Alla kommentarer avJavel

Ewoks: flykten från Endor2020-04-16
Sämre än den otroligt tafatta första filmen. Alltså jävligt dåligt.

Zootropolis2019-08-09
Snortajt och oavbrutet underhållande. Nästan omöjligt att ha tråkigt här. Trots tempot så undviker den att bli så skränig och överspänd som den typiska Pixar-filmen från början av 2000-talet. Vi slipper den snacksaliga komiska sidekicken (tack!) och all överdriven sentimentalitet. Samtidsobservationerna funkar och politiskt uppfattar jag den som ganska elastiskt.

Vampyr2019-07-04
Cool!

Stormy Monday2019-02-24
Fina stadsmiljöer och bra atmosfär slarvas bort.

Föräldrafällan2018-12-12
Superamerikansk lovsång till kärnfamiljen! Riktigt najs med en aningen för lång sista akt. Obegriplig dynamik mellan föräldrarna, vars uppbrott aldrig riktigt reds ut, men vem fan bryr sig? Lohan är bra och jag köper illusionen av tvillingsystrarna.

Bilrånaren2013-07-20
Peakar i ett tidigt skede (prickskyttescenen) och blir sedan bara segare och segare. Utgången är given från början och resan dit är inte speciellt underhållande. Rumphugget slut.

Klassen2013-06-03
Det var en skev klass det där. Uteslutande empatilösa, sadistiska kräk. Det går väl att undersöka sociala mekanismer och mob-mentalitet utan att ta i så här mycket? Bättre på samma tema; Bang, Bang... You're Dead, Elephant.

De förlorade barnens stad2013-05-14
Tjusigt nonsens. Jag går igång på stämningen i vissa delar av filmen men alla spejsade närbilder och groteska karaktärer blir mest tröttsamma i längden. Stundtals tangerar det nästan buskis.

Tarzan och den vita kvinnan2013-05-13
Wow, så här kunde det alltså se ut innan The Hays Code trädde i kraft. Den känns lite disträ i mitten, men annars den klart bästa Tarzan jag sett.

Sagan om ringen - härskarringen2013-05-10
Otroligt fina miljöer och en del riktigt effektfulla actionscener. Hantverket är magiskt. Det hjälper tyvärr inte mycket då vi samtidigt får livlösa och tunt tecknade karaktärer, stolpig dialog (varenda stavelse uttalad med nästan parodisk emfas) och en framåtrörelse som känns segmenterad och slarvig.

Tarzans äventyr i New York2013-05-07
Rafflande tio sista minuter.

Tarzans pojke2013-05-07
Charmigt, fånigt och faktiskt ganska så medryckande. Tycker både bakprojektionen och arkivfotot funkar rätt så bra här.

Manhattan Chase2013-04-21
Otydlig hierarki i det där brottssyndikatet - jag fattar inte så mycket mot slutet. Relativt underhållande film dock. Bra drag i fightingscenerna.

L.A. konfidentiellt2013-04-12
Den första timmen är rakt igenom mästerlig, tyvärr slarvas resten av filmen bort genom orimligt snårigt intrigerande och personer som helt plötsligt inte alls agerar i linje med sina etablerade karaktärer. Sista halvtimmen av filmen är inget mer än en vansinnesrusch i mål. Kim Basingers karaktär känns för övrigt ganska platt.

Mannen från Mars2013-04-08
"Var fredliga, annars utplånar vi er planet"

Far From Heaven2013-04-06
Som pastisch på 50-tals-melodram är den skickligt utförd men jag tycker inte att stilen gynnar historien - det blir för livlöst. Det hade vart fullt tillräckligt att bara skildra makens homosexualitet.

Kamp på liv och död2012-05-25
Jag är barnsligt förtjust i människojakt-filmer.

Fantasia2012-05-03
Nötknäpparsviten är magisk, de övriga 100 minuterna är mördande långtråkiga...

Efter bröllopet2012-05-01
Lite svårt att sjunka in i historien när varenda scen skall vara ett ohämmat känsloutspel av karaktärer som äntligen kommit till insikt. Makalöst präktigt.

Pocket Ninjas2012-05-01
Det var fint att de puttade in scenen med Z´Dar i ballongfabriken - hade blivit knepigt att hänga med i storyn annars. Är lite besviken på att träningsmontagen bara utgör 65% av speltiden.

Mini Moni The Movie: The Great Cake Adventure2012-05-01
Ganska plågsam historia, en tvåa för Cream Puff Man.

Wolf2012-03-13
Maktkampen mellan Nicholson och Spader på förlaget är bra mycket intressantare än själva varulvsbiten.

The Dark Angel: Psycho Kickboxer 2012-03-13
Bra drag! Det känns som jag sitter och tittar på en filmatisering av Final Fight!

After Last Season2012-03-06
0 av 1000. Jag är dock ganska övertygad om att filmen är något slags poänglöst skämt.

Adam & Eva2012-01-12
Förvånansvärt bra svensk komedi som dock "lånar" friskt från Woody Allen. Här finns scener som är direkt hämtade från Annie Hall, Hannah och hennes systrar och Scener från en galleria.

Antropophagus2009-10-27
Monumental seghet...

Borderland2008-08-07
Håll still kameran för helvete!

Simon Says2008-05-25
Det här är en solklar etta egentligen men jag gillar dödsmaskinerna och allt kladd, sen är filmen bitvis ganska obehaglig pga Crispin Glovers groteska överspel.

Death Moon2008-02-08
Seg, ointressant varulvsfilm som byggs upp kring en tradig kärlekshistoria.

H.O.T.S.2007-03-24
Den här filmen är inte bra.

Nästa sida »