Alla kommentarer avKastKatt

Old Boy - hämnden2013-01-03
En av mina ABSOLUTA favorit filmer. Chan Wook Park och Min Sik Choi är män som överträffar dem flesta. Filmen är vackert gjord, har en bra handling och underbar ultra violence! Chan Wook Park säger jag bara, sicken kille.

From Dusk Till Dawn 32012-07-05
Jag ger den en tvåa, för att den andra var så värdelös att denna nästan framstod som bra.

28 veckor senare2012-06-20
Väldigt besviken. Detta är bara ett försök att tjäna pengar, de samplar soundtracket från första filmen för att ge känsla men det enda det gav mig var irritation.

Beetlejuice2012-06-20
Bra exempel på Burtons tidigare verk, vilket jag absolut föredrar. Allt är svartvitt, grönt och lilla och en drös med stopmotion!

The Frighteners2012-06-20
Denna skrämde skiten av mig som barn, men som väntat va den inte som jag mindes den. Dock måste jag säga att det är en sjukt underhållande film, med barnslig humor.

I Saw the Devil2012-06-20
Den är brutal, oväntad och helt fantastisk. En av mina favorit filmer.

The Eye2012-06-20
För mycket "in your face"skräck för min smak som föredrar filmer med mer stämning. Dock var den lite trevlig, men jag tycker den tappade den röda tråden och förvillade sig i sin egna handling.

A Tale of Two Sisters2012-06-20
Jee-Woon Kim är en väldigt trevlig regissör och här visar han återigen vad skåpet ska stå. Den är väldigt annorlunda från "A bittersweet life" och "I saw the devil", men man märker ändå att han är en säker regissör som vet vad han gör. Självklart är Su Jeong Lim lika underbar som vanligt.

Alone2012-06-20
Håller med ovanstående talare om att den påminner mycket om "Tale of two sisters", men jag gillade denna starkt. Ger den en väldigt stark 3a. Länge sedan jag blev så rädd så många gånger.

Hansel & Gretel2012-06-19
Väldigt fint och trevligt gjord, tyckte att den senare delen av filmen var lite långsamt men utöver det var det en bra film med trevliga skräckelement.