Alla kommentarer avNingyou

Metalhead2014-08-27
Har väntat på att få se den här filmen i ett år nu, och så var det bara skit.. Klyschig som faen, och huvudkaraktären är så jävla stereotypisk. Man orkar knappt följa handlingen och stör sig bara på alla fjantiga scener. Pinsam film.

Gravity2014-01-17
Vad är det som är bra med filmen? Vad ser ni som inte jag ser? Vad jag såg var en och en halv timme av plåga. Usch. Jag avskyr Sandra Bullock, men tro inte att det är därför jag ger filmen dåligt betyg - för det enda som var bra med Gravity var att den var kort.

Sånger från andra våningen2014-01-16
Måhända är jag inte tillräckligt kultiverad, men jag försökte verkligen. Förstår en del av metaforerna men det vägde inte upp de 98 minuter av diarré.. en del scener var bättre och ibland ganska snyggt foto, men i det hela är det verkligen en överskattad film.

The Fifth Estate2014-01-16
Väldigt oengagerande och hela filmen verkar ju gå ut på att smutskasta Assange. Visst har han ett stort ego och är inte bättre än någon annan, men den här filmen fokuserar mer på att smutskasta honom istället för något av länderna som jagar folket bakom WikiLeaks. Det känns väldigt felprioriterat. Jag rekommenderar istället att se dokumentären "We steal secrets" - för att få en icke-vinklad uppfattning om det hela.

Taxi Driver2013-12-09
Den var säkert en pärla på 70-talet, men jag tycker inte den håller i dagens mått. Måste då påpeka att jag blev väldigt besviken när jag insåg att den inte var ett dugg baserad på Arthur Bremers dagbok... Den får en 3:a trots allt.

Heat2013-12-09
Alldeles för jävla långsam, och det kretsar alldeles för mycket kring deras relationer med alla dessa kvinntimmer..

Attentatet mot Richard Nixon2013-12-08
Bicke såg världen på ett sätt som få människor gör. Han såg den grymma sanningen, och visst svider det lite i hjärtat när man tänker på att det är lögnarna som lever bäst - på andras förlust.

Before Night Falls2013-12-07
Efter att ha läst skådespelarnamnen här på filmtipset förväntade jag mig en film med Johnny Depp och Sean Penn med stora roller. När jag såg Sean Penn gömma sig i en liten roll i ungefär en minut så förstod jag att jag skulle bli besviken, men Javier Bardem lyckades trots detta få upp mitt intresse igen. Intressant film!

Brotherhood of War2013-11-27
Såg om den nyligen och måste sänka från ett alldeles för högt betyg till en tvåa. Jävla koreaner att överdramatisera och fjanta sig hela tiden.

Only God Forgives2013-11-06
Snyggt foto, och jag gillar lågmälda filmer men detta var ju bara jobbigt och kändes fjantigt.

Adrift2013-09-20
Inte särskilt fängslande men snyggt foto!

Castaway on the Moon2013-09-18
En film där dialog ersätta av djupa andetag och bölande.

Café Lumière2013-09-05
Det ska till mycket för att få en film med Asano att - för mig - bli helt ointressant. Här finns ingen som helst handling, och ingenting händer. Att jag blev nostalgisk över allt Tokyo var den enda anledningen till att jag såg klart den.

Satan2013-09-01
Helt jävla galen ju! Förstår inte alla dessa låga betyg. Visst var den lite långsam men stämningen var där hela tiden!

Pieta2013-05-27
Årets näst största besvikelse, efter Shinya Tsukamoto's Kotoko. Egentligen var det väl ingen större förvåning efter Kim's utveckling som kan skådas i de senaste verken..

Kotoko2013-05-26
Är det jag som är dum i huvudet eller såg jag verkligen en en och en halv timmes lång bajskorv? Så som jag längtat efter Tsukamotos nya rulle och så skiter han mig i ögonen.. Du har förlorat ett fan, din gamle idiot...

Starfish Hotel2013-05-26
Jag reagerade också på produktplaceringen. Tydliga alice i underlandet-influenser, inte minst kaninen och porrklubben wonderland, även huvudkaraktärens efternamn Arisu, är japsarna uttal och stavning (katakana) av Alice. Finns säkert fler grejer som man kommer att tänka på om man ser den igen.

Little Children2013-01-24
Jag skämdes i 130 minuter.

