Alla kommentarer avMartin76

Ondskans hus2020-08-16
Löjlig, dock ganska underhållande.

The Shape of Water2018-04-07
Jag gillade verkligen denna! Lite småseg i början, men verkligen spännande senare. Otroliga skådespelare (Sally Hawkins och Michael Shannon framför allt). Kärleken mellan människa och varelse är så vackert på nått sett. Väldigt rörande film!

Enter the Dragon2011-12-02
Bruce Lee´s bästa!

Gyllene år2011-12-02
Tycker den är ok, men slutet är inget vidare.

Fönstret åt gården2011-11-05
Den näst bästa av Hitchcocks filmer som jag har sett hittills, efter Repet. Bra dialog och suverän insats av James Stewart som Jeffries. Det är en mysig och spännande stämning och jag gillar skarpt begränsningen i var det hela utspelar sig. En svaghet dock är själva uppgörelsen med Thorwald, som är lite tam. Men det blir ändå en femma för att filmen i övrigt är så pass bra.

Repet2011-11-05
Ett mästerverk, Hitchcocks bästa av de jag sett hittills.

3002010-11-05
Vissa specialeffekter och bakgrunder var sådär men det känns försumbart i en i övrigt så grym film som denna, sjukt spännande när spartanerna står och väntar in perserna.

Nowhere Boy2010-10-20
Klart intressant och gripande.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2010-01-01
Börjar bra, Ford är fortfarande övertygande som Jones, men jag tycker den spårar ur lite från och med djungeljakten. Och för mycket humor och parodi på tidigare indy-filmer.

Public Enemies2009-12-15
Så långtråkig.

Signs2008-05-24
Den är ju klart spännande och skrämmande stundtals, men alltför seg i längden för att få ett högre betyg. Jag tyckte att förhållningssättet de hade till situationen och deras reaktioner ibland kändes lite väl samlat. Dock kanske ett undantag till detta ligger i att de slog ner rymdvarelsen, var det inte så att han hjälpte pojken?

Johnny Dangerously2008-05-04
Oj, snacka om att denna var en besvikelse, skämten var ganska tråkiga, som filmen i övrigt.

Scary Video2008-02-12
Roligast tyckte jag var när Dawson pratar med katten: -Slab's in trouble? -Steroids? -In the bathroom?

Till varje pris2008-02-04
Nicole Kidman är brilliant men filmen i övrigt är ganska tråkig.

Legally Blonde2008-01-11
charmig komedi

Breakfast Club2007-12-23
Snacka om intressant möte mellan olika karaktärer.

Dödligt vapen2007-08-18
Klassiker!

Rocky Balboa2007-07-28
Bra manus, men fighten drar ner betyget lite.

Octopussy2007-07-20
En av de bättre introna. Moore är riktigt bra som Bond.

Iskalla typer på heta bågar2007-04-06
Bra inledning, men sen gick det snabbt utför.

Apocalypto2007-03-11
Detta är lätt min favorit av Mel Gibsons filmer. Extremt spännande. Bra action, lite romantik. Jag levde mig verkligen in i den här filmen. Hade höga förväntningar som filmen klart överträffade. Den börjar bra och blir bättre och bättre. En solklar 5:a!

Älskade spion2007-02-03
Min favorit Bond-film

Leva och låta dö2007-02-03
Roger Moore är den bästa Bond

Gudfadern del II2007-02-03
Bättre än ettan

Reeker2007-01-30
Ingen spänning direkt, och slutet var förvirrande.

All Babes Want to Kill Me2007-01-30
Whate f...

Myteriet på Bounty2007-01-20
Marlon Brando glänser. Intressant historia som bygger på en sann händelse. Den laddade stämningen mellan Christian och Bligh är så bra skildrad.

Vad hände med Baby Jane?2006-11-05
Tyckte filmen var seg väldigt länge, men den kom igång bra efter halvtid.

Break of Dawn2006-10-17
Ska vara en thriller men det var fanimej snudd på komedi. Dåligt skådespeleri och krystat manus. Det var det sämsta jag sett på länge.

Rounders - sista spelet2006-10-12
Ett måste för alla poker-fans!

Nästa sida »