Alla kommentarer avNetza

Filippa2018-03-25
Det blir lite för mycket skrapande, och knäppande och hasande på en gång. Det blir nästan lite komiskt. Tror man hade tjänat mer på att göra filmen nån minut längre för att kunna dra ut på det mer eller minska ned på ljuden.

Ted - För kärlekens skull2018-02-08
Jag älskar Teds musik men hade inte så höga förväntningar på filmen, trailern kändes rätt meh och resten av produktionen gav mig först samma uppfattning, där Adam Pålsson kändes väldigt malplacerad till sin ålder och att sen upptäcka att han hade sjungit in musiken och jag tycker inte det låter bra... Men nåväl, filmen överraskade mig faktiskt. Adam Pålsson spelar bra även om han ändå känns för gammal för att spela typ 15 år, och jag hade nog hellre sett honom mima då han sjunger allt annat än rent många gånger, och jämfört med Ted som hade en sammetslen röst så är det helt klart ett störande moment. Hur tänkte de? Sedan var jag skeptisk till att de låtit Kenneth (den riktiga) delta i utvecklandet av filmen, då hans överbeskyddande och kontroll av Ted inte är helt okänt, så jag var rädd för att filmen skulle bli ensidig, men jag tyckte att de höll en bra nivå, utan alltför mycket svart eller vitt och där Kenneths relation till Ted inte slätades över, utan det kändes mänskligt. Sedan var det också att plus att de inte dök alltför djupt ner i vissa delar av Teds liv, även om jag tyckte att det ibland skiftade för fort och jag hade faktiskt velat se mer om låtarbetet och hur de arbetade ihop. Hade hoppas på att få se mer av Kenneths roll i det hela, men fortfarande får Kenneths roll framstå som rätt betydelselös i musikarbetet trots att han stod för hälften... Men kanske var det så han ville ha det? Sedan kom filmens slut, och där lyckades de riktigt bra. Vi vet hur det slutade i verkligheten, vi behövde inte se det. Istället slutade det ljust och fint, och just så som vi borde minnas Ted.

Nine Lives2017-05-04
Knappt rolig och huvudrollen är så kass att man hör tydligt hur han läser från manus i sin roll som katt.

Morran & Tobias - Som en skänk från ovan2017-03-26
Klassiskt resultat när man gör film av en tv-serie, det håller sällan hela vägen igenom. Några roliga scener men manuset känns inte helt genomarbetat, utan de verkat haft några få klara idéer men det verkar ha stressats fram hur de skulle knytas ihop.

The Visit2017-02-08
Bra twist, sen spårade det ur.

10 Cloverfield Lane2017-02-03
Det slutet, seriöst... Sevärt fram tills dess.

The Mask You Live In2016-12-31
Alla män borde se denna.

Insidan ut2016-09-25
Skön film, men tyckte alldeles för mycket tid lades på att nå huvudkvarteret, kändes väldigt långdraget. Hade velat se mer samspel mellan känslokaraktärerna och familjen. Sadness är min nya favoritkaraktär. :)

Livet efter dig2016-08-10
Läste just boken och gillade den inte av olika anledningar som jag inte vill spoila, men valde att ändå se filmen och jädrar vad den kändes genomstressad. Jag tycker inte Emilia Clarke är någon superskådis, men hade inte kunnat tänka mig någon bättre att spela Lou då rollkaraktären känns väldigt "hon", då båda är rätt spralliga med känslorna på utsidan.

Jason Bourne2016-08-06
Godkänd. Rätt värdelös om man inte har sett se andra filmerna i serien utan enda behållningen var hur de gick bakom ryggen på varandra hela tiden och Alicia Viklander som är grym som vanligt.

The Suicide Shop2016-06-25
Fantastiskt udda och rolig, men tappar tyvärr mot slutet.

En man som heter Ove2016-05-08
Älskar boken och trodde aldrig jag skulle kunna ge filmen mer än en trea i betyg, om jag var snäll. Tyckte inte alls att Rolf Lassgård kändes rätt som rollen när det offentliggjordes och trailern kändes ganska meh. Men jag blev motbevisad. Filmen är nästan lika bra som boken och fångar det viktigaste i bokens kärna. Önskar bara de hade lyft fram mer av Oves tjurighet för det finns så många fina scener som fångar hans personlighet i boken, förutom hans pedanteri i bostadsområdet . Sedan tycker jag vissa scener kändes väldigt framhastade. Särskilt slutet! Sedan ger jag givetvis Rolf Lassgård godkänt i rollen men Filip Berg som en ung Ove är fantastisk, oj vad han har växt sedan sina yngre år!

Cry Baby Lane2016-04-02
Kan förstå att den blev "bannad" för yngre åldrar, många scener som var lite över gränsen. Annars var filmens enda behållning begravningsentreprenör-praktikanten samt spökhistorien. De hade kunnat göra en film om dem och deras liv istället. :P

Glada hälsningar från Missångerträsk2016-02-13
Fyll av klyschor, Bert-Åke varg är så dålig på "norrländska" att han lika gärna kunde låtit bli, och filmen rusade fram i slutet. Filmens enda behållning var typ scenen med svärföräldrarna.

The Danish Girl2016-01-02
Redmayne och Vikander är lika fantastiska som vanligt.

Elvakaffe2015-12-22
Sköna tanter!

Under the Greenwood Tree2015-12-21
Svag trea. Det är ett klassiskt kostymdrama med många friare men tillför ingenting speciellt alls. Det är bleka skådespelare, blekt manus, bleka kostymer... så jag rekommenderar att man ser nästan vilket annat kostymdrama som helst.

A Little Chaos2015-11-29
Långsam även för att vara kostymdrama men helt okej ändå. Svag 4:a.

Legenden om djävulshuset2015-11-01
Helt klart en av de bästa skräckfilmer jag sett. :)

Spöket på Canterville2015-11-01
Spöket är filmens enda behållning.

The Garden of Words2015-10-17
Det enda som gör denna filmen sevärd är hur vackert det är, och då kan man lika gärna se något annat.

Shame2015-09-27
Svag fyra, hade varit bättre med lite bakgrundshistoria.

Far from the Madding Crowd2015-09-14
Lika bra som jag hade hoppats på!

Nånting måste gå sönder2015-08-30
För de som i kommentarerna efterfrågar en film om att vara transperson där det bara är mys rekommenderar jag den här: http://nyheter24.se/filmtipset/film/boy-meets-gir.html

If There Be Thorns2015-07-29
Bättre än de 2 tidigare i serien och hade kunnat få bättre betyg om den inte var så oerhört cheesy emellanåt att man får ta fram skämskudden. Men antar att det är böckernas fel, de är ju en klass för sig. :)

Boy Meets Girl2015-06-20
Otroligt fin film. <3

Krigsspel2015-05-24
Märks ju var Threads fått sin inspiration ifrån...

Threads2015-05-15
Obehagligt trovärdig film. Folk lär ju ha blivit skräckslagna av att se den några år innan kalla krigets slut...

Tusen bitar - en film om Björn Afzelius2015-05-14
Jag älskar Afzelius musik men håller med tidigare kommentarer om hur det bara skrapas på ytan. Varför fick inte barnen ge sin bild av sin pappa, exempelvis?

Star Wars: Episod I - Det mörka hotet2015-03-28
1an är inte långt borta. Hestret förklarar exakt alla frågor jag har efteråt. Jar Jar är filmens enda behållning, så då förstår man hur dålig filmen var. Hoppas filmerna som följer är bättre så man står ut till 4an.

Nästa sida »