Alla kommentarer avJakobmannen

Mega Shark vs. Giant Octopus2009-05-23
Snäppet under average porrfilms-historia och skådespeleri. Jag tycker inte sånt här är kul. Trodde det.

Star Trek2009-05-14
Väldigt smart, välgjort och underhållande i klassen färggranna fantasifeelgoods från elva år. Ska som mycket annat ses på bio!

Fast & Furious2009-05-14
Om det ändå var en nördig orgie i bilar och jakter men inte ens det bjuds man på. Allt är sunkigt: skådisarna, manuset, regin och värderingarna. Jag och gud fördömer alla som tycker att det här är bra; ni är dumma i huvudet eller vet inte bättre.

X-Men Origins: Wolverine2009-05-11
Otroligt oinspirerat och trist i förhållande till hur inspirerande och coolt det kunde gjorts.

Push2009-05-11
Regissören är väldigt mån om att publiken ska förstå vilket innebär att man får saker illustrerade för sig lite väl många gånger.T. ex: De är "sniffers" alltså ska de lukta och känna på grejer i en kvart så att alla hänger med. Upprepningar och slött berättartempo hjälps inte av en katalog av färgfilter i ljussättningen. Tråkig.

The Reader2009-05-05
Regissören tror på historien och skådisarnas förmåga. Inget utanpåverk.

Slumdog Millionaire2009-05-05
Inget överaskande men ändå överaskande bra. Hade andra hälften varit lika bra som första så kunde det blivit ännu bättre betyg. Fantastiska barn!

The Devil's Tomb2009-05-05
Dålig.

Portal2009-04-07
På pappret såg det intressant. Sen kom filmen och sket ner sig helt. Ett djävulsbarn ska skapas och det på ett motell som drivs av c-skådisarna från helvetet. Men ett utropstecken: musiken är sympatiskt oldschool-skräckis, fast digital såklart.

The Spirit2009-04-05
Så utskälld och ratad att jag blev förvånad när jag såg den. Det har iof gått lite inflation i Frank Millers estetik kan man tycka men här är det lika bra/snyggt som något annat. Gabriel Macht vistte jag inget om men är skön i huvudrollen. Skönt var det även att se humorn som vissa kanske förbisett. Och som vanligt tycker jag att Samuel L Jackson borde ta semester ungefär vartannat år; han är uttjatad, simpel och slentrianmässig i sitt spel.

Watchmen2009-04-05
En stark trea, jag gillade den här filmen. Läst serieboken och den är såklart bättre men jag tycker att det är dumt att jämföra. Filmen står på samma grund som boken och är seriöst genomförd och det skiljer den från många andra i genren. Lååångt slut som haltar men som sagt; en stark trea.

Valkyria2009-03-09
Välgjort med snygga bilder. Men trailern säger allt: " we got to kill Hitler". Men det gjorde dom ju inte, eller hur? Barnsligt men va fasen, det räcker inte.

The International2009-03-09
Det lät så bra så. Naomi watts, clive owen i en internationell thriller av tom tykwer. Men det var inte speciellt kul. Dialogen är för omständlig och tråkig för att gripa tag och det gör filmen seg. Annars hade Tom Tykwer gärna fått ta sin tid som han gör nu. Men det känns bara klumpigt. Och Naomi Watt; hög högsta och tråkig lägsta.

Sheriffen2009-03-02
Såg om den och Gary Cooper är så bra så man kan inte ge den mindre än en fyra särskilt med tanke på de sista 20 min; fantastiska.

Män som hatar kvinnor2009-02-28
Inte läst boken. Men jag lutar nästan åt en fyra.

Punisher: War Zone2009-02-22
Jag gillar Punisher i de bästa serierna. Konsekvent, mörk och vidrig. Synd att skaparna inte håller med. I den här filmen beter sig Frank Castle ungefär som i tidningarna fast med slask-ljud och "tuff" musik som soundtrack och man får känslan av att de tycker att han gör rätt. "Faan, vilken skön ursäkt att göra överdrivet långa och våldsamma actionscener!" måste regissören tänkt när han la vantarna på Punisher-karaktären. Idiot! Ray Stevenson är väldigt lik serieförlagan men jag vet inte om han tål sättas på större skådisprov än i den här filmen, kanske, han fick inte chansen iallafall. Dominic West gör en karrikatyr till skurk vilket hade funkat om resten av filmen hade känts distanserad. Det är den tyvärr inte.

Midnight Run2008-11-12
Kronjuvel i denna genre. Sällan sett en "omaka par" som det lirat så mkt om.