Alla kommentarer avMeadowcastle

Southpaw2016-04-24
Skådespel 3, Storyline 2, Bild 3

Rescue Dawn2016-04-13
En bra film från början till slut, sköna dialoger, bra skådespel, snygga miljöer. Bale gör en grym insatts.

Rescue Dawn2016-04-13
Oj vad denna film var underskattad.

Man of Steel2016-04-08
När man läser rollistan till denna film och ser att både Kevin Costner och Russel Crowe är med ökar förväntningarna och förhoppningen om en bra film ingjuts i alla fall i mig. Men oj så besviken jag sedan blir, den är mest fjantig och överdriven även om den är snyggt gjort. Så skådespelet från väl 4a, Storyn 2a, och film och bild 4a då.

Så ock på jorden2016-04-08
Så som i himlen var även den en ganska medioker film, med ett budskap som blev omdebatterat. Efter att ha sett denna undrar jag vad Kay Polack har för bild av Svenska kyrkan, och vad som får/inte får göras i en kyrkolokal mm. Filmens skådespel är ganska bra ändå, även om många här verkar vara av en annan åsikt, Frida Hallgren gör en bra insatts likaså Lennarth Jäkel och Niklas Falk. Så 3 på skådespel. Storyn 2, för att jag ska sätta en 1a måste det vara helt bedrövligt och meningslöst, och det är det inte även om det nästan är och snuddar där ibland. Film och bild 2 finns väl inte mkt att säga där, varken bra eller dålig. En film jag såg en gång och var nöjd med det kanske man kan säga.

The Hateful Eight2016-04-06
Skådespeleri: 5, det är inte ofta jag sätter en 5a på skådespeleriet men i denna film har man lyckats att plocka ihop ett gäng med extremt begåvade skådisar, där samtliga av de större rollerna spelas med perfektion. Min personliga favorit i denna film måste vara Samuel L Jackson som är helt fläckfri och gestaltar sin roll på ett fantastiskt underhållande sätt. Film/bild: 3 Scenerna är väl kanske någorlunda snyggt gjorda sett till specialeffekter. Men i övrigt är det väl som vilken annan film som helst. Storyline: 2 tämligen tråkig, men väldigt oförutsägbar vilket kanske ger den ett pluss. Detta var en film som jag hade höga förväntningar på, mkt tack vare att Quentin Tarantino brukar göra bra filmer. Men denna är trots detta en ganska tråkig och dålig film som jag troligen inte kommer att se mer än en gång. Ska man se till mina betyg efter de 3 kategori jag delat in den i ska den kanske ha en stark 3a eller en svag 4a rentav. Men jag underhålls inte och sitter mest och väntar på att filmen ska ta slut, därför får den bara en 2a.

Wild2016-04-01
Delar alltid in mina betyg i 3 kategorier. Skådespel, Story och Film/Bild. Reese gör en grymt bra insatts och är som gjord för rollen. Storyn är gripande, anade innan att detta skulle kunna vara en film som påminde lite för mycket om In to the wild, men tycker ändå att denna berättar en minst lika intressant story även om upplägget är liknande, o denna film är minst lika bra. Film o bild snygga miljöer men inte mer än så. Så skådespel 5, Story 5, Film/Bild 3. Totalt 4. Många tycker filmen var hoppas och långsam att döma av andras kommentarer. Håller inte med där...

Wild2016-04-01
Delar alltid in min bedömning i 3 kategorier.

The Revenant2016-03-29
Betygsätter alltid i 3 huvudkategorier och försöker bortse eventuella priser mm. Skådespeleri: 4 Leo gör en kanonlnsatts helt utan anmärkning 5a till honom men det finns andra som inte håller samma klass så 4 totalt. Storyline: 3, inte något märkvärdigt, grips inte av spänning precis filmen är dessutom ganska långsam. Bilder och film: 5 snyggt filmad, snygga miljöer. På de hela taget en 4.

Cinderella Man2016-01-02
Ska man se en boxningsfilm är det den man ska se

Hobbit: Femhäraslaget2014-12-20
Lever ej upp till förväntningarna... tyvärr. 1an och 2an var bättre

Teenage Mutant Ninja Turtles2014-12-01
Hade velat sätta 3.5 men när man inte kan det blir det ändå bara en 3a. Saknar Rockstedy och Beebop. Gillar inte att Shredder är nära på en robot, att Donnie har superbrillor o att Raph inte är snubben som försätter gänget i knipa. Annars är det ok story o rätt go film i övrigt.

Noah2014-10-25
Största besvikelsen på länge

Rännstensungar2014-10-25
Ska jag sätta fult betyg på en Svensk film så ska det nog vara just denna.

Forrest Gump2014-09-25
Kanske världens bästa film

Let's Be Cops2014-09-25
Lite för sjuk humor

Guardians of the Galaxy2014-09-25
Rätt skön film! Rolig!

Apocalypto2014-06-19
Kanske det enda som Mel Gibson gjort som är riktigt riktigt dåligt.

Dansar med vargar2014-06-19
En av världens i särklass bästa filmer, men trotts detta räcker det med att slänga in cd nr 2 på dvd och bara se andra halvan av filmen.