Alla kommentarer avMrsRatched

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri2018-01-10
Älskar filmer där karaktärerna tillåts vara mångfacetterade och inte bara genomgoda eller onda. Välspelad och lyckas gå utanför den vanliga vägen för filmer som denna. En djup film på ett lättsamt sätt! Stark fyra!

Passengers2017-01-03
Snygg och bitvis välspelad, men själva storyn är ju rätt skrotig. Svårt att beskriva varför utan att skriva spoilers men moralen i filmen är verkligen anmärkningsvärd...

A Royal Affair2016-11-15
Intressant historia men ganska långtråkigt utförd. Inte mycket gnista i förhållandet och utanför huvudrollerna kändes det lite skolpjäs ibland. Kände mig inte så engagerad.

Those People2016-09-24
Många Brideshead Revisited-vibbar från det här "triangeldramat", på ett ganska lyckosamt vis. Ett obalanserat men starkt vänskapsförhållande utmanas av en ganska sen "coming-of-age"-fas på ett välbärgat Manhattan med idel smokingklädda, självupptagna unga män. Men ärligt och välberättat. Jag gillade det nästan ända till slutet. 3/5.

Sex Tape2015-08-22
Så vansinnigt dålig. Inte kul en enda gång.

Prisoners2015-05-02
Lite lång och lite knepig lösning men spännande och välspelad! Svag 4:a

Grabbers2014-03-06
Svag 3:a. Rätt skön film, som lyfts av språket och karaktärerna.

Frost2014-02-26
Charmig historia med systerkärlek i fokus före parrelationer, vilket känns som på tiden! Dock inte så spännande. En stark 3:a.

Philomena2014-02-19
Kluven till betyget. Den är absolut söt och bra och både Dench och Coogan är duktiga. Ändå är det nåt som gör att jag inte blir så lyrisk som jag kanske borde...

The Monuments Men2014-02-16
Lågmäld men lite mysrolig. Inte som jag kanske tänkt mig, men klart godkänd film med charm och avslappnat skådespeleri.

En familj2014-01-26
Absolut en bra film och fina skådespelarinsatser, framför allt från vackra Julia Roberts som gör en smutsig historia mer intressant än vad den kanske förtjänar. Det känns som att jag sett det här lite förut och det blir för mycket puts på ytan och för plastiga karaktärer för att nå upp till en fyra.

Captain Phillips2014-01-18
Betydligt bättre än vad jag anat. Hade förväntat mig en klassisk amerikansk, demoniserande film men fick en väldigt väl balanserad och spännande historia berättad för mig via gott skådespeleri.

Bedragaren2014-01-11
Lite smådålig, lite småbra, inte så väldigt spännande.

Jack Reacher2014-01-11
Stark 2:a, kanske 3:a egentligen. Ganska förutsägbar film men ändå hyfsat underhållande. Plus i kanten för bristen på hångel.

Dahmer2014-01-11
En tvåa mest för Renners insats. I övrigt är filmen rätt platt och säger inte mycket. Trist.

Mean Girls2014-01-04
Inte så dålig som jag förväntade mig trots allt.

Justin Bieber: Never Say Never2014-01-04
Såg den här av en slump, har ingen koll på Bibers musik i övrigt. Kunde ha varit mer 'dokumentär' än de vågar göra, å andra sidan handlar det om en rätt ung kille. Oavsett gav det mig en inblick i barnstjärneproblematiken som var lite intressant. innan han blev den 'brat' han målas ut som idag så var han faktiskt en ganska vanlig tonåring med en ovanlig talang som han jobbade hårt för.

Pacific Rim2013-12-29
Med reservation för att jag faktiskt missade början, men....nah,va?

Kick-Ass 22013-12-29
2:a eller 3:a, men mycket av det som var bra med ettan var borta eller blasé i uppföljaren. Alldeles för lång dessutom. Men bitvis kul och bra, bara väldigt långt från första.

This Is 402013-11-09
Väldigt ojämn film, men över lag underhållande och med skådespelare jag bara inte kan annat än att tycka om. Paul Rudd och Leslie Mann gör det väldigt bra.

The Butler2013-11-04
Stark stark trea (övervägde en fyra). Långt ifrån ett mästerverk men samtidigt befriande med några skratt och att den tar sig an en historisk och oförglömlig (men ännu inte helt fulländad) kamp utan att dra till med stråkarna för att dra fram tårar. En intressant resa genom den amerikanska presidenthistorien dessutom (med idel spännande casting).

Identity Thief 2013-10-06
Faktiskt inte så dålig som förväntat. Lite trist att både Bateman och McCarthy gör sina förväntade roller, å andra sidan gör de dem ganska bra. Prisjägarna var lite mycket fars men annars fanns det roliga stunder.

Jack and Jill vs. the World2013-10-04
Nah. Dåligt manus och inga imponerande skådespelarskills heller. Taryn Manning lyfter dock lite.

Evil Dead II2013-09-28
Mindre skräck och betydligt mer humor än originalet och nya remaken. Men jag gillade det, Bruce Campbells minspel gjorde hela grejen.

Evil Dead2013-09-28
Trailerna var läskigare, men en helt okej skräckis remake med kvinnliga roller som för en gång skull inte var alldeles tafatta filmen igenom.

Gone2013-09-14
Hyfsad som en tv-film. Men så värst spännande blir det väl inte direkt. Plus för det icke-traditionella "offret" helt ok spelat av Seyfried.

Take Shelter2013-09-08
Svår att betygsätta. Å ena sidan inte så överdramatisk som genren tenderar att kunna bli, å andra sidan inte så stark att den slog undan fötterna heller. Men viktigt, bra och läskigt om något vi pratar tyst om. Shannon och Chastain gör det riktigt bra.

World War Z2013-09-06
Helt okej, hyfsat spännande och bitvis rätt snygg. Inte så kopiöst nyskapande men det kanske inte alltid måste vara så heller. Stark 3:a.

Never Let Me Go2013-09-06
Fantastiskt jobbig film. Snyggt foto, välspelad och välskriven. Några frågetecken återstår men man ska kanske inte alltid ha alla svar.

Bernie2013-09-05
Börjar bra och intressant men tappar mycket i mitten. Känns som ett försök att göra en lite annan vinkling på en verklig historia. Den lyckas bara delvis.

Nästa sida »