Alla kommentarer avNalleboss

Herkules i New York2007-03-05
Det bästa är nog att det är trafikljud i bakgrunden på Olympen =D. Fantastisk underhållning!

Eldflugornas grav2006-04-03
En av de vackraste, och sorgligaste, filmerna jag har sett. Alla kategorier.

Air Bud - vilken lirare2005-10-25
Så dålig att den nästan blir bra. För tråkig för att få en femma dock, så det blir en etta =)

Nightmare Before Christmas2005-08-14
Så unik och fantastiskt underbar

40 Days and 40 Nights2005-08-14
Tråkig och dålig. Nej, alla killar är inte så sexfixerade.

Kalle och chokladfabriken2005-08-13
Stundtals väldigt mycket batman-känsla (vilket ju har sin förklaring), men jag tycker det passar väldigt bra till historien. Johnny Depp är härligt excentrisk. Vissa scener, i synnerhet där det ingår en stor del oompa-loompas, känns lite B-film. En trevlig film, speciellt om man som jag älskade boken som liten.

Sjätte sinnet2005-08-11
Älskar den här typen av filmer, och den här är väldigt bra.

The Others2005-08-11
Älskar såna vändningar och tankeställare som den här filmen innehåller. Kuslig känsla genom hela filmen.

Shrek 4-D2005-08-11
3D-film är alltid kul, och filmen var trevlig. Inget mästerverk, men roligt att se en gång.

Shrek2005-08-11
Hade riktigt låga förväntningar på den här filmen av någon anledning, vilka visade sig vara totalt grundlösa. Jättehärlig film! Och ja, på engelska.

Matrix Revolutions2005-08-11
"Filmhistoriens kanske största antiklimax" sa en recensent om filmen när den hade premiär, och jag kan bara hålla med. Vansinnigt snygga scener som vanligt, men upplösningen drar ner den.

Batman Begins2005-08-11
Lyckas bara nästan framkalla en känsla av Gotham. Jag satt en stor del av första halvan av filmen och väntade på att få se lite härlig, mystisk batman-action, och när det slutligen kom var det ganska oengagerande. Känns som en film om Bruce Wayne, snarare än en Batman-film. Har man sett första Batman-filmen, inser man snart att detta inte är en föregångare till de tidigare gjorda filmerna, vilket jag hade tyckt var roligare, utan en separat tolkning av Batman (Något annat omöjliggörs när de låter den framtida Jokern dö i filmen). En snygg men ganska ytlig film, som tyvärr inte tillför Batman något .

Sagan om de två tornen2005-08-11
En liten del av magin från ettan är borta i tvåan. Några störande publikfrierier (sköldsurfing, Gimli för kort för att se över muren o.s.v.). Har inget emot lite mer lättsamma inslag, men de får inte sticka ut mot resten av filmen, och störa helhetskänslan. Den underbara aha-känsla som genomsyrade ettan är mycket svagare i tvåan, förmodligen därför att man redan har fått upptäcka mycket av världen i föregångaren, och börjar vänja sig. Känns längre än de båda andra delarna, trots att trean är en kvart längre. Precis över 5-gränsen.

Sagan om ringen - härskarringen2005-08-11
Så nära perfektion som en film någonsin har kommit (av dem jag har sett). Underbar känsla, fantastiska miljöer, superbt skådespel, och i känsla närmare boken än jag trodde det gick att komma med en film.

Hajar som hajar2005-08-11
En riktigt trevlig liten film. Inte i klass med Finding Nemo och Shrek, men inte desto mindre sevärd.

Världarnas krig2005-08-11
Snygga effekter och stundtals väldigt otäck stämning. Storyn å andra sidan är så ointelligent och ytlig att jag var tvungen att lägga den åt sidan för att kunna njuta av filmen. Finallösningen är ologisk och känns som en nödlösning (Varelser som är så mycket längre komna än människorna vetenskapligt, borde väl ha insett nyttan av rymddräkter?). God underhållning för stunden.

The Terminal2005-08-11
Den börjar intressant och originellt, men utvecklas sen till en amerikansk romantisk komedi av standardmodell. Bra spelande och mysig känsla. En film över genomsnittet.