Alla kommentarer avOlof_Gronlund

The Guilty2021-10-13
Alltid gillat den där typen av film när man spelar in hela filmen på en och samma plats, det krävs bra dialoger osv för att hålla filmen levande då. Tyvärr blir detta ingen sådan film, den är allt för seg och långtråkig. Trailern är mer spännande än första 25-30 min av filmen, när man inser vart den är på väg så slutar man bry sig, sista 1h är bara en transportsträcka.

Kvinnan på tåget2021-09-06
Såg den fått bra betyg här och ville ge den en chans, men den föll ganska platt. Jag drogs aldrig med riktigt och ville bara ta mig till slutet. Bra insats av Blunt men annars meeh

Super 8 - Eight Millimeter2021-09-06
Den fungerar och är välgjort, men det är helt otroligt hur få skådespelare som är med i filmen. Rätt otroligt hur ensamma de alltid är i varje scen. Vissa saker känns bara oseriösa med, som att man står och hotar med en pistol 30 cm från, istället för att stå någon meter ifrån så man ej förlorar sin pistol. Den fungerar, men lite för uppenbar va?

Now You See Me 22021-09-05
Action, fartfylld, småsmart, den fungerar, även om det inte var något utöver det vanliga. Har du tråkigt en kväll fungerar den i bakgrunden, är precis lika bra som ettan.

Rudy2021-09-04
Funderade ett tag på om det skulle bli en stark trea eller svag fyra. Men en trea gör att den försvinner i mängden, så det får bli en svag fyra. När jag såg filmen visste jag inte ens att den var baserad på en verklig händelse, men man blir tagen av den. Skönt att se gamla filmer igen som bygger på dialoger och inte effekter. 90-talet levererar som vanligt.

Money Monster2021-09-03
Positiva är väl att det är en sak som absolut skulle kunna ske och man kan relatera till. Men allting är så otroligt overkligt. Finns nog över 500 gånger när polisen kan ta skott med fri sikt. Clooney är inte tillräckligt vettskrämd heller, precis som att han vore utsatt för pistolhot dagligen. Nej, lite besviken på Foster med så många år i branschen och så många idéer i huvudet att släppa denna sörja.

Shot Caller2021-08-24
Fungerar, känns verklig med, hur man kan gå från att vara familjefar till att bli förändrar i ett fängelse. Gillade slutet med, skiljer sig lite från övriga filmer i genren. Klar trea iaf, den kan ni se en tråkig höstkväll.

The Impossible2021-08-24
Det blir såklart lite märkligt att sätta betyg på någon annans upplevelse, kanske var det exakt detta som skedde. Som tittare hade man önskar lite mer "drama" och lite mer effekter och tid på vad själva vågen förstörde. Blir lite som med Pearl Habour, där en väldigt liten del handlad om filmtiteln och resten bara var rent drama och utdragen "sörja" om man nu får ursäkta offren. Rätt långtråkig film bara då det är svårt att göra något bra av denna, borde kanske stannat vid en dokumentär istället.

22 July2021-08-24
Fungerar att se på, jag var själv i Oslo Centrum när bomben sprängdes och har själv minnen om Utöya. Filmen hade tjänat på att ha norskt språk med engelsk text till, blir lite mer verkligt. Tycker man lägger fokus på fel saker med, men helt ok.

The Punisher2021-08-24
Otroligt utdragen film som inte bjöd på något utöver det vanliga. Fem minuter in i filmen visste du allt. Lite överdrivet våld men inget som förhöjer filmen alls. Nej, fungerar knappt som bakgrundsfilm ens.

2 Guns2021-08-23
Kanske är värd en etta men får nog en tvåa för att man försökte få in lite humor. Man vet hela tiden hur det ska gå och allt är så otroligt b-igt gjort. Samspelet mellan Denzel och Mark räddar den från en etta. Fungerar som skitfilm i bakgrunden.

Death Wish2021-08-10
Fungerar bra faktiskt, lite genomtänk osv. Inte bara pang pang.

The Foreigner2021-08-10
Funkar, men lite fjantigt ibland det där med att en person, som är 60 år gammal, kan slå ut en hel armé.

Horizon Line2021-08-09
Stark trea eller svag fyra. Men jag får lite Panic Room-feeling här. Det är något svårt med att spela in en hel film som enbart befinner sig på ett flygplan med två personer och att få den skrämmande. Det är ju otroligt så många saker som kan gå snett bara, hade ju aldrig skett under en normal flygtur, men den håller en på spänn hela tiden.

