Alla kommentarer avKrusty

Spy2017-04-18
Filmen är lite tunn, men jag gillar alltid Melissa McCarthy. Och den har en del goriga, men roliga, grejer : )

Hitta Doris2017-04-18
Alldeles för mycket upprepning i den omöjliga uppgiften att hitta Dorys föräldrar. "Nu är vi äntligen på väg, nej! ett hinder som gör att vi kommer helt fel och måste kämpa oss tillbaka", igen och igen och igen... Man kunde lätt ha tagit bort 4-5 felnavigeringar.

Rogue One: A Star Wars Story2017-01-19
Jag har inte uppskattat de senaste Star Wars-filmerna, men jag tycker denna var något utöver det vanliga. Jag vet inte vad det är, men jag köper storyn, karaktärerna och diverse ologiska grejer. Den är snygg och har ett bra tempo. Den förutsätter att man är insatt i Star Wars-universumet och håller inte på och förklarar saker halva filmen utan man kastas rakt in i handlingen.

Red Lights2016-10-01
Så himla dåligt slut.

The Intern2016-10-01
Finns det någon konflikt överhuvudtaget i denna film? Den puttrar bara på.

Husdjurens hemliga liv2016-08-22
Det känns som det bara är en löpande-band-massproducering av denna typ av filmer. Storyn tillför absolut inget nytt. Och mitt vanliga klagomål, det handlar om djur, men ändå är det 99 % killar. Så tröttsamt. Urkassa svenska röster var det också, framförallt Erik Haag och Kodjo. Något enstaka skratt, det blir en svag 2:a.

Vågen2016-08-22
Börjar bra men blir allt mer Hollywood-aktiv mot slutet. Geiranger är en av världens vackraste platser, tycker de kunde ha jobbat lite mer med att visa stället som kommer förstöras. Och vad är poängen med ett larm om ingen, typ hotellpersonalen, vet vad det betyder? 10 min är inte långt tid...

Ghostbusters2016-08-05
Gillade humorn och de flesta referenserna till den första filmen. En del hål i historien, men det hade den förra också gott om. Tycker mycket om Wiig som med minimalistiska medel kan göra stor komik. Tycker även om McCarthy när hon inte är helt hysterisk, vilket jag inte tycker hon blev i den här filmen. Sammantaget får den en mycket stark trea.

The Danish Girl2016-08-03
Vikander gör ett bra jobb, men Eddie Redmayne är ett bottennapp. Han är så himla ointressant som skådis. Allt han vidrör förvandlas till sten, tyvärr.

Commando2016-08-03
Typisk 80-tals TV-spelsaction i slutet, men ganska tråkig väg dit. Alldeles för många sekvenser med oerhört enerverande musik.

Maria Wern - Pojke försvunnen 2016-08-03
Det fanns inget annat på TV så jag hamnade framför denna film. Så himla dåligt skådespel. Alla verkar mest ha "en dag på jobbet" helt utan gnista eller inlevelse. Kommer inte se fler Wern-filmer, även om det inte finns något annat att se på TV.

En såpa2016-04-09
Fin film, men alla Veronicas (David Dencik) relationer till sin familj, andra i omgivningen och sig själv är så smärtsamma att se. Grannen blev jag inte klok på, men bra spelat av alla involverade.

American Heist2016-04-02
Brody är så kass.

Foolproof2016-03-22
Hur många gånger yttrades ordet foolproof egentligen i den här filmen?

Hector and the Search for Happiness2016-03-12
Vad lär vi oss av sådana här filmer? Jo att lyckade människor med massor av pengar inte kan hitta sig själva om det inte vore för att de hade mycket pengar. Jag skulle vilja se en film om en ensamstående mamma som "hittar sig själv".

For the Money2016-03-12
Tycker inte att det riktigt fanns någon konflikt, filmen puttrade liksom bara på och så var den slut.

All That Matters Is Past2016-01-23
Väldigt underlig språkblandning, en bror som talar svenska och en som talar norska och på detta en norsk polis som pratar typ finlandssvenska?

En sång för Marion2016-01-23
Brittiska feel good filmer brukar vara bra, även fast man vet hur det kommer gå, men den här filmen är alldeles för puttinuttig.

The Wolf of Wall Street2016-01-07
Trots sina tre timmar så höll den intresset uppe hela vägen med ett bra tempo. Det kändes ibland som att man som publik höll på att få en hjärnblödning i karaktärernas ställe av allt skrikande och hetsande.

Mad Max: Fury Road2016-01-07
Filmvärldens längsta biljakt?

The Hidden2016-01-07
Såg den inledande grymma biljakten i en musikvideo och bestämde mig för att se hela filmen. Underhållande, men underlig handling. Varför gillar monstret hårdrock och snygga/snabba bilar?

Parasite2016-01-07
Enda behållningen var det random svenska klottret - djävla arsle : )

Dark City2016-01-07
Väldigt långsam. Hade jag sett den när det begav sig så kanske jag hade uppskattat den på ett annat sätt.

American Sniper2016-01-07
Helt ok tills slutet då det blev för mycket patriotism.

Dark Skies2015-12-31
Kunde varit ett avsnitt av Arkiv X.

Star Wars: The Force Awakens2015-12-29
Nu har jag sovit på saken och går ner ett steg till i betyg. Det känns som att så många har väntat så länge på filmen att de inte kan se att den inte innehöll något nytt. Jag hade önskat mig ett steg framåt i historien, men den här berättelsen har vi mer eller mindre ruta för ruta redan sett i de tidigare filmerna. Hollywood spelar på så säkra kort att man gör en film man redan har gjort, för den gick ju bra förra gången. Det har gått 30-talet år sedan sist och ingenting har hänt? Vi får ingen som helst info om någonting, bara att Imperiet har bytt namn?! Det är så mycket som saknas för att ge en helhet åt storyn. Det är bara pang pang, en jävla massa spring och saker som inte stämmer överens med "Star Wars-välden." Jag ger dock plus för snygga effekter och att inga Ewoker var med.

Tusk2015-12-19
Ja, den här var ju lite speciell...

Min så kallade pappa2015-12-19
Jag hade så svårt för alla karaktärer förutom Malin. Alla är så jävla dryga och osympatiska, till och med barnen.

Den svarta madonnan2015-12-16
Den började bra men blev lite för tramsig efterhand.

Lasermannen2015-12-12
David Dencik gör en helt outstanding prestation och ser precis ut som Ausonius i "intervju"-delarna.

Nästa sida »