Alla kommentarer avNingyou

The Unforgiven2010-04-09
Hängde inte riktigt med i början, men framåt slutet började jag komma in i den och då fastnade jag direkt.

1724 Hero2010-03-13
Pinsam och värdelös.

City of Damnation2010-03-07
De blir ju inte alls kära i samma tjej, som det står i beskrivningen ovan. Som så ofta i koreansk film är det ganska larvig humor, men den här gången funkade det faktiskt. Helt OK action-komedi!

Tokyo Tower: Mom and Me, and Sometimes Dad2010-02-21
Så sjukt ointressant! En film om ett vardagligt liv. Usch, jag verkligen kämpade för att inte stänga av den. "Ingen alkohol idag, nu tar jag det lugnt med en film istället", tänkte jag. Det valet fick jag ångra stort. Nu har jag huvudvärk också.. Fattades väl bara det.

Running Turtle2010-02-06
Jag håller med Barneyk helt enkelt. En stark tvåa. Funkar att glo på istället för skräpfilmerna på TV, men duger inte till mycket annat.

Strange Circus2010-01-20
Fan, den som började så bra! Kasst skådespeleri fram emot slutet, och allt blir bara överdrivet. Efter halva filmen väntade jag bara på att den skulle ta slut.

Missing2009-12-12
Smått spännande men alldeles för förutsägbar. Vill jag se sådant så slår jag på en Hollywood-rulle istället.

Crows Zero2009-08-30
Var svart att veta om man skulle grata eller skratta nar man sag de dar tontarna spela tuffa. Dessutom, vad gor 30-aringar pa hogskola/gymnasium?

Svinet2009-06-26
Jaså, har den fått sig en svensk titel nu också? Det var länge sedan man såg den sist, kanske dags igen!

Portrait of the Wind2009-04-10
Jag sag den utan undertext innan jag kunde forsta japanska sarkilt bra, sa jag kan nog inte satta ett riktigt betyg, men den var latt att forsta anda. Sevard, med eller utan undertext.

Red Cliff II2009-04-10
Den var ju battre an forsta, enligt mitt tycke. Men det kan val bero pa att det har var delen dar det faktiskt hande nagot. Forsta delens mest actionfyllda scen var val nar hastjaveln fodde, liksom. Kanske fel, men jag vill se action nar jag ser filmer som dessa.

World of Silence2009-04-10
Ganska spannande och ibland litet laskig. Helt sevard.

Chaos2008-09-07
Så jävla värdelös!

Tropical Malady2008-09-05
Jag hängde inte riktigt med under andra halvan, så jag ger den en trea och ser om den snart.

Short Time2008-09-03
Lite halvrolig då och då. Sevärd.

Shamo2008-09-03
Fastän jag är svag för fightingfilmer och kampsport över huvud taget så känns filmen helt ointressann. Tråkig och töntig film men med en del schyssta fightscener. Slutet var helt värdelöst.

Vampire Cop Ricky2008-08-24
Halvrolig och mysig film. Passar bra när man är för trött för att tänka, fast det finns ju i och för sig Hollywood-filmer till för.

Fate2008-08-23
För rörig.

Sars Wars2008-08-21
Flummigt rolig men inget man kommer minnas.

Home Sweet Home2008-08-21
Värdelösare än de flesta asiatiska skräckfilmer och då är det riktigt dåligt.

Say Yes2008-08-17
Lite spännande men alldeles för förutsägbar och det var inget nytt alls. En riktigt svag trea.

Beautiful Sunday2008-08-14
Funkar i krig.

Out of The Wind2008-08-07
Väldigt seg och ointressant.

Taking Father Home2008-08-05
Fina miljöer men det var allt.

With the Girl of Black Soil2008-07-12
En stark film med lite prat och fina miljöer. Väldigt bra spelat av båda syskonen. Ångest i en Sydkoreansk slummig by. Rekommenderas att se! En svag fyra.

Angel Guts: Nami2008-07-12
Inte riktigt min grej kanske.

A Tale of Legendary Libido2008-07-10
Både jag och polaren skrattade en hel del. Skulle rekommendera att se den med chips, öl och polare. Men ska du se film ensam så skippa den.

Jungle Juice2008-07-10
Skön film att kolla på med polare. Smårolig.

The Brutal Hopelessness of Love2008-07-08
En vacker och gripande film om en förvirrad kvinna. De otaligt många sexscenerna stör inte filmens handling på något sätt, vilket annars är lätt hänt. Jag finner det komiskt att huvudpersonen heter Nami (tänker på Angel Guts-filmerna och att Ishii har regisserat en av dem). En svag femma.

Blues Harp2008-07-06
Jag håller med Hoarfrost; de sista minuterna räddade filmen från en 3:a. Miike-känslan tycker jag är med de första minuterna men efter det ser man den inte mycket mer, vilket i det här fallet var bra.

« Föregående sidaNästa sida »