The Marksman2021-08-09
Den fungerar, klart att de kriminella alltid är lite dumma osv, men den är skön att ha på som underhållning i bakgrunden.

A Perfect Getaway2021-08-09
Förlåt om jag spoilar, men totalt efterbliven film. Varför skulle ens mördarna själva sitta och spekulera och vara rädda för sig själva? Hade skrivit en bättre story själv. Så otroligt uselt uppbyggd när man ska flytta fokus mellan olika mördare med.

Now You See Me2021-08-01
Tänkte det var en rip off på Oceans 11, och det är det, men man försöker vara lite smartare. Ofta riskerar man bara att göra det klyddigare då många gillar enkelheten. Man fick inte lära känna karaktärerna på djupet och den fungerade fint i bakgrunden. Den tappade mig lite längst med och efter en timme kände jag hur jag började zooma ut, när en film egentligen ska bli mer och mer spännande. Nä, den når faktiskt inte ens en trea för mig.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2020-04-20
Man lyckas rädda upp del två här i alla fall och göra ett godkänt avslut på det hela, men det är filmerna i början jag kommer att minnas mer än senare hälften tyvärr.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del I2020-04-20
Blir bara för flummigt med alla dessa olika miljöer och jeans och t-shirt och mörk film i övrigt, nej, för en gångs skull var dialogen ganska kass och mest var det massa mörka effekter längst filmen. En transportsträcka.

Harry Potter och halvblodsprinsen2020-04-20
Första riktigt mörka filmen, om man jämför med hur ljust och glatt allting började. Är väl inget fan av Harry Potter rent generellt men denna filmen var nog lite sämre än förgående.

Searching2020-04-20
Den fungerar, tycker att den är spännande länge med, många filmer avslöjar allt för tidigt med ett utdraget slut. Lite väl kliché med slutet, men eftersom spänningen hålls så länge så är det okej ändå.

Flykten från Alcatraz2020-04-20
Alltid skoj med filmer från förr i tiden, hade denna gjorts idag hade vi haft effekter som förstörde hela. Baserad på en verklig historia, så klart intressant att se på, men nackdelen är samtidigt att man inte kan svänga ut från händelsen precis. Men fungerar bra.

Joker2020-01-21
Blev besviken, tycker inte filmen levde upp tll förväntningarna. Var som vilket drama som helst första timmen, för att sedan få lite action mot slutet. Stämningen var väl fin, och miljöerna. Alltid creepy med clowner. Phoenix gör rollen bra, men samtidigt tror jag även många andra lyckats ungefär lika bra. Så nej, den fungerar, men inget jag kommer minnas alls.

Good Time2019-11-18
Lite för mörk för min stil, gillar inte underground. Blir ganska deppigt att se en hel film i mörk miljö. Okej, den glider på, men jag tappade den lite efter halva filmen, blev en period där knappt någonting hände kändes det som.

Escape Plan2019-11-17
Ändå helt okej, lite för överdrivet och väntat slut, och ganska orimlig story ändå. Men man dras med och hoppas.

The Mule2019-11-16
Svag för Eastwood som regissör. Filmer behöver inte alltid ha en tydlig start och ett tydligt slut. Tycker många kan vara feelgood likt Nyckeln till Frihet. Känns som en film med ett tydligt budskap iaf, men tyvärr är jag lite för missnöjd bara, hade högre förväntningar på Eastwood denna gång. Men okej film.

Spectre2019-11-13
Bra action och lite nytänkande, fina miljöer att filma i. Christoph Waltz perfekt som bad guy i allt han ger sig på. Sevärd.

Skyfall2019-11-11
Återigen lite nytänkande, bra fartfyllt action, lite mindre kärlek än vad som brukar vara, och fina miljöer. Godkänd trea, svårt att ge 4+ till Bondfilmer i allmänhet.

The Commuter2019-11-11
Gillar själva idéen och den följer med lite spänning faktiskt, men man borde haft fler misstänkta och lite mer utdraget kanske. Lite för lättläst story för min smak, men lite nytänk iaf.

Jurassic World2019-11-07
En liten revival faktiskt, denna typen av film är ganska beroende av bra filmteknik, och här är stor skillnad från tredje filmen. Man blir lite sugen på att se femman helt klart. Handlingen är lite bredare än den var i trean med.

Nästa sida »