Alla kommentarer avJudas

The Ghost Writer2010-07-25
Fantastiskt bra film! Tyvärr var slutet en smula ologiskt. Annars hade det varit snudd på femma.

Kick-Ass2010-07-24
Oj, klart bättre än väntat.

The Imaginarium of Doctor Parnassus2010-01-06
20-30 minuter hade kunnat strykas helt och hållet.

Harry Potter och halvblodsprinsen2009-07-26
Kändes mer som en välgjord transportsträcka till de kommande filmerna än vad de tidigare mer fristående filmerna gjort.

Drag Me to Hell2009-07-13
Det här var ju riktigt bra ju!

Gran Torino2009-03-22
Solid fyra.

Final Fantasy: Advent Children2008-09-28
Kul att en del scener tillåts ha datorspelskänsla även i filmen. I övrigt ganska snygg men inte mer. Onödig. Svag 2:a.

The American Astronaut2008-09-27
Orginellt och stundtals riktigt underhållande.

Tropa de Elite2008-06-17
Fet.

Tideland2008-06-08
Riktigt obehaglig film. Att jag fått en släng av solsting under dagen gjorde de mer febriga scenerna extra rubbade. Sevärd men inget mästerverk precis.

De glömda själarnas ö2008-06-02
Tja, inte helt kass. Lånat en del från bl a Harry Potter. Acceptabla effekter. Svag trea, på gränsen till tvåa.

Southland Tales2008-05-25
Tja, den var ju i alla fall ordentligt skum. Känns som moderniserad Lynch från och till.

Iron Man2008-05-11
I sin genre håller den måttet som en trea med hyfsat förvaltat pojkdrömstema. Tyvärr blir det lite väl mycket A-m-e-r-i-k-a (fuck yeah!) och stereotyp könsmaktsordning för att passera radarn den här gången. Stark tvåa.

Battle Royale II - Requiem2008-04-28
Pompöst nonsens blandat med mediokert pangpang. Suck.

Du levande2008-04-16
Såg den på en virusdrabbad dator som svettades väl mycket då den skulle driva hyr-dvd´n. Resultatet blev en hel del laggande sekvenser. Kanske hade jag blivit ytterligare frälst om scenerna fått behålla sin förmodade stuns. Nu blev det en stark fyra.

Aguirre – Guds vrede2008-04-04
Kolonialism dåligt, jag fattar. Men det här var ju inte så jäkla bra ändå. Sen om Klaus vill ramla runt och se svår ut så får han väl göra det. Idisslad symbolism när den är som tråkigast.

Weirdsville2008-03-30
Förekomsten av dvärgar gör det till en stark trea.

Gabriel2008-03-28
Nej, nej, nej och åter nej. Usch vilken smörja rakt igenom.

In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale2008-03-25
Ron Perlman som e så cool, varför medverkar han i så mycket skitfilmer? Det här var tyvärr riktigt dåligt. Att filmen samtidigt är så lång och innehåller en massa onödiga scener som inte för handlingen eller karaktärerna framåt gör bara upplevelsen än olidligare. Ser att en viss scen vid en flod redan nämnts. Effekterna var faktiskt inte helt usla, det får jag medge, men det räddar inte denna episkt uttråkande smörja.

Dead End2008-03-12
Hyfsat välspelad men ganska tråkig och innehållslös.

Perfect Creature2008-02-26
Bitvis riktigt jäkla uddlös. Pinsamt studioljus i vissa scener.

Outpost2008-02-25
Larvigt stereotypa karaktärer men inte helt dåligt agerande. Förvånansvärt välgjord för att vara så fånig och meningslös.

The Girl Who Leapt Through Time2008-02-24
Nja, tyckte den var rätt seg jag.

Paprika2008-02-12
Jag gillade den.

The White Sound2008-02-10
Oj, ingen perfekt film men ordentligt jäkla bra. Hade inga förväntningar och visste inte alls vad den skulle handla om.

He Was a Quiet Man2008-02-10
Jag hatar inte längre Christian Slater, jag tycker bara genuint illa om honom.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2008-02-08
Både snygg och blodig. Störde mig inte det minsta på att det var en musikal (fast det hade så klart varit ännu bättre talat).

My Love2008-02-04
Visuellt helt otrolig. Den skimrande stilen gifte sig väl med huvudpersonens uppblåsta känsloliv.

Light Opera2008-02-04
Själva idén är snudd på femma.

Itty Bitty Titty Committee2008-02-03
Tuggummifeminism med några få lite hårdare, mer svårsvalda karameller. En bra collegefilm...eller nåt.

Nästa sida »