Alla kommentarer avKudden

Day of the Dead2013-09-28
Ytterst lite gemensamt med originalet, och riktigt pinsamt på några ställen. Nära en etta, men den är inte tillräckligt aggressivt dålig för det.

Oblivion2013-08-25
Snygg men sentimental och helt och hållet klichébaserad.

Revelation2013-04-12
Lite förvånansvärt att Revelation gjordes redan 2001, för det känns verkligen som om Stuart Urban försökt slå mynt av Da Vinci-kodens popularitet. "Folk verkar gilla det där dravlet", låtsas jag att han tänkte, "så jag kanske kan tjäna en hacka på att använda en likartad handling, och så adderar jag tre gånger så mycket dravel."

Death House2013-04-03
Med undantag av några få scener som funkar hyfsat finns det inte mycket att hämta här. För släpigt tempo och för lite zombieatmosfär. Och har man bara med ett enda, lite lagom småtokigt, skämt i en skräckfilm är det lätt hänt att det känns mer förbryllande än roligt.

Underworld: Awakening2012-09-01
Det känns som om jag just såg ett dubbelavsnitt av en tv-seriespinoff. Den inleds med "previously on Underworld" och slutar med en cliffhanger.

Prometheus2012-06-17
Stor besvikelse. Superkorkade karaktärer och dito handling. Några coola scener som mest binds ihop av publikens överseende.

Breaking Dawn - Part 12011-12-02
Det märks inte alls att de bara har filmatiserat halva boken! Förutom på det viset att handlingen är otroligt utdragen, och att det händer väldigt lite. För den som är sugen på en rejäl portion segdragen anti-choice-propaganda, bristfälligt maskerad som underhållning, är det här den perfekta filmen.

The A-Team2010-12-28
För dumt och dåligt.

Unstoppable2010-11-17
Mer spännande än jag trodde. På affischen ser det ut att vara lite mer lågbudget-action, eventuellt med nån bomb och/eller östeuropeiska terrorister inblandade.

Eclipse2010-07-31
Bättre än de första två, faktiskt snubblande nära en tvåa.

Kärlek på menyn2010-06-07
Klichémättad idiotintrig.

Ancient Aliens2009-09-03
Frustrerande insinuant. Ett gäng ufologer och en skeptiker. Balanserat?

En shopaholics bekännelser2009-09-02
Han är för härlig, Jerry Bruckheimer. Innovativt att smyga in reklamaffischer för CSI, G-Force och Prince of Persia (som han också producerar) under Rebeccas dystra taxifärd. Stående ovationer!

Incendiary2009-08-15
En liten aning sentimentalt?

17 Again2009-07-29
Fruktansvärt irriterande.

Driven to Kill2009-05-29
Haha, shiiiit!

Gone Baby Gone2009-04-11
Casey Affleck låter väldigt trött när han pratar.

Watchmen2009-04-11
Jag hade faktiskt väntat mig något sämre från Zack Snyder. Därmed inte sagt att den inte lider av stora brister.

Kebab Connection2009-03-06
Väjer inte för många klicheer, men hyfsat rolig på sina ställen.

Mirrors2009-02-25
Jag satt och tänkte att den kändes som en asiatisk skräckfilm, och så visade det sig förstås att det var en remake på den koreanska Into the Mirror, som jag har osedd hemma på *host* billighets-DVD från Laos.

Wanted2008-10-27
Sjukt bra film. Och ASCII-tabellen är tydligen minst tusen år gammal.

The Baader Meinhof Complex2008-10-27
Varför är det en engelsk titel på en tysk film i Sverige?

Night of the Living Dead 3D2008-09-12
Dåligt och billigt, men jag är orimligt förtjust i 3D. Jag gick och såg Spy Kids 3D på bio för guds skull.

Barnhemmet2008-09-12
Kuslig och stämningsfull, även om jag kände mig lite snuvad mot slutet.

Hancock2008-07-31
Kunde nästan ha blivit två filmer, en bra och en dålig.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-06-02
Atombomb? Kom igen...

De blodtörstiga2008-04-27
Snyggt, välgjort och, för att vara Roger Corman, relativt trogen originalet.

Vantage Point2008-04-20
Schablonmässigt, sentimentalt och repetitivt på ett sätt det inte hade behövt vara.

No Country for Old Men2008-03-28
Skönt att slippa den klassiska Hollywooddramaturgin.

Bee Movie2008-03-28
Eeeh... Är det bara jag eller är de flesta 3d-animerade komedier helt identiska?

Nästa sida »