Alla kommentarer avMadfox

Wild Child2010-08-25
kunde gjorts mycket bättre

Thinner - Förbannelse2010-08-22
vilken förbannelse.. skulle jag lätt vilja ha

Eclipse2010-08-22
mådde illa och var fruktansvärt rastlös biobesöket ut.

Hemligt2010-08-22
den enda filmen jag sett om ätstörningar som jag tycker stämmer överens med verkligheten.

Fear and Loathing in Las Vegas2010-07-05
Såg den utan text första gången och hörde inte ett dugg vad de sa. Det förstörde hela filmen för mig. Men det jag väl hörde fick mig att tro att filmen var bra så jag såg den igen, textad, och älskade filmen. Tycker absolut detta är en av Johnny Depps bästa skådespelarprestationer. Det tog mig dryga 20 minuter att ens lista ut att det var han som gömde sig under hatten. Älskar voiceovern mest. Underbar.

Ellie Parker2010-07-05
Naomi Watts måste ju vara den mest begåvade skådespelaren, men hon tycks ofta medverka i rent urusla skitfilmer.

The Ring2010-07-05
Förmodligen tycker jag så mycket om den här filmen pga dett var den första skräckfilmen jag såg (dock var det orginalversionen, den japanska) och verkligen fastnade för. Jag var otroligt påverkad av den, precis som mina kompisar, och vi citerade filmen i veckor, fick för oss att vi såg ringar överallt och såg ettan och tvåan om och om igen. Den japanska versionen var den vi såg först, och den var mer fängslande än vad den var läskig. Men en dag tog vi mod till oss att se den nyare och mer "storslagna" (fel ord, menar att den hade bättre specialeffekter och en större budget) och med alla förväntningarna i magen satt vi med kuddar för ögonen och var helt inne i filmen. Filmupplevelsen var kanske bättre än filmen, men den förblir en av de bästa skräckfilmerna jag sett.

Death Proof2010-07-05
Det här är den bästa filmen jag någonsin sett. Allting är underbart. Älskar tarantino! Allting i filmen är så felfritt, våldet, konversationer och manus, regi, ljussättning och soundtrack. Och jag ser alltid filmen med värme i magen då jag är fruktansvärt svag för texasmiljön och alla snygga detaljer som stoppats in överallt. Dessutom blir filmen om möjligt ännu bättre när man (som vanligt) letar efter placerade anspelningar på andra Tarantinofilmer. Allting är så genomtänkt, nästan för genomtänkt, och kvinnorna som spelar i filmen är så vackra och naturliga. Våldet är alldeles lagom överdrivet och mycket snyggt. Filmen är rolig, vacker och brutal på en och samma gång. Så stilfull och välgjord och stark att den utan tvekan är min favoritfilm.

From Dusk Till Dawn2010-07-05
Tycker om filmen mer än den förtjänar. Håller med om att den spårar ur.

Planet Terror2010-07-05
Något av det absolut bästa jag någonsin sett. Jag vet inte varför. Kanske är det miljön, kanske är det alla detaljer, eller så beror det på blodet och de absurda karaktärerna. Helt galet vad mycket jag tycker om den här filmen.