Alla kommentarer avKorben_Dallas

Rats: Night of Terror2018-01-28
Jävla skjut slut

Tammy and the T-Rex2018-01-13
Den är verkligen sin egna grej. Stor respekt.

Tandläkaren2017-11-10
Som en konstnärligt friare och roligare American pyscho. Dock inte alls samma produktions kvalité, de stör inte mig men jag vet att vissa kommer göra de.

Star Wars: The Last Jedi2017-11-02
Jag taggar satfläsk

Air Rage2017-10-05
Faktist jävligt småkul

Max Knight2017-06-15
Matrix möter James Bond möter barnprogram. Jag älskar den.

The Zero Boys2017-05-16
Låt mig säga såhär. Jag gissade första mordet och kom inte ihåg vilka som överlevde... med de sagt vill ja också peka ut hur kul de va att se en paintball match och de kändes för mig som ett värdigt jobb att va lite fräsch med konceptet.

New Rose Hotel2017-05-07
Man känner sig mean and dirty av den. Fin kemi.

Hjärta av sten2017-03-09
Är de bara jag som hör att de kastat in ljudeffekter från spelet Golden eye till nintendo 64?. När han knullar bruden bakifrån 13:26 är de den ljudeffekten när man blir skjuten. Samt när nån stänger en dörr 56:09 vill jag tro kommer från same game. Förövrigt så älskar jag filmen och tycker att action scenerna visar att Sverige också kan pang pang

Monster Shark2017-01-14
Alltid lika skönt att se en good old italian

Dog Eat Dog2016-12-10
Typ som att Tarantino och Lynch hade gjort en film tillsammans. Tycker ändå den är rätt unik trotts igenkänningsfaktor från de två namnen nämnda och jag gillar att den har olika stämningar och riktningar. Finns så många filmer som är besatta av att ha en riktning och en stämning att de blir tråkigt och overkligt. Ett svenskt typ exempel är efterskalv och den är ju inte lagom dryg.

Efterskalv2016-12-09
Kass

Efterskalv2016-12-09
Alla som suger av denna som en bra rulle är för mig obegripligt. De är en statisk "realistisk" film som alla svenska filmer dessa dagar. Jag skäms över att vi producerar sånt här. När kan vi få se lite originella filmer och filmer som faktiskt är roliga och där de händer nåt. Hälften av filmen består av tråkiga stativ vinklar där inget händer förutom då en fruktansvärd spänning som man ska musta i. Snälla... de konceptet är så DRYGT!

Ticks - blodsugarna2016-10-05
Äckligaste filmen jag sätt, fick fan mer ångest än jag bad om, hatar fästingar mer än nånsin och jag ville bara filmen skulle ta slut. Rätt bra fan men ville ha mer karaktärs tid.

Friend Request2016-09-09
Så jävla tung. Soundtracket kickar mättande och rytmiskt som ett lugnt rave. Känns redan som en tidstypisk klassiker. Älskar hur de förvandlar dagens social data-verktyg till skräck element och även hur romantiserat de är vid vissa tillfällen. Känns verkligen sjukt ändå att de flesta av oss är så hooked i facebook och grejer att de är/blir liksom vår livshistoria. Slutligen vill jag säg att de är som att the ring och Nightmare on elm steert fick ett barn tillsammans. Mkt stark 3:a

Visitor Q2016-08-26
Jo den är ju rätt söt och fin om man ser mellan raderna. Pappan är helskön. Fin eftertext låt.

War Dogs2016-08-24
Rätt fin historia om vänskap och partnerskap. Jag tror den kommer träffa mångas hjärta för dem som är fast i nåt skitjobb och drömmer om ett morallöst liv med horor och rikedomar men också äventyr. Jag vet att den rörde mitt hjärta så. Men den är rätt boring ibland och vocie overn är så jävla på näsan ibland att man blir trött på den, att folk säger de är en rip-off på maffia bröder förstår jag inte.

Blueberry2016-08-24
3 gången jag ser denna, varje gång har de vart ett par år i mellan. Jag glömmer aldrig filmen och filmen finns alltid i mitt bakhuvud. Kanske för jag är rätt flummig som person och tycker knark scenerna påminner om en egen tripp jag en gång hade. Den är jävligt snygg och Madsen är intressant som fasen, dock är "hjälten" en tönt, kanske jag mest tycker för han har samma tönt ögon som en tönt jag kände har. Men den har sina problem, den borde vara mer utvecklande, den borde lagt mer tid på att djup analysera motivationerna mer. Tyvärr framstår filmen som allt för ytligt på grund av de även fast jag vet att den inte är de.

Raigyo2016-08-22
Snyggt men dött foto vilket passar den svala kvinna som ligger med alla vi får följa då hon verkar död på insidan. Alldeles för slö i sin ton och gråmäld för att göra mig glad.

Death Walks at Midnight2016-08-13
Första 30 skitbra samt sista 30. Mkt bra skådisar och helt underbara kläder, fotot är symmetriskt och talang ingivande men storyn och filmen mitt är så seg och rörig. Men främst alldeles för händelselös.

Human Traffic2016-07-10
JimCarrey är onödigt hård känner jag.

Känn ingen sorg2016-07-04
hmm, känslan och hela livsanda är inspirerande, man undrar verkligen när man själv ser den om man faktiskt lever ett liv som känns som att leva. Stark 3:a

Cirkeln2016-06-29
Filmen är verkligen jättesöt och mysig och delvis snygg. Men de är också allt men defenitivt än av de 2:or jag blivit mest underhållen av och de sjuka är att jag kan tänka mig se den igen.

Independence Day: Återkomsten2016-06-29
You know what guys, this actully works. Alla är lagom sköna och Okun doktorn från förra är bäst. Lite flummigt klippt och lite väl enkel, fanns många möjligheter att djupdyka i telepati psykolog men filmen valde att inte göra de och de kan jag förstår. Den go-härliga, patriotiska vet-inte-hur-jag-ska-definiera krigsanda finns kvar.

Min lilla syster2016-06-27
Tung men ändå subtil, seg och smått tunn men bättre än väntat.

Ingen kan älska som vi2016-06-17
De är dock lite jävla otroligt att han får henne, men han verkar ju lite charming men de är bara de att hon är typ 22 å han typ 15 så man bara... lite focerat? Dock så jävla gött de måste vart å spela in kyss-scenerna med Isabella, de ser ut att gilla de iallefall

Ingen kan älska som vi2016-06-17
ingen kan älska som vi. Så verklig på nåt vis, en äkta fantasi. För jag såg på Felix Recenserrar om den här filmen och jag tror inte riktigt han är lika in love i Isabella som vissa andra. Men på nån nivå tycker han nog som jag att Staffan ändå är en kompromisslös regissör. Som kör sitt race och får ändå filmer gjorda som man vet är hans.

Djungelboken2016-06-13
Nån mer än jag som tycker att ormens ögon påminner om två blinkande fittor? och sedermera på de tror att de är meningen?

Summer of Blood2016-06-12
Jävligt modern och en rulle som kommer bli så tidstypisk i sin dialog. Jävligt rolig. Skrattade fan högt ofta.

True Skin2016-06-07
Jäkligt bra, trovärdig.