Alla kommentarer avLakefield

Den oändliga historien2016-01-07
Med vuxna kritiska ögon ser man såklart massa brister. Den blir daterad och lite tafflig. Men den riktar sig inte till oss, för många barn i Bastians ålder är den helt klockren fortfarande. Såg den med sonen på 9 år som älskar sagovärldar, hjältar och äventyr men som är lite vilse i verkligheten ibland, han blev indragen och uppslukad känslomässigt. Fint att se.

Hobbit: En oväntad resa2013-01-27
Helt klart max en trea, vissa scener borde verkligen ha offrats. Men rädd för något klart sämre. Och så är det ju den där nostalgi- och Gollumbonusen.

Yojimbo - livvakten2010-01-12
Klassiker med toppar och dalar. Vissa saker är svåra att hänga med i, men det kan bero på min egen ovana med berättarspråket. Satte formen för efterföljarna men det räcker inte för toppbetyg. Särskilt meningslösa turer fram och tillbaks i konflikten som inte driver historien framåt är uttråkande. Och några fånidiotiska scener tar ner intrycket. Dock även flera sköna delar och scener.

I Am Legend2008-02-16
Jag ska upprepa det ni säger, men dataspelsmonster är verkligen sjukt felplacerade i dom flesta filmer som dom får vara med i. Här förändrar det stämningen ordentligt på ett för min del oönskat vis.

En kärlekshistoria2007-02-03
Kärlekshistorien kan nog klassas riktigt bra men det som pågår på slutet känns fullständigt knasigt. Han tappar bort de unga tu, minst sagt.

Ivanhoe2006-05-20
Skräp ju, Får en tvåa för att jag som liten kunde bli helt uppslukad i tornerspelen och riddarrustningarna.

Three Kings2006-03-14
aaaaa, nej tack.

Syriana2006-03-14
Seriösa saker ska seriöst behandlas tänkte Gaghan och filmade allt lite trött.

Brokeback Mountain2006-03-13
Jag var iofs bakis men vad är det frågan om? Femmorna står som spön i backen, mycket tveksamt om den verkligen håller för det.

Ed Wood2006-03-13
Verkade extremt seg och tom, som tim burton lyckas med ganska ofta. Somnade ifrån den dock.

Pusher 22006-03-13
inte som ettan, vilket är bra. Tonny är en helt annan typ av sopa än franke och mikkelsen är riktigt bra på att leverera det hela. Ser också fram emot Milos i trean. Man vill ha mer av franke också egentligen. Menmen.

Cubic2006-03-13
Dystopi är kul men det här var så jävla dåligt vid för många tillfällen. Ääh kackigt genomfört då den har pretentioner.

Vargarnas pakt2006-01-16
Estetiskt fulländad? Grafikmonstret är ju inget annat än just detta.

Sideways2006-01-06
Nej noac, Vi som försöker vara kulturella blir skildrade i filmen, och skildringen är pricksäker... Och noac att allt Kubrick rör vid blir till guld är däremot sagolikt mycket bubbelhausse på filmbörsen.

Half Baked2005-12-11
Guyonthecouch, klockren...

Punch-Drunk Love2005-12-11
Sandler är tex riktigt bra på att bli förbannad, komediträning brukar iofs ge bra resultat på skådisars känsloyttringar

End of Days2005-12-11
Klart Arnold gjort bra filmer, men detta är inte en av dem.

Täcknamn Coq Rouge2005-12-08
En klockren tvåa.

Det våras för rymden2005-12-08
Donkey kong har fått dille, håller med risks analys fast bara den senare delen.

Titta vi flyger!2005-12-08
Lloyd är bäst, wrong day to stop...

Prêt-à-Porter2005-12-08
Jävligt meningslös, kommer bara ihåg min förvånade tristess över denna hyllade skräp.

Den glömda silverskatten2005-12-08
Visste inte alls vad det var när jag såg den, väldigt ambitiöst konstruerat. fastnade då för orimligheten parat med det seriösa anslaget från Jacksons sida.

Apornas planet2005-12-08
Skulle kunnat bli en fyra men lite för B och för uppenbar.

Flykten från New York2005-12-08
Håller med nislon. men @ngel? en fyra för den braiga handlingen "Livstidsfånge räddar Presidenten av elaka kidnappare"??

28 dagar senare2005-12-08
delvis fyra men det knasar för mycket.

Flykten från L.A.2005-12-08
väldigt svag etta, surfsnake är dock legendarisk.

Fear and Loathing in Las Vegas2005-12-08
Du är antagligen Terry på spåren...

Lejonkungen2005-12-08
Nej, Djungelboken svänger, kom igen grabbar å tjejer.

Djungelboken2005-12-08
Har inte hört originalröster men nästan svårt att tro (för en enda gångs skull) att det är bättre på den här. malfunction slår huvet på den jättestora spiken.

Matrix2005-12-08
satan i gatan gav den en fyra först... för att verka svårflörtad eller nåt. Jämfört denna spårar dock resten av trilogin ur kapitalt jävla fullständigt.

Nästa sida »