Alla kommentarer avJohan_G

The Devil's Rejects2016-05-23
Vill ge en 4:a bara för filmen är välbalanserad åh snyggd gjord. men känner att filmen är eventuellt lite för tunn. Det där sista sakerna fattas som jag inte kan sätta fingret på. ev, att den kan höjas till en 4:a efter ett tag man har sugit på karamellen.

Donnie Darko2016-05-22
Filmen är för smart för sig själv, eller för komplicerad att förstå utan att nästan anteckna all info man får vid alla kapitel, åh att man måste nästan arbeta för att fatta något ser jag tyvärr som en nackdel för filmen. Bryr man sig inte om att inte fatta, så är det en grym film med en intressant story.

American History X2016-02-08
Dåligt manus förstör hela filmen. Det mesta förrutom det visuella är bra i filmen. Manuset är så Ytligt att det hade likt väl kunnat ha varit manus till en porrfilm. Man får knappt någon info om den Amerikanska nazismen åh hur det funkar. Norton gör ett grymt arbete tillsammans med Edward Furlong. Deras familjerelation är väldigt bra gjord dock kan man tycka att det ändrar sig väldigt fort väldigt enkelt. Filmen lever nästa det jag hade hoppas på men då det finns en bättre film i denna kategori ( Do The Right Thing ) Så kan man inte ge så mycket mer.

25th Hour2015-12-28
Hittade inget djup i filmen. Bara en massa dialog, utan någon större innehåll, ett fåtal scener inhöll någon typ av djuphet annars kändest allt så vardagligt. Välgjord film ändå som ändå aldrig blir tråkig, med bra skådespelare.

Spectre2015-11-08
Pampig film. En film som leverar det den ska. Bond filmer leverar nästan uteslutande bara kvalite åh denna film är inget undantag.

Zombie 32015-10-23
Spännande rulle, lite hud,lite boobies åh grymt snygga Zombies. Gino de rossi gjorde ett utmärkt jobb med dem. Det är väl det som är själva styrkan i filmen, att Zombiesarna är så snygga, lite väl snygga. då kläderna kanske kunde ha sett lite mer risiga ut än vad dem var. Skådepelarna är väl inte dem bästa, men dem duger. Dock hade väl skådespelarn till Janet glömt att det var en skräckfilm hon var med i, inte en softporn-rulle. Det var väldigt möe stön åh bitande på läppen från den bruden. Zombierna i denna rulle är väldigt smarta, åh delvis smartare än dem levande personerna. Vilket är lite nice ändå. Men helt klart sevärd Zombie rulle, med gore och naken hud ala Italiensk stuk.

Spindlarna2015-10-23
Var otroligt trött när jag såg den, så hade lite svårt att följa med, men den var ju ganska enkel av sig. Skön 50-tals rulle, blir väl att se om någon annan gång för att få en helhets bild av filmen. Men jag diggar dessa 50 tals rullarna.

Psychomania2015-10-23
svårbedömd. men den har ju något åtminstånde. åh skådespelarna kändest väldigt stabila för att vara en lite lägre budgeterad film. En dos av engelsk humor är ju inte fel heller. kan nog vara en 3:a.

Predestination2015-10-19
Välgjord film som ställer en verkligen mot väggen när nätet nystas upp. Dock är väl även slutet det sämsta( Av kanske goda anledningar, det har jag inte bestämt mig om), Manus åh skådespelarna är stabila åh man får tänka mycket under filmens gång. Är man trött eller har svårt att hålla fokus kan det nog bli lite jobbigt för personen som kollar på filmen att hålla koll på vad som sker. Anser att filmen är nästan i samma styrka som The Sixth Sense, men har inte den sista pusselbiten för att komma upp till den nivån.

Prometheus2015-09-27
Helt okey hollywood rulle. Tyvärr fattas '' wow'' faktorn antar jag. för blir inte imponerad. Kanske pga, vissa torra karaktärer åh mycket dötid till helt onödiga diskussioner som hade kunnat används till bättre. 1:an var just bra för man fick alltid reda på något nytt hela tiden typ eller så var dialogerna mer givande åtminstånde. men här gör det inte det på det sättet. Snygga effekter men en del transport tid som man inte alls behövde vissa åh kunde ha lagt på bättre saker.

