Alla kommentarer avOlof_Gronlund

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2020-04-20
Man lyckas rädda upp del två här i alla fall och göra ett godkänt avslut på det hela, men det är filmerna i början jag kommer att minnas mer än senare hälften tyvärr.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del I2020-04-20
Blir bara för flummigt med alla dessa olika miljöer och jeans och t-shirt och mörk film i övrigt, nej, för en gångs skull var dialogen ganska kass och mest var det massa mörka effekter längst filmen. En transportsträcka.

Harry Potter och halvblodsprinsen2020-04-20
Första riktigt mörka filmen, om man jämför med hur ljust och glatt allting började. Är väl inget fan av Harry Potter rent generellt men denna filmen var nog lite sämre än förgående.

Searching2020-04-20
Den fungerar, tycker att den är spännande länge med, många filmer avslöjar allt för tidigt med ett utdraget slut. Lite väl kliché med slutet, men eftersom spänningen hålls så länge så är det okej ändå.

Flykten från Alcatraz2020-04-20
Alltid skoj med filmer från förr i tiden, hade denna gjorts idag hade vi haft effekter som förstörde hela. Baserad på en verklig historia, så klart intressant att se på, men nackdelen är samtidigt att man inte kan svänga ut från händelsen precis. Men fungerar bra.

Joker2020-01-21
Blev besviken, tycker inte filmen levde upp tll förväntningarna. Var som vilket drama som helst första timmen, för att sedan få lite action mot slutet. Stämningen var väl fin, och miljöerna. Alltid creepy med clowner. Phoenix gör rollen bra, men samtidigt tror jag även många andra lyckats ungefär lika bra. Så nej, den fungerar, men inget jag kommer minnas alls.

Good Time2019-11-18
Lite för mörk för min stil, gillar inte underground. Blir ganska deppigt att se en hel film i mörk miljö. Okej, den glider på, men jag tappade den lite efter halva filmen, blev en period där knappt någonting hände kändes det som.

Escape Plan2019-11-17
Ändå helt okej, lite för överdrivet och väntat slut, och ganska orimlig story ändå. Men man dras med och hoppas.

The Mule2019-11-16
Svag för Eastwood som regissör. Filmer behöver inte alltid ha en tydlig start och ett tydligt slut. Tycker många kan vara feelgood likt Nyckeln till Frihet. Känns som en film med ett tydligt budskap iaf, men tyvärr är jag lite för missnöjd bara, hade högre förväntningar på Eastwood denna gång. Men okej film.

Spectre2019-11-13
Bra action och lite nytänkande, fina miljöer att filma i. Christoph Waltz perfekt som bad guy i allt han ger sig på. Sevärd.

Skyfall2019-11-11
Återigen lite nytänkande, bra fartfyllt action, lite mindre kärlek än vad som brukar vara, och fina miljöer. Godkänd trea, svårt att ge 4+ till Bondfilmer i allmänhet.

The Commuter2019-11-11
Gillar själva idéen och den följer med lite spänning faktiskt, men man borde haft fler misstänkta och lite mer utdraget kanske. Lite för lättläst story för min smak, men lite nytänk iaf.

Jurassic World2019-11-07
En liten revival faktiskt, denna typen av film är ganska beroende av bra filmteknik, och här är stor skillnad från tredje filmen. Man blir lite sugen på att se femman helt klart. Handlingen är lite bredare än den var i trean med.

Jurassic Park 32019-11-06
Den baseras väldigt lite på dialog här, mest ett jagande som pågår hela filmen och det är väl helt okej, men absolut inget man kommer minnas. Den var inte lika dramatisk som den kunde ha blivit och dinosaurierna borde varit lite mäktigare med och större. Nej, sämsta av JP-filmerna.

Acts of Vengeance2019-05-18
Ni behöver egentligen inte se filmen, ni kan gissa er till allt. En 18 årig praktikant hade gjort en bättre film.

