Alla kommentarer avLurtz

Lovelace2013-11-13
Tillför inte så något nytt perspektiv och är därför aldrig intressant. Sarsgaard gör de bra, seyfried är bättre än förväntat men klarar inte att bära filmen, ev lite regins fel. Jag gillar tanken med upplägget men vet Inte om utförandet blev så bra. Tror "del1" borde varit mer utvecklad för att "del2" skulle väcka några känslor.

A Royal Affair2013-09-28
Absolut inte dålig men inte alls lika bra som jag hoppats.

Emperor2013-09-28
Fångade mig inte. Varför ska Matthew Fox alltid va så reko?

Känn ingen sorg2013-09-28
Alltså, det är ju extremt klyschigt men det funkar förutom lena som inte är lika mycket kariaktyr som dom andra.

Blue Jasmine2013-09-28
Va skönt att han har återgått till detta efter tramset om paris och rom. Dock är det ju blanchett som gör filmen.

Monica Z2013-09-28
Känner inte att jag kan tillräckligt om zetterlund för att uttala mig riktigt men det känns gediget om än inte häpnadsväckande.

Frances Ha2013-09-27
Helt okej men man har väl sett Girls? Och jag säger inte bara det för att det är samma karl.

We Steal Secrets: The Story of WikiLeaks2013-09-27
Började väldigt glorifierande kring Assange blir sedan något mer nyanserad. Var det där han från what the flick som dök upp i ett fox news-klipp?

Before Midnight2013-09-27
Ethan Hawke spelar fortfarande sig själv. Dialogen är fortfarande väldigt pretto emellanåt. Trots detta är resultatet är fortfarande bra...

The Heat2013-09-27
Se hellre den här än bridesmaids. Den senare är världens kanske mest överskattade film.

The Monk2013-08-02
Satan va pretentiöst.

Den blå lagunen2013-07-11
Har visst underhållningsvärde. Inte på ett bra sätt.

Pitch Perfect2013-06-29
Svag trea, inte i nivå med oscarsfilmerna mean girls och bring it on.

The Heart of Me2013-06-29
Nä, inte så mycket till handling. Drivs av karaktärer och rollpresentationer. Jag gillar den nog mer än man borde.

War Horse2013-01-25
Alltså, tyckte mycket om black beauty när jag va liten, trodde jag skulle gilla den här för att den återknöt till min barndom men icke. Så pinsam.

This Must Be the Place2013-01-25
Börjar bra men tappar mot slutet. Obs! vuxna män röker och får absolut inte sminka sig.

Lincoln2013-01-25
Speilberg och john williams är helt klart den här skapelsens svaga punkt. Dags att dra sig tillbaka. Dock va jag förberedd på att det skulle vara ännu mer pompöst, storslaget amerikanpatriotiskt så jag blev lite positivt överraskad. Böjan och slutet är överdådigt jobbiga men en del av de politiska diskussionerna och debatterna i mitten är riktigt bra. Önskar att dom hade skalat av det mer bara. det finns nånting där. Kul att man inte riktigt vågar kritisera lincoln, slänger in lite om korruption osv men andra sidan är ändå värre - kommer med dödshot. Som om inte båda sidorna gjorde det.

Django Unchained2013-01-25
Bra men det kändes som att det va en vända för mycket och wow-faktorn saknades.

Berättelsen om Pi2013-01-13
Snygg. Lite för övertydlig med sitt budskap.

Country Wedding2013-01-13
Dålig titel men en rolig lite film.

Anna Karenina2013-01-13
Jag gillade den men jag är svag för kostymdraman och lite konstfilmsartade grepp. Förstår andra som tycker den är märklig. Tyckte inte knightley var riktigt så usel som Jim Carrey anser, men de andra rolerna är kanske bättre castade. Hon var väl självskriven helt enkelt. Blir alltid förvånad när jude law gör lite mer seriösa roller, tänker liksom inte på att han faktiskt kan skådespela.

Les Misérables2013-01-13
Måste erkänna att jag varken läst boken, sett musikalen eller någon tidigare filmatisering. Tycker det var lite ojämt både berättelse- och musikmässigt. En del bitar va sega, andra bjöd på lysande skådispresentationer. Bäst va hon som spela Eponine, sjukt smal (korsetterad) midja också, är lite fascinerad. Schysst revolutions-bromance. Skönt att Sacha och Helena höll sig lite i skinnet, hade lätt kunnat gå över styr känner jag.

The Master2012-11-17
Känner ungefär detsamma för den här som för there will be blood. Skådisarna är riktigt bra och vissa delar av filmen är helt fenomenala men det är långa bitar emellan som är sömniga.

Beasts of the Southern Wild2012-11-17
Snygg, bra musik, men jag blir inte berörd och då blir hela filmen lite poänglös.

Farewell, My Queen2012-11-17
Perspektivet var en spännande idé som ledde till en ganska seg och ospännande film.

Snow White2012-11-17
Egentligen så gillar jag denna men jag hade gillat den mer om den kom för två år sen. Läste att regissören planerat den länge. Nu känns det som man tänkt "det här med svartvit stumfilm är hett, och sagor är ju också mycket på tapeten, typ snövit....fast hur ska vi va lite annorlunda, jo vi är i spanien så vi slänger in lite flamenco och tjurfäktning" Å andra sidan har säkert framgångarna med the artist möjliggjort finansiering, distribution osv. Knepigt att betygsätta.

Broken2012-11-09
Slutet och Mr. Oswald drar ner betyget lite men överlag väldigt bra. Inte riktigt lika mörk som jag trodde den skulle va.

En oväntad vänskap2012-09-25
Hade den varit amerikansk hade den nog glidit ner på en tvåa. Feelgood bromance med rik krympling och kåkfarare. Tanten brevi skrattade gott åt skämten å grät över slutet.

Barnhemmet2012-09-10
Bra, kuslig stämning. Fint foto. Tycker inte den känns speciellt Hollywood, och ja gillade slutet. Smaken är ju som baken.

Terror på Elm Street2012-09-10
Lite läskig, mest komisk. Bra på de där kultsättet. Intressant att filmerna i den här genren byggs upp på typ exakt samma sätt fortfarande.

Nästa sida »