Alla kommentarer avKIDO

Hellboy2005-01-17
Jag älskar serien! Filmen hade varit bättre om jag hade fått göra den...men jag hade nog viljat göra en animerad film som ligger i samma stil som serien...men ändå...jag gillade filmen! stört skön!

Sky Captain and the World of Tomorrow2005-01-17
Ojojoj! Grymt bra film! En av dom bästa filmerna jag sett på länge! Grymt bra!!! Ska bara ha den på dvd när den kommer ut!

Ghost World2003-04-24
Jag tyckte filmen var riktigt bra!!! Jag gillar serien också. Hade läst den innan jag såg filmen...men jag tycker dom funkar bra var för sig! Och med tanke på att Daniel Clowes (skaparen av serien) har varit med och gjort manuset till filmen. Tror jag han ville utforska en alternativ handling till den som är i serien!

People I Know2003-04-21
Hyfsat bra film! Al Pacino spelade bra som den mycket överarbetade PR-konsulten Eli Wurman...Förutsägbart slut! Verkar vara en trend som få kan komma ur när dom gör film.

Flykten från hönsgården2003-04-15
En riktigt bra uppföljare av Aardman & co. Efter dom lysande filmerna med Wallace & Gromit. Favorit är ju helt klart flygplanet som dom bygger av hönshus!

Wings of Honneamise2003-04-15
Jag märkte att ingen hade lagt in den här otroligt grymma filmen, så jag tog mig friheten att göra det. En av mina favvo Anime filmer...!!! Se den om ni kan!!

Prinsessan Mononoke2003-04-15
Den bästa Anime filmen någonsin. Hayao Miyazaki är en gud på animerad film.

De förlorade barnens stad2003-04-15
En film som är ett måste för alla Steampunk fans!!! Den här filmen ligger på min topp fem lista av alla filmer jag set!

Amelie från Montmartre2003-04-15
Bästa romantiska film hittills!!

Akira2003-04-14
Katsuhiro Otomo är en av mina favoriter som serietecknare. Och med tanke på att det tog honom sju år att färdigställa akira serien. Är det nog inte så konstigt att filmen är nerkortad. Men filmen är ändå en av dom bästa anime filmer som finns.

Leon2003-04-14
Vänskapen som bildas mellan Mathilda och yrkesmördaren Leon är något extra... Den oklippta versionen har jag länge försökt få tag på DVD. Men det verkar som den bara finns på VHS. Finns det någon som vet var denna version finns på DVD?

The Big Lebowski2003-04-14
Jeff Bridges är underbar som den arbetslöse, bowlande, slackern the dude. som ständigt halsar white russian.

Big Trouble in Little China2003-04-14
Såg den när jag var liten! gillade den då, skulle nog inte va lika bra i dag men den får en trea.

Rosa Pantern kommer tillbaka2003-04-14
Helt underbar!!!!!!!no more no les!

Den rosa pantern2003-04-14
Cato! where are you my little yellow friend? Jag älskar alla rosa pantern filmerna. Jag har sett alla men jag har bara fyra i min samling.

Dancer in the Dark2003-04-14
Jag Älskar Björk!!!! Både som musiker och skådis. Filmen är underbar. När filmen var slut var jag tvungen att sitta och lyssna på alla skivor med björk. Jag grät igenom slutet av filmen!

Delikatessen2003-04-14
Mörk, makaber och riktigt stämningsfull film. Kloakmännen är mina favoriter!! En bra film av mina favvo regissörer: Jean-Pierre Jeunet, Marc Caro!

Sagan om de två tornen2003-04-14
Vilken mäktig film...jag saknar ord. Jag vill inte avslöja saker ur filmen för dom som inte set den än. Se den bara! Jag skulle kunna skriva om alla scener och hur dom fick mig att häpna. Men det gör jag inte!

Sagan om ringen - härskarringen2003-04-14
Jag älskar böckerna, och trodde inte att filmerna skulle bli så bra...men o va fel jag hade. Peter Jackson är en otrolig Regissör. Dom har verkligen fångat känslan av Allen Lees akvarellillustrationer!

Crouching Tiger, Hidden Dragon2003-04-14
Otroligt vacker, var min favvo Kung-Fu film tills jag hade sett Hero!

Spring Lola2003-04-14
Högt tempo...mycket springande. Härlig film!

Fisher King2003-04-14
En av Robin Williams bästa filmer någonsin...sen är ju en av mina musik idoler med Tom Waits!!! Terry Gilliam rules!!!

Baron Münchhausens äventyr2003-04-14
En bra film, men tyvärr har jag gjort mig av med den. Jag hade tröttnat på den för några år sen, när jag hade sett den för många gånger.

Time Bandits2003-04-14
Terry Gilliam är en av mina favvo regissörer. Och den här filmen är helt klart en femma!!!

Det susar i säven2003-04-14
mysig film för regniga dagar...!

Final Fantasy2003-04-14
Kan inte mättas med Tv-spelen. Men när jag tittade på den, tog jag den mer för vad den var... En bra dataanimerad scifi-film. Tv-spels världen är ju helt underbar!!!

Requiem for a Dream2003-04-14
Jag mådde skit efter den här filmen. Men jag vill ändå rekommendera den för dom som inte sett den. Det var änkan Sara som verkligen satte spår efteråt. En mer realistisk och amerikansk variant på "Sånger från andra våningen"

Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller2003-04-14
Jag är ett star wars fan! Och kan inte låta bli att gilla dom nya filmerna...Även om dom inte kan mättas med dom gamla!!!

Star Wars: Episod I - Det mörka hotet2003-04-14
Personligen gillar jag dom äldre Star Wars filmerna bättre men jag älskar star wars världen och allt runtomkring. Så jag gillar ändå dom nya filmerna. Men mer för vad dom är på sitt sätt. Jag tycker inte att dom två trilogierna funkar ihop...men som sagt jag är ett stort star wars fan!

Jedins återkomst2003-04-14
Bättre rymd äventyrsfilm får man leta efter!! Jag fattar inte vad folk ser hos dom där kostymnissarna i Star Trek. Scifi filmer ska vara mer ruffiga. Som den här!

Nästa sida »