Alla kommentarer avNeuros

Bad Times at the El Royale2019-03-03
Cynthia Erivos karaktär kan vara bland det bästa jag sett på väldigt länge. Filmen hoppar i manuskvalité men är superbt filmad rakt igenom.

The Black Room2018-12-31
Den borde heta "Laundry room Demons" - There\\'s no detergent for these demons...

Ghost Stories2018-08-03
Skådespelarna höjer betyget då de generellt sett får vissa halvdana scener att kännas helt ok. En svag fyra. Dessutom är slutet förvånansvärt bra för en skräckfilm.

Wonder Woman2017-10-21
Riktigt underhållande och driven action som behåller serietidningskänslan. Lite väl simpel på sina ställen, slutet blir för sliskigt för min smak. Men första 80% av filmen är ren underhållning.

Cult of Chucky2017-10-04
Det är så svårt att ge betyg för denna smörja. För även om den är långdragen och dåligt skriven, får man en liten "nostalgi-rysning" av när Chucky dyker upp och ger filmen lite behållning. Dock är det svårt för Brad Dourifs coola röst och enstaka underhållande mord och cameos att rädda en hel film fylld av plotholes och krystade scener. Skam att en så cool filmserie bara blir sämre och sämre. Hade räckt att göra en kortfilm av denna.

Selma2016-09-21
Att folk vågar klaga på att den är "långsam" och inte är tillräckligt "underhållande" är en skam och förbiser vad filmen faktiskt handlar om. Bra filmatisering av en otroligt viktigt händelse, en av många viktiga händelser som kan behövas filmas. Inget behövs "kryddas", filmen håller spänning och känslor på topp rakt igenom med lagom dramatisering utan att flyga för långt från ämnet. Genomstarkt skådespeleri.

He Never Died2016-06-05
Genuint välskrivet och Rollins är helt rätt castad, även om jag tidigare varit ljummen till hans skådespelarinsattser. Att andra tycker detta är segt och oengarerat säger snarare att de inte förstår filmens ton. Inget är dåligt skrivet och håller den takt och stämmning som passar temat. Letar man efter något med mer action eller snabba dialoger borde man ändå inse att denna filmen inte har det och bedömma filmen på dess egna meriter, eller se något annat. Dialogerna är en riktigt välbehållning. Livströtthet och genuin apati har sällan porträtterats med sådan humor och underhållning utan att det "skrivs på näsan". De bristerna filmen har i min mening tänker jag inte ta upp då det är lite spoilervarning. Men sådana här filmer räddar ett ganska blekt filmår.

Sophies val2016-01-19
Det är lite hjärteskärande att sätta ett lågt betyg på en film man verkligen kände för att se men sparat till ett bra tillfälle... Bara för att se en, ärligt talat, medioker film med bra skådespelare. Kärlekshistorien gör att jag har svårt att förlika mig med, eller ens förstå, karaktärernas val och personligheter. Det som blivit en bakgrundshistoria är det mest intressanta, men får ta baksäte för banalare "drama".

Bone Tomahawk2015-10-26
Det är skönt att ibland bli överraskad av kvalitén i filmer med lägre budget. Förstår att vissa människor kan tycka det är en seg start innan urladdning. Men karaktärerna och manus får detta att kännas naturligt. Det är ingen krystad tystnad för att förlänga filmen, det är lagom mycket fördjupning blandat med humor.

Blitz2015-07-12
Det som gör att jag vill sätta lägre betyg är den otroligt klyschiga och drygt omedvetna/ignoranta huvudkaraktären. Kan vi inte skippa dessa patetiska stereotyper eller iallafall ha någon cool stereotyp. Paddy som Nash var underbar. En enkel rulle som inte är märkvärdig men underhåller för stunden.

Turtle Power: The Definitive History of the Teenage Mutant Ninja Turtles2015-04-01
Den finaste "after credits" scen jag sett.

John Wick2015-03-30
Någorlunda snygg action och viss underhållning räddar inte filmen från dåligt manus, svengelska så man lider och ganska träligt skådespeleri, Bra slöunderhållning på sin höjd.

Exodus: Gods and Kings2015-03-29
Castingen för lille Gud var verkligen horribel. Vill inte ge negativ kritik till ett barn för dess skådespelsinsats, men någon borde kanske poängterat att det inte var ett bra val för filmen.

Metalocalypse: The Doomstar Requiem - A Klok Opera2014-11-13
Kan förstå att vissa fans till seriern blev lite besvikna. Själv gillar jag seriens humor kring "true fans" och de pikar till det redan löjliga konceptet av "äkta metal". Och det skruvas upp här rätt mycket, antagligen till vissas förtret. Där ligger inte min problem. Problemet är de bitvis lite väl utrdragna sångerna där lite dialog hade hjälpt till att öka känslan av sångerna istället. Michael Jackson referenserna (ja, minst två) höjde nästan betyget till en 4:a, hehe.

The Secret Life of Walter Mitty2014-02-11
Tycker Stiller definitivt lyckas förmedla mer än bara en feelgood rulle. Trodde inte filmen skulle överraska, men den hade mer värme och jordnära innehåll än plump komik som jag först befarade den skulle spela mest på. Är fortfarande negativt imponerad av folk på filmtipset som inte kan ge sig hän för eskapism utan förlöjligar det mesta som försöker befria sinnerna lite.

