Alla kommentarer avKreepy

Star Wars: The Force Awakens2015-12-20
En väldigt bra remake av de gamla filmerna. Historien upprepar sig lite. Mycket känns tyvärr igen och det blir bara som ett kretslopp. Den är dock bättre än senaste trilogin. Och som någon tidigare påpekat så får den med känslan från originaltrilogin. Färgmässigt så är den väldigt trogen original-trilogin. Men som mycket annat inom popcorn-storduksfilm så är berättelsen något forcerad (pun intented), väldigt mycket hoppande. Eller så är det kanske jag som borde sätta mig in i mer Star Wars-lore.

Le Grand Chef2015-11-30
Väldigt lättsam film ändå, skön på så sätt. Och rolig på sina håll.

A Tale of Legendary Libido2015-11-13
Handlingen är så pass dum och att det hela fortfarande håller ihop motiverar det höga betyget.

The Man from U.N.C.L.E.2015-11-13
Du som väntar dig något i stil med gamla serien kan titta bort. Väldigt generisk action.

The Walk2015-10-11
Helt fel huvudroll till denna. Det finns franska skådespelare som hade kunnat sköta det snyggare och förklaringen till att de växlade till engelsk tal kändes som ett svepskäl.

Possessed2015-10-11
Filmen bygger en hel del på referenser från diverse skräckfilmer samt är något gubbsjuk. Leranimeringen räddar filmen en hel del.

Once in a Lifetime2015-10-11
Förutsägbar så in i helvete. En okonventionell lärare kommer till en stökig klass och reder ut situationen. Du kan knappt lista ut vad som händer sedan.

Hilda2015-10-11
Den blir väldigt intressant alldeles för sent in på filmen.

7 Days in Syria2015-10-11
Ett måste för den som inte begriper den aktuella situationen i Syrien.

Hot Young Bloods2015-09-08
Något förutsägbar hela vägen, men likväl en trevlig film.

Gentlemen2015-06-07
Den var väldigt snygg, men jävlar vad seg och relativt innehållslös.

The Human Centipede III (Final Sequence)2015-05-25
Och priset för årets överspel går till: Dieter Laser. Det uppstår en väldigt pinsam dålig (ibland rolig) effekt av att Laser spelar teater, medan de andra spelar som en ska göra i en b-film. Metahumorn räddar tyvärr inte denna kalkon. Den "bästa" filmen i serien, som inte säger så mycket eftersom allt detta är så väldigt dåligt.

Gagarin: First in Space2015-05-15
Härligt med lite propaganda!

Mad Max: Fury Road2015-05-15
Mest intresserad av denna pga. den fantastiska reaktionen från Men's Rights och dylikt. Och den levererar, en jämn actionrulle med tunnare story än en tunnbrödsrulle. Mycket ögongodis.

Killer Toon2015-05-05
Väldigt snygg film, bjuder på mycket splatter. Men det är väldigt (tråkigt nog) många förutsägbara tvister i filmen och den är för den delen inte särskilt skrämmande heller.

Arang2015-05-03
Den känns mer thriller än skräck faktiskt.

Mr. Socrates2015-05-01
En kommer förmodligen aldrig se en film som denna, snudd på toppbetyg.

De vilda männen2015-05-01
Förutsägbar, men om en något en trevlig western.

[REC] 4: Apocalypse2015-04-15
Detta kommer bli en lika urvattnad franchise (filmserie) som Saw.

Blackhat2015-04-15
Fantastiskt sömnpiller. Hemsworth är inte ett dugg trovärdig eller övertygande i sin hackerroll. Och det händer verkligen inget i filmen. Kanske det tråkigaste från 2015.

Byzantium2015-02-23
Bröst och kostymer... that's about it. Byzzzantium.

The Woman in Black 2: Angel of Death2015-02-23
Alla dessa jump scares...

Moebius2015-02-23
Det sjukaste jag har sett på länge. Men helvete så bra. Inget lättsmält.

John Wick2015-02-09
Alltså garvet över Michael Nyqvists roll. Helvete. Jävlar vad det drog ner på betyget.

Sista dagarna i Vietnam2015-02-02
Jag hade gärna sett en mer dualitet i historien. Nu var det ju väldigt ensidigt och det var uppenbart vilka som var de "onda" i detta. Ett litet plus för att det inte enbart var röster från amerikaner en fick höra.

Dracula Untold2015-02-01
Om en gillar att få grus i ögonen så är det här en utmärkt film. Vilket skräp. Ingen skådespelarinsats kan rädda bottenskrapet till manus.

Turist2015-01-24
Det svenska vemodet! Underbart!

Foxcatcher2015-01-23
Jag gillade Steve Carell i Anchorman, men här är han ännu bättre. Synd bara att det han är den enda som lyfter filmen. Det var rätt intressant att läsa om Du Pont senare och allt kring den tidens händelser med Schultz-bröderna.

Sagan om prinsessan Kaguya2015-01-23
Snygg film, men ganska innehållslös. Skönt anti-klimax dock i slutskedet.

Ida2015-01-22
Prettofaktorn var hög i denna!

Nästa sida »