Alla kommentarer avOgräset

Ghostbusters2016-07-24
B-filmskänsla med pinsam humor, underliga karaktärer och lite respekt för originalet.

The Tall Man2015-07-25
Filmen har fått alldeles för lite cred. Jessicas prestationer är trevande och manuset kunde ha genomförts bättre. Men storyn är nytänkande och känns modern i sitt utförande. Fotot är även väldigt fint stundtals. Helt klart värd att titta på.

Sinister2015-01-12
Håller med om att filmen tappar lite andra halvan. Men gillade faktiskt slutet!

Annabelle2015-01-01
Hatar levande dockor. Ända sedan jag såg Child's Play som barn. Därför skrek jag till flera gånger. Sett till filmen så håller jag med om tidigare kommentarer om att den är en "standardskräckis". Gillar dock stämningen i filmen som är fin.

A Tale of Two Sisters2014-10-13
Psykologisk skräck. ♡ Tyckte att det var lätt att förstå konceptet/tanken bakom filmen när den var slut. Alla små saker genom hela filmen kändes förståeliga då. Men det är absolut en film man behöver titta på när man är pigg och koncentrerad - annars känns den nog mest seg.

Lilla spöket Laban - Världens snällaste spöke2014-10-12
För förskolebarn är den väldigt söt.

Croodarna2014-10-12
Fantasy så att det skriker om det. Hade varit roligare om den var åt det mer realistiska hållet som Centurys "Ice age". Men den är söt.

Journey to the Mysterious Island2014-06-11
Gullig. Men manuset är ganska bedrövligt stundtals - även för en barnfilm. Det finns även många logiska fel; tex vissa insekter har blivit stora medan andra fortfarande är i vanlig storlek. Sedan håller jag med andra om att Dwayne Johnson borde hålla sig till actionfilmer. Han känns helt felplacerad!

The Loved Ones2014-06-11
Briljant inom sin genre. En galen tjej som huvudskurk och parallella berättelser som sätter perspektiv.

Frost2014-05-09
Hur kan människor klaga på musikscenerna? Har ni aldrig sett Disneyklassiker tidigare? Filmen är välgjord och väldigt gullig. Har blivit en av favoriterna här hemma hos både barn och vuxen!

28 veckor senare2014-02-08
Som uppföljare är den genialisk. Svävar inte ut mer än första filmen och står på egna fötter.

Flight2013-08-29
Hallelujah. The almighty Jesus! En gripande och sevärd film - om man har förmågan att koppla bort att Gud nämns i en klar majoritet av scenerna.

Pegasus vs. Chimera2013-05-04
Påminner om några gymnasieelevers första försök till filmproduktion. Effekterna är sådana man ser i 1970-tals filmer och skådespelet var så bedrövligt från alla (förutom Roché) att jag tvingades stänga av filmen efter en halvtimma.

Pearl Harbor2013-04-18
Det märks väl att Bay försöker att skapa en ny klassiker. Men emotionellt så är filmen fattig och den flödar över av heroism. USA sätts på en så hög piedestal så att befolkningen kan känna molnen kring sina fötter. Men (!) det är en till viss del sann berättelse och Beckinsale är bra som vanligt. En 4:a bara för scenerna där japanerna attackerar.

The Art of Getting By2013-04-11
Gullig. Inte mer än så.. Bara.. Gullig. Bra skådespel dock!

Dark Shadows2013-04-09
Jag avgudar Burton. Men har aldrig förstått "grejen" med hans komedier. Filmen är snygg, bearbetad och musiken används genialiskt! Men den blir aldrig mer än "helt okej".

The Ring2013-03-07
Otroligt välgjord!

Plutonen2013-03-02
Mästerlig i sin genre. Synd bara att den ökar mitt förakt för USA och deras krigståg.

There Will Be Blood2013-02-28
Som vanligt med Andersons filmer så är fotot utmärkt och karaktärerna väl uttänkta. Hur han använder musiken och ljudet för att berätta en historia - även när dialogen inte är där - är beundransvärt. En modern konstfilm av högsta rang! Synd bara att konstfilmer är så förbaskat långtråkiga.

Grannpatrullen2013-02-13
Science Fiction-delen av filmen var lite väl makaber för min smak.

The Grey2013-02-12
Jag är inte speciellt förtjust i den här typen av filmer. Men i sitt slag så är den här filmen väldigt bra! Liam Neeson - som gör en bra prestation - bär upp hela filmen och naturscenerna är fantastiska. Filmen har även inslag av djupa historie-element som gör att den står ut från andra filmer av sitt slag. Men elementen borde ha varit flera och vargarna är väldigt orealistiska. Filmen är först och främst en drama!

Turinhästen2012-12-17
Väl genomtänkt, kreativ, konstnärlig, inspirerande, vacker - men ack så tråkig!

Abraham Lincoln: Vampire Hunter2012-10-10
Underhållande och väldigt snygg. Med ett bra tempo - den blir aldrig tråkig. Fast man kan undra vad herr Lincoln skulle tycka om att bli skildrad på det här sättet.

Paranormal Activity 22012-10-10
Tvåan förhåller sig till ettan på ett väldigt bra vis! Och binder samman historien. Så som uppföljare så skulle jag ge den en 5a, lika väl ur en kreativ synvinkel. Dess värre så tilltalar inte den här typen av skräck mig. Och jag finner den ungefär lika skrämmande som en barnfilm.

Carrie 22012-07-24
Smått underhållande, om man inte ser den som en uppföljare.

Snow White and the Huntsman2012-07-24
Filmen är snyggt gjord och relativt underhållande. Dock så har de verkligen förstört historien med en massa onödig utfyllnad utan att stå på en stadig grund. Vid slutet av filmen får man en Jeanne d'Arc-känsla och hyser förhoppningar om att filmen snart är slut. Stewart gör däremot en bra prestation som Snow White.

Carrie2012-07-24
Spacek är helt underbar i huvudrollen! Gripande historia, även om jag inte riktigt förstår syftet med slutscenerna.

Nailbiter2012-07-14
En av de bättre B-skräckisarna. Ett bra tempo, godkänt foto och bra skådespelarinsatser. Effekterna är givetvis inte de bästa. Men filmen fungerade som underhållning.

Melancholia2012-05-29
Håller med om att filmen är vacker och ur ett fotogeniskt perspektiv så förtjänar den en 5:a i betyg. Skådespelarinsatserna var även väldigt bra. Filmen är väl genomtänkt och konstnärlig. Synd bara att den var så ofantligt tråkig att titta på.

Worst. Babysitter. Ever.2012-05-08
Instämmer med föregående talare; Manus har stora brister.

Nästa sida »