Sin City: A Dame to Kill For2015-09-13
Fick inte dem goda 'vibbarna'' som 1:an gav.

Alien återuppstår2015-08-23
Miljön gav en bra Sci-fi känsla som inte 3:an riktigt hade. Manuset drog dock ner filmen en del med sin humoristiska vinkling ( väldigt torr humor) även vissa scener hade även ''amatör'' känsla över sig när dem drog sina lines. Men Alien var snyggt designade förrutom den sista skapelsen, där spåra det en hel del. Filmen var mer som 2:an i tempot vilket var bra. men skäckskänslan från 1:an kom aldrig. Blodet som syra har tyvärr aldrig tyvärr funkat, åh 4:an är inget undantag. Dock har dem användt mer inslag av under 4:an än föregångde, vilket väl var positivt tyckte jag.

Alien 32015-08-22
Alien serien är bra ett bra grundkonmcept åh oftast lyckas dem dra med sig bra skådisar. Denna är inget undantag. Tyvärr drar scenerna ner Känslan till karaktärena. Dem finns oftast bara med på skärm många, men få utmärker sig så att man få någon bindelse eller med känsla med dem. Tyvärr är även Detaljerna runt hela byggnaden tråkigt åh ger även det ingen direkt känsla som i första filmen där detaljerna kändest mer levande. Xenomorphen vill man ju mest spy på, med sin dålig CGI-effekt.

Jurassic World2015-08-21
har blivit mer famlijevänlig. Den är inte dålig, men asså, Vissa personer på parken äre ju helt efterblivna. åh dem lär sig ju aldrig av sina misstag.

Män som hatar kvinnor2015-08-21
En bra åh spännande svensk deckare.

Dum och Dummare 22015-08-15
faller rätt så platt denna film. en del saker är roliga, men vissa delar går dem över gränsen åh där faller filmen.

Aliens – återkomsten2015-08-01
( Jag kollade på den förlängda versionen från 92) James Camerons version av Alien är en mer fartfylld version av Ridleys mer rysliga version. Fraktpersonalen är utbytt till Marinsoldater. Aliens har mångdubblas och vapena har mer effekt i sig. Effekterna är bra gjorda och filmen flyter på bra. Tyvärr finns det saker att störa sig på som man kunde ha fixat nu när man ändå var inne åh pilla på filmen. Man skulle alltid så fort som deras sensorer var igång hörts i bakgrunden för att ge en bättre inlevelse, åh samma sköna känsla som i 1:an. Dem ignorerar till 90% att Aliens blod är frätnade syra. Marinessoldaterna beter sig som nybörjare åh deras högsta befäl är en rookie! Störande saker. Även att dem helt åh hållet ignorer Ripleys varningar om ''aliens'' och ändå skickar en ''elitstyrka'' till basen är även det störande. Tyvärr har filen en hel del saker som sticker ögona som man blir förbannad över. Men kollar man bort från smådetaljerna så är detta en skitnice action(skäck)film som är av högsta klass.

Alien2015-07-30
Underbar stäming genom större delen av filmen. Har väntat många år att se denna film ( Ev, se om, kmr inte ihåg). Detalj arbetet är snyggt gjort, dock ser man ganska klart i vissa scener vilka föremål som ''bara'' finns där för den visuella delen. Påtänkte på filmens längd är jag dock besviken att dem hoppa så kraftigt 2 gånger. blev nästa fundersam vid första hoppet ifall något var fel. Att ett fraktskepp har dem typ av vapena känns konstigt. Annars är designen snygg, skådespelarna är av hög rang, och man satt i spänd större delen av filmen. Ser framemot att se del 2.

Mördartomaterna anfaller igen2015-07-23
Inte alls det jag hade tänkt mig. men en underhållande b-film som driver med sig själv.

