Alla kommentarer avJimCarrey

Schindler's List2013-07-23
Manus o regi är väl inge vidare men ralph fiennes med flera bra skådisar och fin fotograf samt skönt tarantinovåld lyfter detta till en höjdarupplevelse. säkert tredje eller fjärde gången jag ser den o det är riktigt spännande dock inte särskilt genuin feel och fattar inte hur man kan klaga på att en hollywood-actionrulle inte är "historiskt korrekt". Om det stämmer att skolungdomar kollar på detta på historielektionen så är det dock sorgligt inte för att den innehåller historiska felaktigheter utan för att den är helt intetsägande och bitvis obegripligt sliskig

Schindler's List2013-07-23
"Spielberg used German and Polish language in scenes to recreate the feeling of being present in the past" står det på wikipedia. Finns inte tyskland och polen längre?

Känn ingen sorg2013-07-23
lol @ Retard_Messiahs genomgång av filmen. Nu behöver jag inte se den

Only God Forgives2013-07-23
Det sämsta med manuset är när Kristin Scott Thomas säger "what can you do with that cumdumpster of yours" Refn använder uttrycket 'cumdumpster' helt fel och skämmer ut hela skandinavien. Har han aldrig kollat på en p-våffla?

Spring Breakers2013-07-16
Det är kanske inte heller så konstigt att när Harmonys tidigare manus och filmer har lyckats beskriva ungdomen inifrån på ett imponerande vis så lyckas den här problematiserande filmen av honom naturligtvis göra våld på sig själv

Spring Breakers2013-07-16
Hade höga förväntningar på den här filmen och de infriades väl inte riktigt. Den var ungefär filmtekniskt som jag hade tänkt mig men insåg inte i förväg att Harmony skulle vara tvungen att spola ner hjärtat i toaletten för att försöka göra en tekniskt mer spännande film. Som inlägg i tolkningsdebatten är Spring Breakers tyvärr bara en blek efterapare. Somnade verkligen inte, hade bara väntat mig en mer spännande/ny upplevelse på den fronten och det är ju också uppenbarligen föresatsen med filmen med för genren märkligt dröjande kameror på tuttar och pistoler och overkliga övergångar som blir realistiska - ingenting av det kändes helgjutet utan bara trevande och gjort. Mycket fina moment, en äkta whigger sjunger innerligt britney spears med pussy riot, föreställningar om oskuld, drömmar och deras övergång i "ondska" problematiseras på ett kul sätt och det flytande tempot och övergångarna ekar trivsamt ibland Virginia Wolfs "The Waves". Men för mig räcker det inte med att någon är en duktig tjuv utan vederbörande måste kunna sälja in stöldgodset också. Även om jag störde mig på mycket får den godkänt för underhållningsvärdet, men skärpning Harmony! Inte alla regissörer kan eller bör göra filmer som problematiserar hela underhållningsväsendet. Natural born killers all over again 2-

I sanningens spår2013-06-16
Lite spännande

Hur mycket är tiden?2013-06-15
Riktigt kul ibland, bra karaktärer 3-

Krigets barn2013-06-14
Så jävla bra. Komona är så grym. Snygg och spännande film, stark trea

On a Clear Day2013-06-13
Hihihihi Pippin! Är även svag för simning men detta var lite för kladdigt för min smak för att det ska kunna få riktigt godkänt. 1+

The Keeper2013-06-13
Tycker det är konstigt att folk anmärker på Asia Argentos skådespeleri eftersom det är riktigt bra. Hopper också ok. Ganska kul film tycker jag som funkar på många sätt.

Modesty Blaise2013-06-13
Kul filmatisering men kanske inte lika cool och sexig som förlagan ändå..

Pusher2013-06-13
Å helvete så meningslös och blek remake

Mr Klein2013-06-13
Skönt och spännande kafkalunk i detta mycket omsorgsfullt regisserade praktmanus 3+

Allegro2013-06-13
Ok drama som ibland blir väl krystat. Gillar Boes Beast bättre för den sminkar över hans omogna pretensioner med lite komik och det behövs verkligen. Thomsen gör dock ett jättejobb och vissa scener är fina 2-

Brotherhood of War2013-06-12
Såå fin *gråt*

Dirty Like an Angel2013-06-11
Madame Theron... SALOPE! *SMACK*.... :)

Betjänten2013-06-11
Kniskarpt om socioekonomiska vs personliga förhållanden 4-

The Last Mistress2013-06-09
En underbar kärleksfilm. Breillat som vanligt väldigt mycket fingertoppskänsla

Student Services2013-06-09
Smutsig och sexig. Déborah François är förtrollande

Re-Animator2013-06-09
Håller sig kanske inte jättebra mot nutida thrillers som Stuart Gordons egna Stuck eller Edmund t.ex. men fortfarande lite spännande i några scener. Dessutom är Jeffrey Combs rolig i sin roll och lyfter upp det hela till en stabil tvåa i den för mig annars inte så populära korsgenren komedi/skräck

Mike Bassett: England Manager2013-06-09
Nu är kanske inte komedi om brittiska landslaget nån av mina favoritgenres till att börja med men tror säkert det kunde blivit roligare än så här. Kul att atomic kitten var med

Fever Pitch - en i laget2013-06-09
bra filmatisering 3-

Hitler2013-06-08
Håller med mi9 på många punkter men tycker väl att det hela är ganska charmigt, man behöver ju inte sympatisera med budskapet för att kunna gilla en film. Kul kollage av gammalt arkivmaterial 3-

Spermula2013-06-08
Helt magisk Udo Kier, atmosfäriskt och underbara repliker

Spermula2013-06-08
jag är mållös. fantastisk.

Les Misérables2013-06-08
En del fina sångnummer i en lite kul les miserables. Anne Hathaway hjälper till att lyfta upp detta på godkänt

The Broken2013-06-07
lite stämningsfullt foto bra skådespeleri och bra ljud. Det är typ allt jag behöver för att bli riktigt underhållen av en skräckis och allt det har the broken. stör mig inte heller på ovissheten tycker det var charmigt

Max2013-06-07
Har verkligen velat se en film om den här tiden men detta blev bara så fånigt. Istället för att göra det historiska till ramverk får karaktärerna på ett pinsamt och onaturligt sätt lägga fram sin samtid och ingenting känns autentiskt. Särskilt inte Hitler

De gröna slaktarna2013-06-07
SÅ festlig