Alla kommentarer avMalin_sg

Kingsman: The Secret Service2015-08-30
Jag hade gett den en fyra i betyg om det inte vore för det obegripliga dravlet med kronprinsessan i slutet.

Robin Hood2010-05-18
En klar besvikelse. Efter två timmar undrade jag om det var en 6-timmarsfilm i och med att det fortfarande inte hänt något.

Avatar2009-12-20
Först i dag, två dag senare kommer jag på vad som stör mig med filmen: det är en klassisk Disney-tappning men i avsevärt snyggare förpackning.

X-Men Origins: Wolverine2009-05-10
Dåliga effekter, tunn story. Den här filmen lämnar mig mycket besviken.

Quantum of Solace2008-11-06
Var tog hela filmen vägen? När sluttexten rullade kände jag mig lurad på minst en halvtimmes film till. Nja, bättre kan du Bond.

Arn - Riket vid vägens slut2008-09-06
Sämre än den första filmen. De vill så mycket, men lyckas med så lite. - SPOILER - Hur kan de missa att klippa bort brorsans flin när hans mamma får se att hennes andra son har dött? - SPOILER

Rädda menige Ryan2008-08-24
Hade det inte varit för den absolut sista scenen hade det här varit en självklart favoritfilm för mig. Nu når den precis upp till en femma. En fantastisk krigsskildring.

Pianisten2008-08-09
Jag kan inte annat än att hålla med Afflicter. Skådespelarinsatserna är inget att prata om, men musiken ...

Hero Wanted2008-08-07
Jag såg filmen för två veckor sedan (knappt) och jag minns i princip ingenting. Jag minns dock att jag tyckte den var rörig och att jag inte var särskilt imponerad av den.

Hajen 42008-07-20
Jag visste inte att hajar vrålar... Man lär sig något nytt varje dag.

Step Up 2 the Streets2008-07-12
Det här är nog första gången någon kan anklaga mig för att lägga en kommentar som är under bältet, men tyvärr kan jag inte säga något annat än: Det här var den sämsta skit jag sett på väldigt länge. Och då råkar jag gilla dans- och musikfilmer. Storyn är tunn, för att inte säga förutsägbar, och skådespeleriet är knappast något att tala om. 2 fast 2 furious blev helt plötsligt en fantastisk film i mina ögon (att köra bil för fort är ju i alla fall olagligt).

The Incredible Hulk2008-06-28
Den ganska banala historien håller inte. Men jag ser fram emot en fortsättning med Iron Man.

Sex and the City2008-06-24
Jag är faktiskt besviken, och det chockar mig. För visst får jag gråta en skvätt och visst får jag skratta högt, men det här ger mig samma känsla som när någon har filmatiserat en bok och inte riktigt lyckats. SATC-känslan finns där, absolut. Bara inte hela tiden. Det är när den lyser med sin frånvaro som jag blir irriterad och vill ha mer.

No Country for Old Men2008-03-16
Jag kan förstå vad andra tycker är bra med den här filmen, men det är också de delarna som jag knappt uppskattar eftersom tempot i filmen närapå får mig att somna i soffan en söndagsmorgon.

Aliens vs. Predator: Requiem2008-02-21
Jag minns den inte ens, och då såg jag den förra veckan.

The Prestige2007-08-01
Jag vet inte vad jag tycker egentligen ... någonting mellan trea och fyra. Välspelad i alla fall.

3002007-05-03
Jag måste hålla med om att det är en vacker film (bildmässigt), men allt annat i filmen lämnar så mycket att önska. Jag höjer den till en trea tack vare fotot, men den förtjänar egentligen inte mer än en tvåa.

Déjà Vu2007-04-30
Slutet av filmen sänkte den från en fyra till en trea. Filmer likt denna med tidsresor har gjorts många gånger förut. Den här är varken bättre eller sämre än någon annan av dem. Ett tag tyckte jag att den visade stor potential till att vara något speciellt, men den övergick till att vara en i mängden.

Rocky Balboa2007-02-04
Jag förstår inte hur de tänkte när de ändrade filmmusiken.

19002007-01-04
Inser precis att ingen här är så insatt i filmvärlden. I Italien har de alltid dubbat sina filmer. När vi (och många andra länder) arbetade hårt för att få ljudet synkat och då också bytte till andra kostsamma metoder, fortsatte Italien på samma sätt som vi också gjorde som början. Därför irriterar sig ingen i Italien på detta, eftersom detta är det enda sättet de känner till när det gäller Italienska filmer.

Lucky Number Slevin2006-11-11
Jag antar att detta anses vara en smart film? Men jag tyckte varken att twisten eller filmen i sig var något anmärkningsvärt. En besvikelse faktiskt.

Beck - Skarpt läge2006-08-12
Inte bättre än förväntat, men heller inte sämre.

Stage Beauty2006-07-29
Och på vilket sätt skilde den här sig från "Shakespeare in love" förutom att den var sämre?

Lord of War2006-07-13
Riktigt seg, och utan någon egentlig handling.

Danny the Dog2006-06-29
En svag tvåa. En film med en kampsportsstjärna (i samma anda som de andra b-skådisarna) som aldrig kommer att medverka i en bra film. Vad nu Morgan Freeman gör i den här mediokra rullen har jag ingen aning om.

Crash2006-06-07
En av världens bästa filmer. Jag fullkomligt älskar den. Fortfarande månader i efterhand kan jag få gåshud.

Da Vinci-koden2006-05-19
Helt okej filmatisering. Det är väl ganska väsentligt att komma ihåg att varken boken eller filmens handling är särskilt bra, utan det är snarare idéerna och tankarna de väcker som gör historien värd att berättas.

Barry Lyndon2006-05-16
Har vi ens sett samma film? Det kanske är en film som kräver att man ser den två gånger ...

Askungen II: Drömmen slår in2006-05-11
I få fall fungerar en uppföljare till en klassiker, och det här är inte ett av fallen.

Berättelsen om Narnia - Häxan och lejonet2006-05-05
Jag hade förväntat mig mer.

Nästa sida »