Alla kommentarer avMuhammed

Cockpit2022-01-02
Det är minst fem år sen jag såg den men eftersom jag ännu kommer ihåg den kan den ju inte vara så dålig så det blir en fyra...

Unga Astrid2021-10-13
Här har vi lite kändisskvaller att gotta oss i. Lite grävande journalistik i graven av en folkkär barnboksförfattare. Filmen levererar just detta till hundra procent. Om inte filmen varit dokumentär hade den hamnar på gammal Pilsnerfilmsnivå. Den får väl fram att Astrid själv var en Pippi och rebellisk, heja! När hon blivit gravid försvann tydligen de egenskaperna. August är inte rätt här, mycket känns krystat amatörmässigt. Varför gjordes den här filmen?

The Bourne Ultimatum2021-09-23
Bra uppföljare som ger lite spänning i soffhörnet. Man somnar iaf inte

The Bourne Identity2021-09-23
Var tveksam till Matt tidigare men han överraskar och verkar ha hittat sin stil som övertygar i sin beslutsamhet. Mycket närvaro och det är ganska sällsynt i Hollywood.

Jason Bourne2021-09-23
Bourne har gjort sitt. Good bye!

Hanna2021-08-22
Ronan som Hanna funkar inte. Därför platt fall.

The Long Kiss Goodnight2021-07-10
En kvinnlig och tidig variant av The Bourne identity, men med mer humor. Pang krasch BOOM en sen sommarkväll :-) okay det är en pekoral????

Juliet, Naked2021-07-03
Om man härdar ut första halvtimmen så blir man belönad med trevlig underhållning och bra skådespeleri. Plus för manus.

Jackie2021-05-28
Välgjord och empatisk.

Dom kallar mej Trinity - djävulens högra hand2021-05-16
En snäll western som passar barn. Våldet framstår som nåt roligt genom enorma överdrifter, så det blir mycket skratt. Typ lite Helan och Halvan. Rent tidsfördriv Mao.

Reaching for the Moon2021-05-16
Vacker film med lesbisk kärlek, den till synes svagare parten växer så stark i relationen med helt oväntade konsekvenser och slut. Bishop var ett nytt namn för mej. Ett frågetecken för hur verkligheten var, Bishop framställs tycket jag som en falsk människa. Men var hon verkligen det?

Aniara2021-04-12
Besviken på denna film. Saknar den poetiska själen från dikten.

Farväl till maffian2021-04-06
Våldsamt underhållande!

The Nightingale2020-04-20
Storyn är realistisk även om det är svårt att tro på uthålligheten hos kvinnan. Miljön och tidsepoken är säker. Slutet verkar vara mer Hollywood och hör inte alls hemma i filmen. Man kan egentligen inte kalla det ett slut, det är ett frågetecken och ett"va faaen". Annars en femma.

Snön på Kilimanjaro2020-03-17
Pekoral, håller inte.

Yojimbo - livvakten2020-02-08
Håller inte i ett modernt perspektiv. Udda film på många sätt, egentligen riktigt deprimerande.

Dancer2020-02-01
Betagande film på många sätt. Imponerande stark personlighet.

Vågen2019-12-17
Gastkramande! Överraskad att norrmännen gör så pass bra film. Naturligtvis orealistisk, fjordvattnet är svinkallt och skulle nog gett en annan utgång än den skildrade...

The Talented Mr. Ripley2019-12-16
Matt Daemon in the beginning of his carreer already good. The intrigue is ordinary with a tiny touch of Hitchcock. Good script. Both Tim and Dick psychopaths, only one is introvert and the other extravert.

The Gunman2019-12-16
Filmen rummet alla de förväntade schablonerna, men är ändå underhållande. Hade varit bra med en kortare version.

Bangkok Hilton2019-10-13
Här fordras tålamod och starka nerver för en film som verkar vara från 50-talet. Kidman suverän. Fängelsefilmer är jobbiga, hade jag vetat hur lång den va, skulle jag inte sett den. Det blev sent i säng...

Walking Out2019-10-11
Får känslan av plagiat från liknande filmer och mindre trovärdig.

Joker2019-10-07
Bedövande och omtumlande bra. Det tog en god stund att hämta sej...

Goliat2019-05-06
Jag gillade den här dystra filmen. Det är synd om människan och en del är det mer synd om.

Gräns2019-03-17
Fantastisk trollbindande fantasi! Mycket stark närvaro.

He Even Has Your Eyes2019-03-01
Helt opassande att fransoserna imiterar Hollywood träsket när dom gör komedier. det är bara sista delen som har lite franskt stuk över sej, men just när man hittat fram till den energin verkar det som manusförfattaren tröttnat på allt ihop och bara slutat skriva. Duger väl som lite tidsfördriv tack vare skådespelarinsatserna, särskilt de gamla paranta damerna.

Ingen tid för kärlek - En film om Johnny Bode2019-02-28
Mycket bra beskrivning av detta människoöde. Ger en försmak av framtiden samtidigt med historien. Fascinerande och chockerande men samtidigt lärorikt ur psykologiskt perspektiv.

Harakiri2019-02-27
Fängslande med stark närvaro. filmen växer hela tiden, en sann klassiker med hela 8,9 på IMNDB.

One More Time with Feeling2019-02-27

One More Time with Feeling2019-02-27
IIntressant att han skapar ett museum av sej själv - 100 % egocentrisk narcissist.

Nästa sida »