Son of Rambow2013-12-11
Blir nästan paff när man läser några kommentarer här. "Har nästan inget med First Blood att göra". "För överdrivna uppväxtförhållanden". Inser inte folk vad det är för filmer dom ser? Och nej, uppväxtförhållanderna är inte mer överdrivet än många som sker idag även i tysta svenska småstäder. Så försök att se utanför era egna erfarenheter ibland, gott folk. Underhållande fin rulle som porträtterar barns kluvna känsloliv bra. Även med stor charm och bitvis behövlig distans.

Nothing Left to Fear2013-10-23
Kan knappt förstå hur detta lämnat manusstadiet. Men när dom klippt skiten måste dom väl ändå insett att detta utdragna, oengagerade dravel inte går att släppa. Skit rakt igenom, ruggigt dåliga effekter, dåliga skådisar (med undantag av Clancy), tempo samt dramaturgin är helt förkastligt.

This Is the End2013-10-10
Varför var dom tvugna att välja just den låten med Backstreet Boys, hehe. Den plågade mig när den släpptes och nu plågar den mig igen! Skön film som underhåller men överraskar inte direkt.

Fix2013-09-14
Väldigt stilenlig och bra dokumentär över en specifik tid i Ministrys karriär (ca 96-97). Lite klyschiga kommentarer från andra artister men väldigt ärligt porträtterat av Al och hans, ofta pinsamma, beteende med droger, paranoia och liveshower.

Den store Gatsby2013-08-26
Folk ger verkligen höga betyg bara för att filmen glittrar och sprudlar i cgi-scener? Klagar för den är innehållslös och saknar bra manus men ändå ger den mer än en 2:a? Känns som så många verkligen bara betygsätter filmer för hur högsatuerade färgerna är och hur ren och välpolerad filmen ser ut. Filmen saknade underhållningsvärde, och det är skam när inget annat funkar i den heller..förutom att den hade fina färger och åååh så skarp produktion.

Pain & Gain2013-08-18
You never go full retard..and Marky Mark just did.

Den store Gatsby2013-08-17
För det högst enerverande och malplacerade musikvalet kan man bara ge bottenbetyg. Sedan tillförde inte filmen något direkt..plus skräpig klippning och överskådespeleri ger ett slutbetyg på 1.

Gisslan2013-07-26
När man såg om den nu så slog det mig, detta känns mer som Die Hard än de senaste Die Hard filmerna, hehe. Inte för att denna är slående bra. Gedigen action. De senaste Die Hard rullarna har inte mycket gemensamt med en "nedsliten till blodiga knogarna"-Willis från de första filmern som faktiskt kommer fram mer i denna filmen.

The Lords of Salem2013-05-04
Filmen har en rejält stor brist. Sheri Moon är verkligen inte en skådis. Zombie försöker och lyckas bitvis uppdatera det italienska suspens-filmandet som aldrig varit särskilt spännande eller så "djupt" som det vill verka från början. Bitvis snyggt foto och den underbara Meg Foster räddar filmen från bottenbetyg.

Långa flacka bollar2013-04-17
Filmen gick på tv i bakgrunden och den fick min uppmärksamhet flera gånger fast man var fast i annat. Plågsamt dålig bitvis, men många "feel good" scener är riktigt underhållande och görs förbannat charmigt av norrmännen. Blandat intryck helt enkelt.

Zen - The Warrior Within2013-03-08
Tyvärr är filmningen inte top-notch..en del skådisar är ganska crappy, vilket bitvis tillhör genren, hehe. Men vilka otroligt coola actionscener! Vissa scener känns så brutalt äkta att man undrar hur de filmade dom. Så inser man att vissa saker är mer äkta än man vågat gissa.

Mama2013-02-18
Precis som en spökfilm ska vara. Skönt att se något som inte försöker vara banbrytande men ändå levererar på ett bra sätt. Designmässigt snygga val. Lite cheesy effekter bitvis, men det gör inget i det stora hela.

Rock of Ages2013-01-30
En total våldtäkt av underbara låtar. Så standard manus att det gör ont och casting som luktar "American-Idol"/"Glee". Inget bett, ingen udd. Förutom de lilla guldkornen i Baldwin och Brand som faktiskt gestaltar Rock \\'n\\' Roll rätt bra, hehe.

Hotell Transylvanien2013-01-17
Underhållande och roligt, speciellt castingen satt fint! Buscemi som trött varulv var perfekt! Och en bra roll för Fran Drescher, hehe. Tyvärr måste jag dock ranta på om en sak. Vad fan är det med (det jag trodde var utdött) klyschan med att rap/hip-hop ska "krydda till" allt för kidsen. Lika pinsamt nu som det var på 80- och tidigt 90-tal.

Grannpatrullen2013-01-03
Trodde det skulle finnas mer underhållningsvärde. Enstaka underhållande scener, men tyvärr väldigt seg och tråkig när de försöker få in "bromance"-snacket i varenda scen. Resultatet blir inte roligt eller för filmen vidare någonstans.

Nästa sida »