Alla kommentarer avMorten

A Woman's Rage2008-11-08
Värdelös är bara förnamnet...

Burn After Reading2008-11-02
Mina hjältar, Coen-bröderna, sviker då och då. Inte så illa som i Intolerable Cruelty men med denna fantastiska crew - George Clooney, Brad Pitt, Richard Jenkins, Frances MacDormand, Tilda Swainton - borde det blivit så mycket bättre. Riktig komedi i denna genre bjuder Flirting with Disaster, se hellre om den!!!

The Mist2008-11-01
Gud bevare mig för denna smörja! Vi får hoppas att Barack Obama kan få fart även på den amerikanska filmen. Och Hollywood ska göra en egen version av "Låt den rätte komma in". HJÄLP!!!

Hellboy: The Golden Army2008-11-01
Räcker det inte med Fanstaic Four och liknande elände? Tur att det finns andra länder än USA som producerar film....

Gomorra2008-11-01
Det känns så maktlöst när man får se hur det ser ut i ens älskade Italien. Bara ett jättelikt Vesuviusutbrott som dränker hela skiten ända ut till Neapelgolfen, tycks kunna ge en snabb lösning....

Tropic Thunder2008-11-01
Back to Basic, Ben Stiller! När denne man ska göra allt - regissera, skriva manus och agera - då blir det pannkaka. Stiller lider av storhetsvansinne och bör tas om hand av dem som vill hans bästa.

Ten Inch Hero2008-10-31
Ovanligt avspänd vardagsfilm med mycket feel good. Trovärdiga karaktärer. Real nice.

The Contract2008-10-27
Utspelar sig USA men till största delen inspelad i Bulgarien och Rumänien och klippt i Australien! Det blir en rejäl soppa, där Morgan Freeman förärades egen kock på sin Europautflykt... Funkar stundtals trots allt.

Om Sara2008-10-25
Överraskande bra. Själva filmen är kanske bara värd en svag trea, men Linda Zilliacus spel och närvaro är på högsta nivå. Vilken otrolig skådespelerska.

Låt den rätte komma in2008-10-24
Jag vill bli vampyr i nästa liv!

Candy2008-10-19
Heath - var det så här du hade det i "real life"? Då förstår jag att du inte orkade längre. Fantastisk film.

The Art of Travel2008-09-30
Fascinerande berättelse, men blir man inte det minsta brun eller rödlätt efter mer än ett år i Central- och Sydamerika?

Seabiscuit2004-09-27
Ännu en film i den rad på senare år som får en att undra om inte Hollywood börjar förlora greppet. Borta är förmågan att engagerande berätta en historia, borta är personteckningar med djup. Det verkar som om biofilmsproducenterna helt lämnar detta åt HBO och liknande bolag. Har man insett att man aldrig kan tävla med Six feet under, Soprano's eller Carnivale?