Alla kommentarer avLadyFlanders

Kramer mot Kramer2020-06-04
Jäklar vad bra film slm gjordes på 70-talet! Dustin ör den stora behållningen.

Sex, Drugs & Taxation2020-02-03
Hade ingen aning om att de där två hade en gemensamt förflutet! Intressant som samtidshistoria, annars vete f-n...

The Two Popes2020-02-01
Inte dålig, men ack då seg... Ser gärna mer av Pryce, angenäm bekantskap.

Steppeulven2020-01-10
Kollade bara med ett öga, manuset verkade lite väl flamsigt. Kunde dock inte undgå skådespelets kvaliteter, den här rullen skulle blivit helt annorlunda (läs avsevärt sämre) i svensk regi.

The Post2020-01-07
Tom Hanks försöker blåsa lite liv och drama i soppan, men neej... det här är ljusår från Pakulas All the President's Men, om vi nu ska jämföra med journalistikgenren. Hur kan en framgångsrik regissör så genomgående missa allt som bygger upp spänning och drama, all elementa om hur man berättar en historia?

Molly's Game2020-01-04
Väldigt mycket Sorkin. Rappt & smart i en timme, sen har man fått en överdos och pallar inte mer. Yta är bara förnamnet.

Effie Gray2019-12-31
Sicket sömnpiller! Intressant historia, dock, och en glimt av Emma Thompson.

The Duchess2019-12-26
Kostymdrama med innehåll! Earl Grey är mer av huvudrollens cup of tea, än någon Cavendish.

Chernobyl2019-11-04
Förträffligt gestaltat, så när som på de långrandiga scenerna med Fares Fares, där en femtedel kunde ha räckt.

The Laundromat2019-11-02
Men vad f-n är detta? Gäsp...

Unga Astrid2019-02-20
Utmärkt skådespeleri, men frågan är vad de spelar. Var är intrigen? Är det nån slags "kvinnligt inkännande berättande" som ska gestalta folks känsloliv snarare än handlingar? Sånt suger mer än det tillför. Astrid har jag dessutom alltid sett som en i grunden gladlynt och optimistisk person -- motgångar till trots -- långt från truligheten i den här filmen.

Bränd2019-01-28
Man får använda mycket fantasi föt att få ihop handlingen -- det händer ingenting i själva filmen. Inte ointressant, men mördande segt...

The Big Lebowski2019-01-05
Fattade ingenting när den var ny (grabbfilm), älskar den idag.

Grace of Monaco2019-01-04
Tunn.

Bombshell: The Hedy Lamarr Story2019-01-02
Väldigt intressant person. Högst tradig dokumentär.

Kollektivet2019-01-01
Njae... bra skådespeleri, men ingen mening. Bäst, och sorgligast, var den nästan omärkliga lilla bihandlingen mellan barnen, spelad med enbart ögonkast.

SOS - en segelsällskapsresa2018-12-28
För oss som var med på 80-talet är det en höjdare att se gamla bekanta nunor en stund, men sen.var det inte så mycket mer.

SOS - en segelsällskapsresa2018-12-28
För osssom var med på 80-talet är det en höjdare att se gamla bekanta nunor en stund, men sen.

Ett päron till farsa i Las Vegas2018-12-25
Dumkul. Funkar utmärkt en smålullig julafton när man ändå inte orkar koncentrera sig på nåt vettigt.

One Chance2018-12-17
Rar liten feelgood-rulle, aningen sentimental kanske. Inget man måste se, men inget man måste ångra heller.

Stanley Kubricks högra hand2018-11-05
Sevärt om man är Kubrick-aficionado.

Philomena2018-10-21
Sevärt stycke om hur djävulen själv styr ett irländskt kloster. Dench, en i övrigt strålande skådis, är lite för koncentrerad och fokuserad för att vara trovärdig som smådum läsare av pigromaner.

Tårtgeneralen2018-10-20
Fin feelgood, inte det vanliga svenska överspelet och en förträfflig Persbrandt. Lite väl mycket Filip, speciellt klippet i slutet, men man får bortse från såna skavanker.

Bluebird2018-10-19
Inte dålig, men ack så seg. Tillför inget.

Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke2018-10-05
En evighet sen jag såg den, men jag minns att lapptäckena var fina och Winona mest i vägen.

Superswede2018-09-11
Fint att se gamla nyhetsklipp och höra folk från tiden. Ronnie var verkligen i fel sällskap; hederlig, försagd svensk som bara fokuserar på att göra sitt bästa råkar i ondskefulla klor på folk som ger honom "prestandahandikappade" bilar. Bärk!

Sisters2018-08-19
Vad fan ÄR detta?!

27 Dresses2018-08-17
Ovanligt kass och förutsägbar chick flick. Men är man tillräckligt nedsövd av vin och chips en fredag i soffan, så visst...

Flickorna i Rochefort2018-08-13
En karamell. En väldigt söt och färgglad sådan, i förtjusande omslagspapper. Men du har glömt av den så fort du tuggat färdigt.

Den gröna milen2018-08-13
Härlig saga, om man är elva. Övertydligt onda och goda karaktärer, magiska krafter, möjligen lite för tragisk. Mysig familjefilm, som ger gott om tid för chipsintag. Kunde nästan funkat som vuxenunderhållning, om det inte hade varit för slutet. Vem f-n tänkte ut det?

Nästa sida »