Alla kommentarer avNorpan0

Top Gun2020-07-18
Jätteirriterande att man inte kan se när man betygsatte filmen. Minns inte när jag såg Top gun senast, men minst 15 år sedan, kanske 20. Jag ÄLSKADE filmen när den kom. Jag var 13. Nu när jag analyserar den: många närbilder. Mycket solnedgångsljus. Massa musik, som det var på 80-talet. Snyggt filmad och klippt. Typisk 80-talsfilm, men ändå inte SÅ daterad. Bra, om än klyschig ibland.

Geralds lek2020-07-10
Boken är MYCKET bättre.

En del av mitt hjärta2020-07-04
Tunn story. Förutsägbar som få. Kul cameo.

Det2020-06-04
Inte ett dugg läskig.

Det2020-05-31
Inte ett dugg läskig.

Room2020-05-31
Gripande berättelse. Fint kameraarbete ur barnets synvinkel. Lågmäld.Fängslande.

Room2020-05-27

Jordbävningen2020-03-23
Seg uppföljning av Vågen. Irriterande första timme. Klart bättre under själva katastrofen, men helheten nådde ändå inte upp till en trea. För snabbt avslut.

Alpha2020-03-20
Suck. Så mycket är fel och dumt i denna film. Blir faktiskt inte ens rörd av naturvyerna.

Alpha2020-03-20

Dumbo2020-03-19
Trist att dubbningen blir så tråkig, ingen känsla kvar i replikerna.

Dumbo2020-03-18
Trist att dubbningen blir så tråkig, ingen känsla kvar i replikerna.

Det spökar på Hill House2020-01-11
Snyggt filmad och klippt. Intressanta och ovanliga bildvinklar. Däremot ganska tråkig. Har så svårt för hysteriska kvinnor...

Det spökar på Hill House2020-01-10

Blade Runner 20492019-08-05
De har verkligen lyckats behålla det långsamma tempot, sparsamma dialogen, soundtracket och stämningen från första filmen. Såg de två filmerna direkt efter varandra. Känns faktiskt inte som om 35 år gått när det gäller produktionen. (Obs positivt!) Kul att Harrison Ford får spela samma roll 30 år senare.

Birdman2019-07-22
Näej, jag drämmer till med en femma! Och de är jag snål med... Det var längesen jag såg en film som fångade mitt intresse och lyckades hålla kvar det hela vägen. Kameraarbetet, planeringen, skådespelarna. Vad är fantasi, vad är verklighet? Vändningarna. Hur ska det gå?

Jimmie2019-07-08
Intressant att nästan hela filmen berättas i halvbilder på en fyraåring.

Bland män och får2019-07-03
Men!? Den kan ju inte sluta så!

Den stora skönheten2019-07-02
Udda film om kulturelitens partyliv i Rom. Form! Många bilder fladdrar förbi, okommenterade. Lite så är det väl i livet. Intressant och tänkvärd.

The Invisible Woman2019-05-24
Urtrist. Svag tvåa.

Victoria2019-05-19
Imponerande att filmen är gjord i en enda tagning. Ganska trist i början, men den tog sig mot slutet.

Bohemian Rhapsody2019-04-20
Bra musik, såklart... Stundtals riktigt snygga bildlösningar. Fantastisk klippning. Bra drag. Ingen film man somnar till...

Hostiles2019-04-14
Mycket sägs i tystnaden. Gillar Bale och hans karaktär: ömsint, omtänksam (macho-)man med känslor. Svåra dilemman.

Vi finns kvar2019-04-09
Jätterolig!

Vi2019-03-24
Gud så tråkig.

The Dark Tower2019-03-21
Eh... nästan ingenting kvar av böckerna ju. Nog för att mycket i böckerna är skit och borde strykas, men filmen känns marginaliserad. Känns som en kortfilm. De hade fått till en verkligen speciell stämning i början dock. Det enda jag gillar är hur Roland laddar om sina revolvrar.

Cop Car2019-03-16
Shit, vilken annorlunda film. Snudd på 4:a. Lite för korkade barn. Tror nog tioåringar i USA känner till att vapen har en säkring, även om de inte vet var den sitter...

Fimpen2019-02-01
Lustig film, underlig. Kul att så många fotbollsspelare och journalister spelar sig själva, och att ingen ifrågasätter eller kommenterar sexåringens medverkan i fotbollslaget. Filmen säger ju en hel del utan dialog, men är ingen höjdare. Kul att ha sett den, dock.

Jätten2019-01-29
En fin film. Folk kan vara så otroligt elaka och bete sig så barnsligt mot de avvikande.

The Gift2019-01-10
Jag gillar slutet, men vägen dit är en kliché.

Nästa sida »