Motorsågsmassakern 22015-07-13
Nej,nej, NEJ! vad hände? var Hopper med hela gänget när dem kom på denna? Dåliga scener, dålig gore, dåligt blod. DÅLIGT! Allt som var bra i ettan som stämningen och miljöerna är helt borta. Dålig komedi, dålig romantik, hoper är den enda nice typ. Han tänkte kanske om allt annat är dåligt, så märker man inte hur dålig ''jag'' är på att skådespela. Besviken helt klart.

Exterminator2015-07-10
Snygga miljöer och dem grova scenerna går inte över gränsen. Väldigt väl balanserad film. Fighting-scenerna är dock en av delarna man ser att budgeten att få in bra stuntmän inte riktigt finns där. Enkel men bra story som är enkel att följa med. En väldigt bra ''lågbudget'' film. Manuset var enkelt åh skådisarna fudnerade väldigt bra.

Joint Security Area2015-05-27
Väldigt roligt att se en skilldring över hur det funkar med gränserna mellan nord åh syd korea. Tycker även grundtanken är nice, men att man kan lyckas röra till det så mycket när det handlar om 3 personer max 5 personer är ganska obegripligt. Ser man om filmen kommer den säkert gå upp 1 betyg mer, men när dem switchar mellan nu åh dåtid utan att markera det på ett bra sätt så blir det rörigt. Vill man veta lite om hur det kan se ut vid en gränsövervakning så är det en bra film. Delarna dem talar engelska är svagare än dem koreanska delarna, dem känns ''wierd'' dem engelska delarna på något sätt. En Bra Thriller från korea-gränsen.

Mad Max: Fury Road2015-05-15
+++//++++

Motorsågsmassakern2015-05-15
Foto,ljud och stämningen är skitbra. tyvärr blir man typ aldrig nervös, allt sker så snabbt så just den stämningen hinner inte infalla. scenernas rekvisita är skit nice åh ger filmen ett bra djup. tyvärr är det bara det som sker filmen sin stämning förrutom delar från slutet. Dock är det en väldigt bra B-film som leverar, jämfört med andra B-filmer som kan falla platt fort.

Avengers: Age of Ultron2015-04-26
Sämre än första. men fortfarande underhållande och bra effekter. ultron var svagare än vad min research fick mig att tro, åh det var väl tur för dem :P Sprickan som sker i gruppen är väldigt ytligt och borde ha gjorts bättre. annars är det en bra film.

Mad Max bortom Thunderdome2015-04-13
mer äventyrsfilm/familjefilm än orginalet. Dem borde ha tagit staden och konflikten från 2:an, Så hade dem haft en perfekt film. nu känns den tramsig delvis bara. Det enda den har med mad max att göra är att Gibson är med och det är en Apocalypse tid.

Mad Max 2: The Road Warrior2015-04-13
Om man skulle ha tagit staden från 3:an och infört konflikten från 2:an, skulle det ha varit klockrent. nu är båda filmerna svaga på sina egna delar. ingen av dem kommer upp till standarden 1:an satte.Denna är ju dålig då den känns så orimlig, nu vet man inte hur länge oljeborrarna har varit där dock, men neä, känns svagt. Åter igen är klippning dålig i vissa delar. annars reko film med bra action.

Mad Max2015-04-12
bra film, dock med sina brister, störde mig en del på vissa klippningar.helt okey budget film åh roligt att se en ung mel gibson. sköna karaktärer.

Ran2015-03-26
Snyggt visuellt. filmen känns absolut inte som 2h 40min. den känns tillomed för kort för sitt egna bästa. stridderna och ockupation är snabba och välgjorda och spiller ingen extra tid på trams. narren och Hidetora bidrag mycket till stämningen i filmen och miljöerna är för det mesta tomma och dystra som jag tror Akira Kurosawa använder sig av för att spegla en dyster period i japans histora med stora konflikter inrikes.

Road to Perdition2015-03-08
Helt okey film. blir tyvärr inte impad av något direkt i filmen. Sam Mendes har användt bra musik och tagit bort ljud för att höja stämningen ibland, tyvärr hjälper det inte ändå inte. Annorlunda roll att se Hanks i och han är stabil som han brukar vara. Miljöerna och mängden bilar osv har dem lyckas bra och snyggt med dock. Det ska dem ha creed för.

Nästa sida »