Alla kommentarer avNena2000

Sjunde himlen2019-07-26
Ämnet är angeläget och lite tabu så filmen borde bli lite laddad. Men tyvärr, tempot är alltför långsamt och fotot känns som något av Roy Andersson (filma ett köksbord från hallen och se personerna sätta sig, resa sig och försvinna ur bild etc. Och dialogen var ganska andefattig. Kändes inte som man fick nåt riktigt grepp om personerna

Sing Street2016-09-28
Såå söt film......................

The King's Speech2016-07-14
Jag gillar Colin Firth och jag gillar filmer "based on a true story". Dock är denna film liiite väl seg och långrandig

Äta sova dö2016-07-14
Underbar film om ett helt vanligt livsöde! Som Helsingborgare klappar ju hjärtat lite extra eftersom filmen till stora delar är inspelad på Findus i Bjuv och där vet vi ju vad som har hänt............ Stor eloge till Nermina Lucas för bra skådespel

Fifty Shades of Grey2016-07-14
Har inte läst boken och blir absolut inte sugen på det heller efter att ha sett denna seeeeeeeeega och oengagerande film

The Grand Budapest Hotel2016-07-14
Helt fantastisk film!!!! Njöt av varje sekund. Var det bara jag som fick lite "cartoon"-känsla?

Kollektivet2016-07-14
Absolut ingen dålig film (danska filmer är sällan det) men den är lite för "ljum" och griper inte tag i en riktigt. Rollfigurerna reagerar väldigt lugnt på de mest sorgliga händelser. I övrigt utmärkta skådespelare, välkända för en danskfilmsälskare. Håller med morgonens recensent i TV4: Moodysons Tillsammans är ett strå vassare

Colonia2016-07-14
Satt som ett tänt ljus hela filmen. Spännande, obehaglig... Lite Bangkok Hilton-stämning, åtminstone i slutet. Bästa filmen jag sett hittills i år

The Diary of a Teenage Girl2016-07-11
Nja........... Fick inget grepp om någon av karaktärerna

Therese D2016-07-11
Inte dålig men filmen griper inte tag heller.

Spy2016-07-11
Tja, visst underhållningsvärde

Turist2015-10-19
Nej tack!!! Jag vill bli underhållen, berörd eller skrämd när jag ser film. Denna otroligt pretentiösa film ger mig INGENTING av detta. Den bara tråkar ut. Får ju Roy Andersson att framstå som en riktig komediregissör........

Paraden2015-07-19
Jag gillade filmen även om rollpersonerna var grovt tillyxade. Många asgarv på ett i grunden väldigt allvarligt problem...............

Kod okänd2015-07-09
Juliette Binoche är en lysande skådespelare som lyfter hela filmen. Dock var hela filmen något förvirrande, inte minst för att scenerna från Kosovo och från familjen från Somalia (?) inte var textade (hade lyckats få tag i en felaktig dvd där endast franskan var textad) så där missade vi mycket av handlingen. Tri Art-film har erkänt att det fanns en felaktig utgåva med ofullständig textning som drogs in igen och givetvis fick vi tag i den (köpt begagnat i loppisbutik)

En kvinna i Berlin2015-07-08
Stark film som skildrar hur livet var i slutskedet av kriget. Dock lite för lång precis som alla filmer nuförtiden

Filth and Wisdom2015-06-29
En stark 3:a och det är helt och hållet Eugene Hutz och Gogol Bordellos förtjänst. Ett stråk av Kusturica över filmen.........

Café de Flore2015-06-26
Lite väl rörig. 60-talsdelen med Vanessa och barnen var lysande. Slutet väldigt flummigt, hade förväntat mig en mycket mer tragisk upplösning

The Boy Next Door2015-06-17
Njaaeeeeeej. Ingen höjdare

Gudarna måste vara tokiga II2015-06-16
Håller med övriga: tvåan är faktiskt ännu roligare än ettan, dels tack vare alla roliga djurscener men också för otroliga insatser från XI:s barn, särskilt den lille pojken :)

Pulp Fiction2015-04-13
Kan inte förstå att jag missat att recensera detta mästerverk som jag sett MÅNGA gånger

Stora planer2015-04-13
Jag är ju hopplöst förälskad i skandinaviska/nordiska filmer och speciellt danska filmer och serier. Thomas Bo Larsen är en härligt skådespelare!!

Tusen bitar - en film om Björn Afzelius2015-04-13
Älskade Björn... Du har engagerat och fascinerat så många och gör det även efter döden. Kunde dock varit ÄNNU mer inträngande och närgången.....

Middleton2015-04-13
Söt liten film. Inte så mycket till handling egentligen men Vera Farmiga och Andy Garcia klickar bra ihop. Kände såväl igen Taissa Farmiga men tog ett tag innan jag kom på att det var i American Horror Story jag sett henne. Trodde hon och Vera var mor och dotter men de är faktiskt syskon. Peter Riegert spelade över lite väl som skolans dj............

Perfect Mothers2015-03-25
En modig film som vågar ta upp ett så pass tabubelagt ämne utan några egentliga pekpinnar. Hade aldrig kunnat göras i skenheliga USA t ex. Kanske därför jag föredrar filmer från andra länder. Bra film enligt mig (maken instämmer)

Philomena2014-10-17
Underbar film om en tragisk händelse. Tack gode gud för engelsk film, hade Hollywood gjort denna film hade den varit dränkt i sirap och tårar och sentimentalitet.........

Skrivboken2014-10-17
Gripande och brutal, men med en glimt av humor här och där trots allt. Älskar filmer från lite udda länder, som nu Ungern

10 000 timmar2014-08-31
Lite som en blandning av Sommaren med Göran och Offside. Ingen film som går till historien men helt klart underhållande. Jag såg filmen utan några som helst förväntningar och blev road. Det räcker en stund

Rob the Mob2014-08-31
Spännande story som kunde varit bättre men helt klart sevärd. Andy Garcia lyser som vanligt. Älskar filmer med verklighetsbakgrund

The Love Punch2014-08-31
Hade inte väntat mig någon storfilm så jag såg den för det den var: en kärlekskomedi med några av Englands stora: Emma Thompson, Pierce Brosnan, Timothy Spall (Harry Potter) och Celia Imrie (Kalenderflickorna)

Mina päron2014-08-31
Otroligt charmig film där man lärde sig hat-älska den gamla damen :)

Nästa sida »