände i filmen och sådant gillar jag. Att jag grunnade på denna filmen i två dagar måste bara höja denna filmen till en fyra - En snyggt regisserad film med vissa brister som uppvägs av ett stort oändligt mysterium! =)

Here on Earth2013-11-09
Andrea morricone har ett finger med i musiken - Ennios son!

Here on Earth2013-11-09
Har slötittat på den ett tag - för att till slut fatta att det är något mer än "another teenager movie". Fin fin filmmusik, helt ok manus och en del skådisar som gjort stort efteråt.

Smokin' Aces2013-10-13
Jättedålig filmtitel - trodde detta var en av all blackjack filmer som jag "förmodligen redan sett". Denna film skulle heta något intresseväckande unikt som tex revolver (nej vänta - redan tagen titel). Men jäklars vilken film!! Gillar man inte detta så gillar man inte tarrantino - Eller så ogillar man det för att det är likt men inte tarrantino.. Ja jag vet inte - Enligt mig så är detta way bättre än en del av tarrantino. Cant wait to see this commercialfree with blueray and surround =)

Total Recall2013-08-11
Har lyckats se både man of steel, elysium och world war z denna sommar - Sååååå besviket konstaterar jag att denna film har ett högre index än vad jag skulle önska..

Fool's Gold2013-04-02
Första scenen är bäst - sedan blev allt kalle anka.. och det har man ju faktiskt tittat på det också en gång i tiden?

Wall Street: Money Never Sleeps2012-12-26
Förmodligen bara ett kommersiellt trick att jag väljer trean före tvåan - förmodligen för att en del scener höll en nivå av en trea?

Total Recall2012-08-13
Len Wiseman börjar arta sig till kategorin favoritregissörer =) (någon mer än jag som snappade upp tvåsekundersglimten med Obama på framtidssedlarna - hehe - i england dessutom - hehe).

Meningen med Hugo2012-06-05
Stark etta eller svag tvåa? =)

The Hunger Games2012-03-28
Magstarkt.. visst kan det vara kul med filmer med ett nytt tänk men denna film är tänkt i helt fel riktning.. Ett blodigt narniaäventyr som jag inte önskar ha flyttat gränser för acceptans en enda millimeter.. En trea är satt endast för att filmusiken - Kanske den bästa filmmusiken jag hört någonsin.. men till vilken film? Har man nyligen sett safe house på bio så var det rätt väntat att det nästa skulle vara en plum p i protokollet -

Ljus i skymningen2012-02-15
Rått kallt finskt foto - Skönt kort - Unikt intensivt ! Gillar allt emellan raderna då en del filmer tenderar att sträva efter övertydligheten.. Den där pokerscenen gillar jag också - Den där som förmodligen inte riktigt var en del av filmen men blev så jäkla grym att den men all rätt togs med ändå =) Någon måste vara den första att sätta femman - finlad kan!!

Bringing Out the Dead2012-01-20
Steg ett par snäpp när jag såg den en andra gång =) Gillar man film som sticker ut (och tycker att shutter island är förutsägbar) så är detta verkligen rena ögongodis =)

Salt2011-11-15
Konstig film med både styrkor och svagheter - Svag fyra

The Big White2011-09-12
Stark trea -

Color of Night2011-09-07
Förvånar mig att denne Richard Rush aldrig slog igenom som regissör... kanske var det fel att satsa på en känd action stjärna och sätta honom i sin egna stora dramaproduktion (?) varefter alla b.willis fans buade högljutt på 90-talet då pangpanget uteblev i 90-tals mått mätt helt och hållet. Som någon tidigare nämnt: unikt regisserad =) Skönt manus, bra musik och riktigt intressanta karaktärer!

Hanna2011-07-16
Filmen får min oskar för bästa ljud =)

Across the Universe2010-09-07
Att jag inte satte en femma på denna direkt! vacker för ögat - vacker för örat -

Nästa sida »