Alla kommentarer avNio

Valhalla Rising2010-04-01
Fy. Fan. Sjukligt usel och pinsam film. Jag led mig igenom de ynkliga 1,5 timmarna och trodde aldrig eländet skulle vara över. Hur kan samma hjärna som lyckats med "Pusher" misslyckas så fruktansvärt med detta? Pretentiöst, segt och jävligt tråkigt. Undvik.

Kickboxer2009-08-31
Dansscenen får dock en oförglömlig femma, jag har inte skrattat så gott på länge!

I.D.2009-06-03
Men, är jag helt full eller är inte Robert Carlyle en av undercoversnutarna? Har inte sett filmen på många år, men har ett så starkt minne av att han är med i filmen, men enligt Imdb och även Filmtipset verkar han inte vara det. WTF? Minns jag helt fel?

Death Sentence2008-02-13
Den är så dålig att den blir bra, jag skrattade nästan oavbrutet framåt slutet. Storslam på Razzies, anyone? :D

Battle for Haditha2008-01-27
De sista 20-30 minuterna räddade filmen totalt, medan den inledande timmen kändes mest utdragen och övertydlig tyvärr.

A Very British Gangster2007-11-19
Varför är titeln på denna film felstavad både här och på SFF's sida egentligen? 'British' stavas med ett 't', damnit! Bortsett från detta; En välgjord och intressant dokumentär, mycket sevärd.

Linas kvällsbok2007-09-24
"In the future, you can do your own runking. Goodbye!"

Jagad av agenter2007-07-14
Oväntat bra, slog igång för att fnittra åt "svenskan" men blev betagen på riktigt. Bra och relativt originell handling och välspelad film överlag. Synd på den i huvudsak usla svenskan, men kudos till att de faktiskt ändå PRATAR svenska, det kunde ha varit värre. ;)

Vi mötas i S:t Louis2007-07-03
Hm, filminfot är ju en ganska fet spoiler - att de ska flytta tas ju inte upp förrän efter ett bra tag.

Sunshine2007-06-17
Nej, när man förlorar koncentrationen efter fem minuter är det INTE bra. Snyggt - absolut, men bra - icke. Gäsp.

Pirates of the Caribbean - Vid världens ände2007-05-27
Hm, jag blev besviken. Som piratälskare har premiärerna av POTC-filmerna varit höjdpunkter av stora mått, men den avslutande (?) delen var bara för rörig, för slapstick-aktig, och för lång. Trots detta verkligen hade den sina stunder, och ÄR en redig sjörövarrulle, så den får ändock en trea.

Catch Me If You Can2007-05-07
Läs boken istället, så otroligt mycket mer underhållande än det här dravlet. :(

Blood Diamond2007-04-20
"I like to get kissed before I get fucked, huh?" :D

Snickeriet2006-04-14
"Ja har haft 22 tjejer i mitt liv va." Klassiker. :D

Frostbiten2006-02-04
Oj, vad positivt överraskad jag blev. :D Visst, den är inte perfekt och jag är inte överförtjust i datoranimeringarna, men för att vara svensk film är även de fullt acceptabla. Och ÄNTLIGEN en svensk film där folk pratar som man gör på riktigt (inte riktigt alltid, men nästan)! Heja!

Takeshis'2005-11-24
Skulle varit en halvtimme kortare så hade den varit finemang. Synd på så rara ärtor. :/

Zingo2005-11-16
Jag skulle kunna använda samma motivering som letsspa för att ge den här dyngan en etta.

Ondskan2005-10-30
Vetifan varför jag gav den här en trea första gången jag såg den. Förmodligen för att jag fortfarande tycker att boken är riktigt bra, men ärligt talat - en film där Kjell Bergqvist gör den bästa prestationen av alla inblandade? Nej, tack.

Hardware2005-09-18
Instämmer i att beskrivningen är en give-away, den borde ändras! Annars kan jag bara säga att jag är sååå svag för low-tech dystopier, och den här filmen får en fin fyra för att den uppenbara passionen i att få filmen gjord vinner över den inte alltför höga budgeten.

Så som i himmelen2005-07-25
bäst av allt är att jag och min kamrat refererade till michael nyqvists karaktär som "stig petré" hela tiden. det säger en hel del om engagemanget i det här dravlet :D

Hotet från åttonde dimensionen2005-05-16
får en tvåa enbart för "why is there a watermelon there?"-kommentaren av jeff goldblum ;)

Napoleon Dynamite2005-03-11
"but i stiiiill love technology!" var bäst :)

Anna in Kungfu-Land2005-02-26
efter att ha sett om filmen förstår jag inte varför jag var så lyrisk första ggn. önskar jag inte set om den, utan behållit den som ett klockrent minne istället för den småröriga, halvlustiga historia det visade sig vara sen :(

The Eye 22004-12-04
jag begrep inte ens handlingen, ärligt talat. stängde av efter nån timme. synd att bröderna pang gjort sån här skit.

Öster om Eden2004-11-05
hm, läste just om boken för första gången på länge, och insåg då att jag borde se om filmen också. kunde inte låta bli att sänka den sistnämnda rejält, med boken i färskt minne. handlingen är ordentligt omstuvad, och förtäljer (dock fullt förståeligt) bara en bråkdel av hela den underbara handlingen i boken. filmens största ljuspunkt är förstås james dean - utan honom hade den snabbt varit glömd. läs, läs!

Van Helsing2004-10-15
eftertexterna var jävligt snygga, och musiken var riktigt hygglig på sina ställen. allt annat var dock totalt ointressant och uttröttande som fan, yuck.

Freaky Friday2004-08-31
I'M LIKE THE CRYPTKEEPER! nej, jag tror nog inte jag vill se den här :D

Glitter2004-08-29
precis som mången föregående talare har även jag ett horn i sidan till mariah, och tycker inte att detta är en bra film, men jag förstår fakiskt inte varför den fått fullt så mkt glåpord kastade över sig - storyn funkar ju trots allt. visst, saker och ting går lite väl bra och händer lite väl fort, och miss careys skådelspeleri är inte direkt lysande. men plotten håller ändå ihop genomgående. trots detta är det förvisso fortfarande ingen hit, men jag tycker att man kan skrapa bort åtminstonde fem lager skit av vad som sägs, i all rättvishet.

Kill Bill - Vol. 22004-06-18
tycker fortfarande att han lätt och ledigt hade kunnat skärpa sig och göra EN film av allt detta. ettan var btivis underhållande, men detta var enbart utdraget och trist. plastiga karaktärer och pretto-långa tragglande dialoger som knappt för handlingen framåt. enda behållningen var den skäggige och brutale gamle Pai Mei (f.ö. också den här delens enda scener som kändes som att de hade ngt med asiatisk kampsportsfilm att göra ö.h.t.). tarantino har slutligen fått total hybris, inte helt oväntat.

Shock Waves2004-05-12
trots fenomenet undervattensnazister så är det här en urbota träig rulle. omslaget är höjdpunkten, helt enkelt.

Nästa sida »