Alla kommentarer avMaraJade

Fjällbackamorden: Ljusets drottning2014-04-27
Erica leker amatörpolis och lägger näsan i blöt...som vanligt...

Miss Marple: Endless Night2014-04-04
Anskrämligt dåligt och tråkigt avsnitt. Har tydligen sett en filmversion av detta avsnitt innan. Dock utan Miss Marple som tydligen inte är med i boken utan som de har skrivit in i tv-avsnittet.

Sherlock - His Last Vow2014-01-13
Inte lika bra som förras avsnittet men ändå väldigt, väldig bra. Kul att åter få se Sherlock & Mycrofts föräldrar. Hade inte förväntat mig det slutet så det ska bli intressant att se fortsättningen...när den nu kommer..

Sherlock - The Sign of Three2014-01-06
Underbart avsnitt. Bäst var nog när Sherlock och Watson var aspackade.

Moonrise Kingdom2014-01-04
En väldigt snyggt gjord film men handlingen var inte direkt överväldigande intressant.

Sherlock - The Empty Hearse2014-01-03
Själva fallet var ju det svagaste med avsnittet, men allting annat runtomkring det var underbart med många härligt komiska situationer och även om det var kul att se Watson och Sherlocks samspel så älskade jag nog ändå scenerna mellan Mycroft och Sherlock allra mest. Btw hur sjutton kan två så vanliga människor få två barn som Mycroft och Sherlock?

Lewis - The Ramblin' Boy2013-12-15
Det svagaste avsnittet jag sett. På tok för lite Hathaway och ett ointressant fall.

When the Lights Went Out2013-10-28
Hände inte så mycket i filmen, perfekt för de som inte klarar för skrämmande filmer.

The Mortal Instruments: Stad av skuggor2013-10-26
Bara ett segt lidande att se på filmen.

The Lone Ranger2013-10-10
Jag gillar verkligen tågscenen på slutet, men bitvis kände jag verkligen att filmen var för lång och för förutsägbar. Men Johnny Depp som Tonto lyfte filmen till en 3:a.

Safe Haven2013-05-06
Hemskt dryg film, men slutet gillade jag.

Sinister2013-05-05
Creepy och bra, synd bara att de inte fixande till ett mer överraskande slut. 4-

Emma2013-05-03
240 underbara minuter. Jag önskar bara att att jag kunde finna likadana klänningar de har i miniserien. Blir en höjning av betyget!

The Barrens2013-04-05
Störde mig på vissa saker i filmen, men den gick att se på.

The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia2013-04-04
Funkar att se på men absolut inte lika bra som första filmen.

Benjamin Buttons otroliga liv2013-03-22
Har nu sett om filmen och segheten i filmen var denna gång helt borta och istället var det en fantastisk filmupplevelse.

Allt för min syster2013-03-16
En väldigt fin och berörande film.

De fem legenderna2013-03-10
Jag tycker om den här typen av filmer som både vuxna och barn kan se och få ut något av. Charmig och mysig!

Hotell Marigold2013-03-10
Det hade varit bättre om de hade hade försökt få filmen mer dramatiskt än komisk, nu kändes det som om de inte riktigt visste vilken fot de skulle stå på, ena sekunden drama andra sekunden komedi vilket inte funkade. Skådespelarna, speciellt Judi Dench, Bill Nighy, Maggie Smith och Tom Wilkinson var fantastiska och deras karaktärer de mest intressanta, resten av skådespelarna och deras karaktärer kändes mest som utfyllnad och som om de bara var med för att göra filmen rolig, vilket de misslyckades med.

Skyfall2013-02-16
Nog för att jag gillar actionfilmer. Men jag gillar även en bra handling som inte överskuggas av alla actionscener. Skyfall hade tjänat på att vara kortare, med en mer strukturerad handling och inte överdrivet mycket action.

Silent Hill: Revelation2013-01-24
Tja snygg film, men manuset kunde ha varit bättre.

Day After Tomorrow2013-01-23
Helt klart bättre denna gång än första gången jag såg filmen.

Supervolcano2013-01-22
Intressant ämne, men filmen hade varit bättre med bra skådespelare och ett bättre manus.

Den längsta dagen2012-10-19
The Longest Day var bra första gången jag såg den, men den var ännu bättre denna gång. En 3 timmars film som skulle kunna vara längre. Inte alltid man känner så. Men The Longest Day är så förgrymt välgjort att tiden bara rinner iväg. Även om jag fick dela upp filmen pga av att jag började se den lite för sent på kvällen. Synd bara att Henry Fonda var med så lite.

Hachiko - En vän för livet2012-04-09
Shit, jag kanske tar i lite när jag ger filmen en 5:a, men jag gråter ju som ett barn på slutet och det är mycket sällan en film får mig att ens fälla en tår...

Död snö2012-04-09
Zombiefilmer är egentligen en genre som jag inte direkt gillar, det finns givetvis undatagsfall, shaun of the dead är helt enkelt lysande, denna film är däremot inte ens hälften så bra som shaun of the dead, den är i stort sett bara kass.

The Innkeepers2012-04-06
Sicken smörja!

Forrest Gump2012-03-18
Klassiker!

My Week with Marilyn2012-03-10
Inte så bra som jag hade hoppas på, många bra skådespelare, t.ex. var Kenneth Branagh lysande som sir Laurence Olivier, men handlingen var inte på topp. Det var intressant att se själva inspelningen av filmen, de skulle ha fokuserat mer på det än på Colin Clarks förälskelse i Marilyn Monroe som tyvärr var mest en belastning på handlingen.

Blitz2012-03-10
Ingen höjdare direkt, men går att se på om man inte har något bättre för sig.

Nästa sida »