Alla kommentarer avMikael602

Gaga: Five Foot Two2019-07-13
"Homevideo"-känsla utan röd tråd. Intressant att få se hur Gaga kämpar emot sin fibromyalgi. Sevärd, men lite långtråkig.

Spider-Man: Far From Home2019-07-09
Med den här filmen så ÄR Tom Holland Spiderman. Tidigare filmer kan man bara kassera. Ja, till att det är den bästa Spiderman hittills. Tyvärr så saknas det ändå någonting bland alla explosioner och humor. En riktig skurk. Även om Jake Gyllenhaal gör en stabil insats som Mysterio så känns hela manuset kring honom otroligt tunt och är i slutändan det som sänker filmens betyg avsevärt.

The Meg2019-07-06
Boooooring.

Rim of the World2019-07-04
Ovanligt underhållande

I Am Mother2019-07-03
Bra sci-fi hela vägen fram till slutet som blev platt som en pannkaka.

Shazam!2019-07-01
Helt okej söndagshumor. Tror dock att den är bäst lämpad för en yngre publik då den är ganska barnslig och ointressant.

X-Men: Dark Phoenix2019-06-28
Bättre än vad jag trodde att den skulle vara efter att ha läst den massiva kritiken. Den förtjänar dock inte en 3:a. Ojämnt tempo, ingen känsla i manuset, svajig dialog och hänger som inte ihop med övriga filmer. Sophie Turner gör en stark insats och effekterna är bra.

Aladdin2019-06-23
Håller lika hög klass som originalet men bidrar samtidigt till nyskapande och modernare kvinnosyn.

Avengers: Endgame2019-04-24
Den bästa film jag någonsin har sett på bio. Infriade alla mina förväntningar och lite till. Ett värdigt slut på en fantastisk era. Det blir svårt att toppa det här med kommande Marvel-filmer

Life2019-04-20
Stark tre. Spännande film rätt igenom, bra dialog, okej skådespelare. Tyvärr så är den som alla andra liknande filmer där "typ" alla dör och slutet är väldigt förutsägbart.

War Machine2019-04-01
Fylld av ironi över hur politiken bakom kriget i Afghanistan fungerar. Stundtals rolig men mestadels tråkig och överspelad.

Dunkirk2019-04-01
Långsam och seg utan röd tråd

Captain Marvel2019-03-06
Filmen knöt an till många (sido)frågor i tidigare Marvel-filmer som t.ex. Furys öga. Och även om den är välgjord med en helt okej story, så var den lite för mjuk för min smak och kändes som en transportsträcka inför Infinity Wars - End Game.

Han är tillbaka2019-03-05
Skrämmande underhållande.

Isn't It Romantic2019-03-03
Gullig, men ganska dåligt skådespel

Power Rangers2019-02-18
Jag älskade nostalgin från då man var liten och tyckte Power Rangers var hur coolt som helst. Tyvärr så funkar formatet inte på film, och blir mestadels löjligt många stunder. Var några coola vattenscener i början men utöver det så skiner budgeten igenom.

Resident Evil: The Final Chapter2019-01-22
Första Resident Evil är en av de bästa zombiefilmer som gjorts. Men därefter har det bara gått utför. Det känns skönt att man äntligen gjort ett slut. Även om den är fylld med meningslös action, dåliga skådespelare, dåligt klippta scener, dålig dialog och hafsig CGI. Så försöker den ändå ta oss tillbaka till ursprungshistorien med en gnutta story som framkallar lite nostalgi så att den får en 2:a i betyg.

IO2019-01-22
Långsam och lite händelselös. Men bra dialog

Transformers: The Last Knight2018-11-12
Han borde bara ha slutat efter 2-3 filmer.

Venom2018-10-16
Filmen stressar framåt, dålig story och dålig dialog. Effekterna var bra och samspelet mellan Venom och Brock. I övrigt en ganska kass film.

A Star Is Born2018-10-07
Det var längesedan jag blev så tagen och berörd av den här typen av film/genre. Både Lady Gaga och Bradley Cooper gör helt fantastiska skådespelarprestationer.

The Shallows2018-10-07
Ovanligt välgjord för att ha så lite dialog, och vara en "hajfilm". Blake Lively gör ett bra jobb i sitt skådespelande.

Annihilation2018-09-24
Kunde ha varit ett mästerverk om slutet hade varit lite bättre

Det2018-08-22
Inte så läskig som man hade hoppats. Och slutet var ju meningslöst och kasst.

Ant-Man and the Wasp2018-07-22
Dålig handling, dåligt skådespelande, barnslig feelgood stämning och det överlägset sämsta spåret av Marvel. Det enda som var bra med den här filmen var hur dom kopplade ihop med Avengers 4 och Thanos i kortfilmen efter eftertexterna

Creed - The Legacy of Rocky2018-06-08
Ett värdigt slut på en fantastisk filmsaga

Solo: A Star Wars Story2018-06-05
Helt okej söndagsaction, inte mycket mer än så. Långt ifrån lika bra som Rouge One.

Avengers: Infinity War2018-04-26
Den var mörk, riktigt mörk! Och Thanos levererade.

Tomb Raider2018-03-19
Alicia lyfter filmen, men handlingen är alldeles för tunn och tråkig. Man får ingen närhet till de andra skådespelarna heller

Million Dollar Baby2018-01-25
Hilary Swanks bästa prestation