Alla kommentarer avOjhda

The Accountant2016-12-13
Stark trea!

The Danish Girl2016-02-22
En tjej och en kille som klär ut sig till tjej som håller om varandra och gråter till pianomusik i två timmar.. Det som räddar upp den lite är de fantastiska skådespelarinsatserna, Speciellt från Vikander som riktigt jäkla bra och känns helt naturlig som "leading lady" i en sådan stor produktion. Kan bli stor!

The Theory of Everything2015-02-17
Helt ok men rätt tjatig. Börjar bra och intressant sen är det bara låång del när han blir sämre och sämre och hon orkar mindre och mindre... Sådär alltså

Förr eller senare exploderar jag2015-02-17
Mjä, den var ju inte dålig men jävligt klyshig.. Vi gör en film om barn med cancer så kommer alla gilla den och ge den priser... När de applåderade mot slutet uppe hos Anne Frank ville jag bara stänga av... Bra skådespeleri och ändå en ganska intressant film så den fungerar absolut!

The Imitation Game2015-01-23
Bra film, väldigt intressant historia! Cumberbatch är grym!

Birdman2015-01-17
Filmorgasm

American Sniper2015-01-16
Folk gnäller för att det hör till när det är en amerikanskt patriotisk film, men lyssna inte på skiten. Denna är bra, välgjord och intressant. Cooper är grym! America = Fuck yeah!

Big Tits2014-12-08
Mycket tuttar är väl nice men nej, inte så bra... Ganska lam långtråkig film som inte väcker mycket intresse. Fick mig väl att flina ett par gånger men inte mycket mer.

Fury2014-12-08
Når fan till femman just nu. Väldigt bra, grymt snygg krigsskildring med en hel mängd fantastiska scener. Man kan ta på den klaustrofobiska känslan i stridsvagnen. Det som gör det extra är manuset och skådespeleriet som tillsammans skapar en stark känsla av sammanhållning mellan de fem huvudpersonerna. Grymt bra castad!

Interstellar2014-11-09
Når inte riktigt till toppbetyg.. Segnade till lite då och då och man kunde känna hur lång den var, men de går inte att bortse från vilken fantastisk film det ändå är! Grymt skådespeleri, extremt välgjord och en unik film på många sätt. Kvalitet! Rolig överraskning att Matt Damon tittade förbi haha, visste ej det!

The World's End2014-09-14
Njaa, stabil tvåa. Smårolig ibland och snyggt gjord. Hanterar ett bra ämne men filmen blir mest fånig och Simon Peggs karaktär är mest irriterande

Think Like a Man 22014-09-11
Smårolig men mest gäsp... Fungerade svinbakis en söndag förmiddag

Bad Neighbours2014-09-09
Bättre än förväntat. Rolig för det mesta!

Chef2014-09-07
Feelgood! Gillade den, väldigt lättsam skön film

Brick Mansions2014-08-31
Snyggt gjord och Paul Walker är som vanligt, blir aldrig tråkigt heller. Men det är rätt fånigt och över lag är skådespeleriet riktigt kasst... Sabbar slutet, originalet är bättre

Godzilla2014-08-23
Äh folk bara klagar, det är ju fan precis vad det är. Vem satte sig för att se denna film och trodde de skulle få se Citizen Kane? Snyggt gjord, blir aldrig tråkig. Döaction med en hel del snygga scener

Den lilla pandan2014-08-22
Som film är det väl inte bättre men alltså frå nästan tårar i ögonen när jag bara ser omslaget för jag fylls med känsla av att vara liten hemma hos farmor och farfar och se denna gång på gång på gång på VHS. Hans pappa sätter upp stjärnorna i taket och säger till honom att varje gång han kollar upp kommer han se samma sak som pappan kommer göra i Kina! En feting favorit när jag var liten.

Hard-Boiled2014-08-20
Fuck yeah, hong kong guld. Kulorna tar aldrig slut i magasinen i denna film! Klassik Hong Kong ACTION

Infernal Affairs2014-08-15
Når inte riktigt till femman men fan inte långt borta! Solklar fyra! Vissa scener är sjukt snygga och har man som jag en liten förtjusning till Hong Kong är det extra bra, scenen på slutet på taket med Hong Kong i bakgrunden gjorde att jag ville ge fem men som helhet når det inte riktigt dit. Väldigt bra oavsett!

Dark City2014-08-10
Jävligt häftig film, klassiker! Kiefer är fantastiskt bra i denna! Filmen i sig pendlar lite mellan trea och fyra men blir nog en fyra ändå. Väldigt cool film

Het puls2014-08-10
Svårbedömd, svag fyra lr stark trea! Ingen solklar fyra men når ändå dit. Börjar bra och slutar bra men lite seg till och från i mitten. Över lag är det bra ändå, William Hurt är lysande i en välgjord neo noir.

Party Animals2014-08-06
Det är Ari Gold på college, what's not to like?

Locke2014-07-30
Inte alls vad jag trodde, håller med om att jag också hade förväntat mig helt andra samtal och det är endast drama ingen thriller! Men nu när den är slut känner jag ändå att det är en fantastisk film jag sett, väldigt snyggt gjord och Tom Hardy är brutalt bra! Jag älskar att köra bil på natten så denna film var verkligen ögongodis, bra nattmusik som passade in gjorde det perfekt. Det är som en 80 min lång version av Hands Of Time scenen i Collateral om ngn vet vad jag menar!

Cape Town Cops2014-07-23
Når preciis upp till fyran men kan landa på en stark stark trea när den sjunkit in! Riktigt bra! Mycket bättre än jag trodde, Orlando Bloom som en avdankad snut i Sydafrika med grov dialekt, det bådade inte gott, men oj vad bra han gjorde det! Forest är bra som vanligt!

Gudfadern2014-07-19
Då har man sett denna ännu en gång, fantastiskt bra film är det, satan alltså... Finns inga ord

Sabotage2014-07-18
Nae det var inte så bra! Blev aldrig långtråkigt men ändå, halvkasst skådespeleri och halvkass handling

Need for Speed2014-07-17
Mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara! Nästan en fyra!

The Color of Money – revanschen2014-07-03
Ganska svag trea, når egentligen bara dit för att Scorsese regisserat den väldigt bra och Paul Newman är fantastiskt bra! Filmen i sig är relativt seg, händer inte så mycket och i slutet känns det väldigt tamt

Scarface2014-07-03
En av de absolut bästa! Måste ha sett den tjugo gånger! Inte ens sett den nu nyligen känner bara att jag måste kommentera om hur jävla fantastisk den är! Enligt mig Pacinos bästa prestation någonsin, och då var han ändå en Corleone. Detta är mer än en film, rent mästerverk

Grudge Match2014-07-03
Rätt stark tvåa ändå, såg den på jobbet haha (Har inte så mycket att göra nu i semestertider) Men jag tyckte den var smårolig mest hela tiden men det är ju mest bara krystat och fånigt.. Fungerade

Nästa sida »