Alla kommentarer avJimmyBickle

Tårtgeneralen2018-08-13
Pinsamt

Sully2017-01-27
Hanks e kung i denna. Otroligt bra casting.

The Hateful Eight2016-01-28
Världens bästa film!

Cat Soup2015-10-09
Wow vilken film!

Beowulf2007-12-11
en stark två om man tar den för det är. det finns ingen djupar intilligens (även om de försöker med lite kritik mot männiksan som odjur osv). men två st mkt imponerande scener, mot grendel och mot draken. annars nollställda karaktärer och fattigt.

De älskande vid polcirkeln2006-05-07
far nog se om den.. for jag tyckte aldrig den gav nogot stark intryck

På tråden2006-05-07
tre min sprangdfyllda med uttryck och kanslor fran dessa faglar vilken gor den ovantat djup och fantastisk bra.

Incautos2006-05-02
stundtals brilljant, stundtals valdigt seg

Closer2006-03-15
ackligt realistiska kanlsor

Hair2006-03-15
basta muskilaen nagonsin! otroliga dansnummer, texter, syra trippar och allra storst - KARLEKEN AR FANATSTISK I DENNA SKAPELSE! och sen den syrliga attacken mot vietnam kriget- stillfullar ahr nog inte gjorts! herregud har aldrig varit asa har lycklig efetr en film- allt satts ratt!

Scarface2006-03-15
hardare karaktar far man fan leta efter!! fan en kille star med en motor sag vid hans tinning och fortfarande det anda han kan saga ar: fuck you! - helt otroligt !!!! har inte fattat hur javla grym pacino ar!!!

Bananas2006-01-16
maste saga att jag fick en riktig skon kanlsa av den har, sa pass skon sa att den slata ut alla ojamnheter. andock bara en svag fyra

The Color of Money – revanschen2005-12-20
sjukt dalig film, sanslost att under samma decenium kunna gora raging bull och denna!!?? det finns ju ingenting nagonstans!! snalla beratt for mig vart denna filmen har ett varde? fotot, knappast-trakigaste foto i en 80-tals film nagonsin, klippning? - okej, men inte sa blixtrande bra som i raging.., skadespel?-skitkasst, tom cruise ar makalost fel i rollen, och newman ar bara OKEJ..., regin? sallan sett martin sa sjkut oengagerad, konstigt kan man tycka nar detta ar en sorts hyllning till the hustler, jag menar att dessa uppfoljar bruka brinna av filmkonst men na inte har!!!

Kung Fu Hustle2005-11-13
hmm... bra mkt bra faktiskt men kan min dåvarande sinnesrubbning ha nått att göra med att jag tycker så? hmm...

Sin City2005-11-05
trodde aldrig jag skulle göra det men jag sätter en trea bara på grund av utseende. resten av den här filmen är verkligen crap. clive owen kankse har någon poäng iofs (trodde jag heller aldrig!)

Lolita2005-11-05
shit vilken levande och intressant film, fanns det ens någon i närheten vid denna tid!?

Lolita2005-11-05
fan kunde inte ha sagt det bättre själv än vad ezeikel gjorde!! imponerad! värt att nämna kankse också är att sällan i historien har en skådespelare så totalt dominerat en film som peter sellers gör i denna och han är bara en biroll!!! bockar ödmjukast åt detta geni ( som de även säger i filmen)

Sista natten med gänget2005-10-25
väldigt bra ungdomsfilm som utspelar sig under en natt. ascoolt faktiskt , blev positivt överraskad. soundtracket är makalöst osså

Life Aquatic2005-10-21
möjligtvis en tillfällig förälskelse, men fan det här är 2000-talets big lebowski om någon förstår den liknelsen. otroligt braa skådespel, foto å musik!! sen att varje scen för sig är ett styckte konst där just dialogen och skådespelt säger allt (nästan, miljön gör sitt) är ett tecken på lite big leboswki magi utan att jämföra filmerna . svinbra!!!!!!!!!!!

Chungking Express2005-10-16
att den är speciell behöver inte betyda att den är bra

Nightmare Before Christmas2005-10-09
hade den varit lite längre och kanske fördjupat karaktärerna ytterligare så hade det varit en solklar femma!

Elling2005-09-25
hmm.. väldigt svag fyra. bra film, men blev besviken. hade troligvis för stora förväntnignar

Taxi 32005-09-02
hmm lyckas med konsten att vara sämre än 2:an

Battle Royale2005-08-28
blev besviken, dåligt spel av alla utom kitano, över hysteri om kärlek och vänskap. inget fel i det men det är unket i den här filmen. kitano skulle regisserat

Akira2005-08-24
håller med Lews. grymma karaktärer, förstår verkligen kultvärdet i filmen men känslan av att vad som helst kan hända när som helst är inte en positiv känsla inte för mig ialla fall. alldelles för ologisk

Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv2005-08-21
välgjord till bristnigs gränsen men oj den här är verkligen poänglös. det var längesen jag såg en så svag "episk" saga när det gäller poäng!

Hajar som hajar2005-08-21
scorsese å de niro är kungar! verkligen grymma karaktärer, förutom huvdrollen

Hana-bi2005-08-16
shit vad bra det här är!! historian är grym som den är men sen att berätta den med så mycket känslor (tack vare bildspråket) gör det här till ett mästerverk!

Hana-bi2005-08-16
kitano ÄR ett geni, han använder väldigt mysko stil när det gäller kameravinklar, klippning-ja väldigt orginell berättar teknik i almänhet som kan tyckas blir för mycket i bland och vissa säger "han gör så bara för att vara speciell" och visst det må hända att det blir fel i, men bara i ANDRA filmer här är varje knäpp bild åp trä leksaker av yttersta vikt för att skapa en känlsa. jag menar hur effektivt blir inte känsloklimaxet i slutet. lite av en svårsmält chock skulle jag vilja säga vilket gör den här filmen till en av världens bästa. tack kitano för konst och känslor!!

Dawn of the Dead2005-08-16
nu har jag blivit generös igen

Nästa sida »