Fyre: The Greatest Party That Never Happened2019-01-23
Intressant, hade helt missat detta, lite tråkigt att man inte fick se mer bilder från själva festivalen, men väldigt välgjord och genomarbetad.

Game Night2019-01-09
Jodå, den fungerar, men väldigt få "roliga" scener där man faktiskt skrattar, allt för dålig nivå på humorn, men smart tänkt film. Man kunde i alla fall se den utan att bli uttråkad, svag 3a.

Bird Box2019-01-08
Stereotypisk katastroffilm som liknar ett avsnitt av Walking Dead. Man behöver faktiskt ingen dialog i denna filmen, hade fungerat lika bra som stumfilm. Fantastisk film att ha på i bakgrunden om man inte ska titta på tvn.

Pitch Perfect 22019-01-02
Gillar man musik så, Fat Amy rolig som bara den och feel good, men man ska nog inte se filmen seriöst

Pitch Perfect 32019-01-02
Funkar alltid att se på, även om den kändes väldigt tramsig, Fat Amy inte lika ball som i dem två första. Svag trea.

Assassin's Creed2019-01-02
Ganska usel, störde mig på att man hoppade mellan verklighet och det fiktiva i slagsmålen med. Blev bara lite kladdigt och b-igt allt.

Dumma mej 32018-12-16
Nja, börjar kännas tröttsamt och mot Disneyhållet nu. Allting ska vara så jävla gulligt och korrekt. Dessutom blir skämten sämre och färre och man fokuserar mer på någon moralkaka. Väldigt många scener där det tar lång tid mellan skämten med. Ett allt för uppenbar film med.

A Family Man2018-12-12
Kommer knappt minnas filmen imorgon, inte ens Butler lyfter den på egen hand. Allting är bara svagt och dåligt och du kan i princip titta bort i 10 minuter utan att missa något.

Beck - Utan uppsåt2018-12-11
Fungerar att se på, men lite för tråkigt avslut kanske, inget speciellt spännande.

Beck - Den tunna isen2018-11-26
Blir liksom aldrig någon film av den, bara glider på, allt för förutsägbart och sådär PK-typiskt att man inte vill lägga skit på asylboenden osv. Nä, inte godkänd ens. Hade vem som helst kunnat göra bättre.Riktigt dåliga försök att få en att gå på fel gärningsman med.

Logan Lucky2018-11-17
Den funkar, gillar att den är så pass detaljerat vid planeringen och utförandet och lägger mycket vikt på detta. Gillar även att det inte är så graciöst med kostymer osv som i Oceans 11, så nej, klart godkänd fungerar. Stabil 3a.

Kingsman: The Golden Circle2018-11-17
Jag är svag för fartfylld action. Lite som Taken så tycker jag att dessa uppföljare fungerar bra med. Humorn är där, snabb och fartfylld action och snygga miljöer. Inte lika bra manus som i första filmen, får lite sämre betyg därför, men den fungerar absolut, närmre en fyra än en tvåa.

Geostorm2018-11-12
Tänk er en blandning mellan Armageddon och The Day After Tomorrow, och med urusla effekter och ruskigt dålig dialog och action. Detta är under all kritik i min bok. Man orkade fan knappt se, perfekt film att ha på i bakgrunden.

Frozen Ground2018-11-04
Hmm, alltid svårt att recensera en film som baseras på en verklig händelse, då man inte kan överdriva och vrida på det som man vill, med respekt för offren osv. Den känns dock väldigt platt och ospännande. Blev liksom en lång transportsträcka bara, och storyn i sig är inte så pass känd att man blir fascinerad.

Grown Ups2018-10-25
Typisk Adam Sandler-film. Känns som att han bara samlade ihop kompisarna för att få en anledning att tramsa lite och sen sket han i hur filmen blev. Fungerar knappt att se på, lite trött på att Sandler alltid kör denna rollen.

Nästa sida »