Alla kommentarer avMadman_86

Female Vampire2018-04-06
Något så bedrövligt seg och inte alls särskilt bra men några småtrevliga scener räddar den från 1an...

La Vampire nue2018-03-06
Ett fåtal snygga scener men något så bedrövligt seg.

Satans dotter2018-01-20
Fräsig titel men innehållet var mer sövande än en karta imovane och en flaska rödtjut.

Brawl in Cell Block 992017-10-15
Hur bra som helst! Brutal och jävligt snygg rulle som jag kommer se om inom en snar framtid. Stort plus till Vaughn's insats, brukar ha svårt för karln, men här var han grym! Möjligt att jag höjer till 5an efter en omtitt...!

Sweet Movie2017-04-18
En av de märkligaste filmupplevelser jag varit med om, och jag är inte ovan vridna grejer. Ena stunden gick tankarna att det är ett mästerverk och regissören bör prisas som ett geni, till att ifrågsätta min egen mentala hälsa för att jag fortsätter att titta på vad det nu i hela helvetet är jag ser på. Sätter en trea tills vidare, men kommer behöva se den igen.

August Underground's Penance2015-01-03
Smörja.

William S. Burroughs: A Man Within2014-12-20
Älskar Burrough's skrivande, men dokumentär var inte fullt så lysande, direkt... Sevärd, dock, om man är intresserad.

Bödeln och skökan2014-12-15
"Din käft är lika hjälplös som din fitta" - Mycket möjligt bästa repliken i en film någonsin.

Midnatt i Paris2014-12-03
Mycket intressant idé och väldigt underhållande, men når inte helt upp till betyg 4; Stark 3a från mig.

Tales of Times Square2014-12-02
Intressant liten dokumentär. Definitivt sevärd!

Evil Dead2013-09-05
Vilken jävla sörja!

Sinister2013-01-27
Så hiskeligt stinkande usel! Fy för fan att jag slösade tid på skiten.

Such Hawks Such Hounds2012-12-19
MATT PIKE FOR PRESIDENT

Mouse Heaven2012-10-03
Tämligen ointressant.

Inauguration of the Pleasure Dome2012-10-02
Sätter en temporär femma tills jag snart ser om den igen för att verkligen bestämma mig.

The Rum Diary2012-07-22
Ribisi var briljant! Filmen helt duglig men resor från novelen, och Depp's porträttering av Kemp är klanderfri likväl. Och Chenault/Amber Heard ser precis ut som jag föreställde mig den karaktären i boken.

Inglourious Basterds2012-07-10
Älskade den på bio, älskade den när den släpptes på dvd, men nu ett par år senare står den sig inte alls lika väl. Kände mig tvungen att sänka från 5an till 3.

Venus in furs2012-04-02
Ganska tråkig egentligen men fotot och kameraarbetet är fantastiskt och musiken är asskön. Stark 2a.

Venus in Furs2011-12-22
Den överlägset bästa jag sett än så länge, av 8 sedda. Surrealism och underbar atmosfär.

The Burning Moon2011-12-21
Smått fantastisk!

Alucarda, la hija de las tinieblas2011-11-04
Bland det bästa jag sett!

Cannibal Campout2011-10-14
Den hade helt klart sin charm.

Short Night of the Glass Dolls2011-10-06
En stabil giallo som jag fann högst njutsam att se, får dock säga att Who Saw Her Die? står lite högre än denna.

De hänsynslösa2011-10-06
Väldigt bra intrig och skådespelarna tillsammans med Fulci själv gjorde ett ypperligt bra jobb. Musiken är väldigt härlig och fotot är asläckert bitvis. Erkännas skall dock att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk och ska därför se om den någon dag framöver med ett klarare sinne då jag hade något svårt att hända med ibland. Sätter en 3a tillsvidare, men jag misstänker att en höjning ett steg är mycket möjligt vid omtitten.

Hesher2011-08-07
Efter att ha sett den en andra gång måste jag fasen höja till högsta. Hesher är min idol!

Psychomania2011-07-31
Något seg emellanåt men den är väldigt underhållande och musiken är grym!

Hyreskontrakt med döden2011-07-31
Mer ondska och galenskap hade definitivt varit på sin plats, menmen, det är ändå en bra film med rätt stämning och drömlik atmosfär.

Bordello of Blood2011-07-31
Avsevärt mycket sämre än Demon Knight men den hade ändå sina underhållande stunder och några trevliga inslag av gore.

Deadbeat at Dawn2011-07-17
Tycker den påminner en hel del om Combat Shock vad gäller misär och skitighet, som dock är mer framträdande i ovannämnda rulle, men denna spär ändå på rätt ordentligt med rått våld och smutsiga miljöer.

Med spindelns gift2011-07-17
Lite småtråkig men i övrigt är det en klart godkänd giallo. Hyfsat läckert foto och ett passande och ganska nervigt score av Morricone. Klart sevärd om man diggar genren.

Nästa sida »