Farväl Falkenberg2013-01-23
Smärtsamt ärlig och jag tror många känner igen sig, speciellt de från mindre städer - där framtiden är ganska oklar. Längtan bort därifrån, längtan tillbaka till då man mådde bra. Vänner som alldeles för tidigt lämnar en och önskan att aldrig igen uppleva vintern och dess kyla. För många betyder vintern kyla även innanför huden. En stark önskan att ta sig långt härifrån, samt rädslan för att det ändå kommer vara likadant. Första gången en film gjorde mig tårögd på väldigt, väldigt länge. Hade aldrig trott att det skulle ske av en svensk film.

Bang bang orangutang2013-01-22
Efter 'Dag och natt' hade jag höga förväntningar och de slogs i botten redan efter några minuter in i filmen. Sjukt pinsamma och orealistiska dialoger fick mig att stänga av innan jag sett ens halva filmen. I regel stänger jag aldrig av en film innan slutet och betygsätter inte heller om jag sett klart, men den här gången måste jag varna mina medmänniskor. Se den inte! Typiskt svensk pinsam film.

Mr. Nobody2013-01-16
Känns pinsam. För mycket kärlek och gammel-nobody känns verkligen fake. 2,5 timmar lång men den hade klarat av det hela på en timme mindre och då kanske förtjänat en tvåa för att inte ha förstört hela min kväll.

Ed Wood2013-01-14
Kan tänka mig att filmen är sevärd för de som sett filmerna eller känner till folket den handlar om, men för någon utan minsta insyn i gamla filmer så ger den ingenting. Herr Depp räddar den från en 1:a, men för att vara rättvis ska jag sätta mig in i lite äldre filmer och försöka se lite av denna Edward D. Wood, Jr. och sedan se om skiten.

Faustas pärlor2012-12-25
SLUTADE DEN SÅ SOM JAG TROR ATT DEN SLUTADE?! I så fall var det den sista film jag någonsin ser!

Ip Man 22012-12-02
Det förvånar mig att filmen fått så bra betyg, för det här var ren kinesisk kommunistpropaganda utan handling och jag skämdes genom hela filmen.

Brev från en död man2012-08-19
Det är nog bara jag som inte är djup nog att förstå filmen, men den fastnade fan inte för mig.

Labyrinth of Dreams2012-06-23
Såg precis att jag för fyra år sedan skrev att jag inte skulle glömma filmen, men det har jag ta mig fan gjort. Kollade nyss trailern för att få tillbaka minnet, men det står still. Får se om den då.

Enter the Void2012-01-18
Det var då jävligt många låga betyg satta här. Folk klagar på att den var för lång och upprepande. Det må så vara, men jag uppskattade varenda sekund och satt klistrad framför TV:n som en fet jänkare. Fick springa till köket varje gång jag skulle hämta en öl. Jag tror det är en film man inte kan uppskatta till fullo om man aldrig har trippat, det är många detaljer i handlingen som man kanske inte skulle lägga märke till annars - hur saker som tidigare nämnts hela tiden återkommer i "trippen". Kanske tilltalade den mig lite extra också för jag bott i Tokyo och känner igen mig både i stadens misär och utlänningarnas levnadssätt. Den var lite väl förutsägbar på vissa ställen, men i helhet var allt jävligt otippat. Jag trodde faktiskt den skulle sluta på ett helt annat sätt (vill inte nämna hur, det skulle spoila för en del). Jag tyckte den var skitbra, och det är nog en film jag sent lär glömma. Känner mig fan trippad efter att ha sett den..

301, 3022011-07-26
Nej den funkade inte riktigt för mig, tyvärr.

Romantic Assassin2010-12-28
Må hända att jag var för full igår när jag såg den och även om jag inte minns i fall jag såg klart filmen eller ej, så var den väldigt ointressant. Borde ge den en nykter chans egentligen, men nu korkar jag upp igen så fuck you all!

Rough Cut2010-04-10
Aningen seg ja, men inte för seg ändå. Men med KIM Ki-duk som en av manusförfattarna hade jag förväntat mig litet mer än så här. Känns som att slutet var aningen omotiverat, men det kanske är jag som missat något. Dessutom tycker jag att beskrivningen här på filmtipset inte stämmer. Är det jag som är förvirrad?

Nästa sida »