Alla kommentarer avJompalompier

Luca2021-09-04
Otroligt vacker skildring av den pittoreska, italienska byn. Fin film om vänskap (och undertoner av något mer än vänskap?) som är lite segstartad men kommer igång desto mer en bit in.

Loving Vincent2021-08-13
Coolt koncept men jag blev nästan åksjuk och illamående av att titta på den.

Breaking Surface2021-07-02
Snygga undervattensbilder och fantastisk natur i Norge. Dock lite ologiska grejer, ganska osympatiska karaktärer och idiotiska beslut som drar ner betyget.

Spring Uje spring2021-03-21
Mycket bra! Gillade många saker men framförallt var det väldigt snyggt foto som lyckas fånga det vackra i det fula.

Everest2021-03-14
Rörig och svårt att hålla isär karaktärer. Många bilder känns för mycket studio för min smak. Svårt att känna något känslomässigt för någon förutom Kiera Knightley.

I Don't Feel at Home in This World Anymore2021-03-05
Började bra men blev tyvärr sämre och sämre ju längre det led.

Under Gottsunda2021-03-05
Användandet av Warp stabilizer I all film som inte är för eget bruk smärtar mina ögon. Trots det så är det en bra film med många intressanta scener och konstigt nog så passar nästan WS in i det drömska berättarspråket.

Daft Punk's Electroma2021-02-28
Jag vill verkligen älska Electroma eftersom Daft Punk är gudar i mina ögon. Dock är tyvärr inte filmen speciellt bra, trots häftiga miljöer och snyggt foto.

Efterskalv2021-02-25
Dåligt ljud (vissa dialoger gick inte att höra alls), fult foto och (med några undantag) amatörmässigt skådespeleri. Munter och Blomgren gör det bra.

The Killing of a Sacred Deer2021-02-19
Herrejävlar.

Thelma2021-02-14
Kanske lite långdragen ibland, hade lätt kunnat klippas ner åtminstone 20 minuter. Trots det en bra film. Snygga visuella effekter.

Red Dot2021-02-13
Även om man emellanåt sitter på nålar (vilket ändå är en stor mening med en thriller) så tappar jag snabbt intresse. För osannolika sammanträffanden och överdrivna händelser i kombination med att jag har svårt att känna någon empati med huvudrollerna drar ner betyget rejält.

Perfect Strangers2021-02-12
Väldigt bra och rolig där förutsättningarna ändras genomgående i filmen. Kunde skippat den smöriga musiken helt dock.

The Father2021-02-04
Helt otrolig rakt igenom! Hopkins är definitivt värdig en Oscar. Så många snygga små detaljer och knep som "ändrar spelreglerna" för ens verklighet hela tiden.

All Hands on Deck2021-02-03
Mysig feel-good!

Limbo2021-02-02
Beskrivningen lät så bra men tyvärr väldigt utdragen och seg. Vissa scener väger upp men tillslut är det för mycket av ett sömnpiller tyvärr.

Tove2021-01-30
Helt okej biopic men trampade lite vatten tycker jag.

Gagarine2021-01-29
Den här gillade jag starkt!

Den längsta dagen2021-01-27
Var den verkligen bara 79 minuter? Kunde svära på att den var över två timmar lång. Det kanske säger en del om filmen.

The Invention of Lying2021-01-02
Lite småkul grundidé men det blir snabbt väldigt platt och ointressant. Orkade inte ens se klart den.

Hotell Transylvanien 22020-12-27
Tyvärr inte lika bra som ettan men helt ok.

Se upp för Jönssonligan2020-12-27
En fruktansvärd besvikelse! Den här var dålig även om man inte skulle jämföra med originalen. Platt, ologisk, opersonligt, avsaknad av humor etc etc.

Dreams of a Life2020-12-08
Själva ämnet är 5/5 men den här dokumentären missar helt det intressanta i att en människa kan ligga död i sin lägenhet i tre år utan att myndigheter, grannar, hyresvärd, vänner etc. upptäcker det. Visst är det intressant att få reda på vem Joyce var men 90 minuters talking heads och dramatiseringar som inte leder någonvart känns bara trögt och dåligt.

Hotell Transylvanien2020-12-05
Väldigt rolig!

Sauls son2020-11-30
Jag gillar verkligen det visuella greppet med kort skärpedjup och att allt det fruktansvärda händer i ofokus. Det blir symboliskt för att det för Saul blir "vardag" att släpa in kroppar i ugnar. Dock tycker jag att den blir väldigt spretig och jag får lite svårt i att hänga med i Sauls tankegångar och mål.

Sommaren med Monika2020-10-24
What's all the fuss about?

Borat 22020-10-23
Något enstaka smil men i övrigt ren smörja.

Kurt Olsson - filmen om mitt liv som mej själv2020-10-04
Hur mycket jag än VILL gilla den så blir inte fallet så tyvärr.

Climax2020-10-02
Rus- och tripprapporter på flashback.

Tenet2020-09-27
Otroligt snygg och ett väldigt imponerande hantverk! Maffiga actionscener som förtjänar att ses på bio (helst Imax om möjligt). Bra soundtrack som hela tiden håller en på edge. Storymässigt finns det mer att önska. Varifrån uppstår hans plötsliga förälskelse och behov i att behöva rädda henne? Bland annat.

Nästa sida »