Alla kommentarer avPajoB

Goya's Ghosts2012-11-16
Kändes som att det var lite luckor i historien, men riktigt bra skådespelarinsatser. Slutscenen (med eftertexter) är bland det bästa jag sett!

Cassandra's Dream2012-09-30
Jag hade ingen aning om vad det var för film jag såg förrän efter att den var slut, vilket kanske gjorde den bättre.. Stark insats av Farrell. Kändes verkligen som en mardröm, man drogs verkligen längre och längre in i filmen och ville bara att den skulle ta slut - på ett bra sätt. Stark fyra.

The Avengers2012-09-23
Trodde den skulle vara betydligt bättre än den var, men eftersom jag är svag för Iron man och eftersom Captain America hade så snygg stil innan han bytte till dräkten får den en svag fyra.

Familjen Jones2012-09-23
Typ feelgood film som går lite utanför den vanliga ramen. Tyvärr lite hattig i och med de halvdana försöken att vara lite djupare. Tror filmen hade tjänat på att var antingen feelgood eller en tankeställare... Nu når den inte riktigt i fram.

Snow White and the Huntsman2012-09-23
Kristen är en av de sämsta nu levande inom sin yrkeskategori, och hennes avsaknande av ansiktsmimik drog ner filmen rejält. Jag älskar i vanliga fall sagofilmer, men med en Snövit som inte gjorde annat än såg vemodig ut når den nätt och jämnt till en trea. Hade det varit en annan i huvudrollen - vem som helst, faktiskt - hade det blivit en stark fyra.

Jane Eyre2012-06-21
Svag femma, mestadels på grund av början. Det var för långt för att bara vara en förklaring till Janes uppväxt, men för hafsig och lösryckt för att vara "en riktig del" av filmen... Annars känns filmen väldigt äkta, speciellt 'spelet' mellan Jane och Rochester. En solklar femma kan nog en filmatisering av min favoritbok aldrig få, så det här är antagligen så bra det kan bli.

Bröllopsprovet2012-06-21
Hade dom kapat det som blev alltför cheesy hade det nästan varit en fyra. Scenen med Williams och Krasinsky i gympasalen är klockren!

Huset vid sjön2012-06-16
Idén hade potential, men flertalet fruktansvärt töntiga inslag + slutet sabbade den totalt. Till och med jag som inte är särskilt filmkunnig uppmärksammade några konstiga övergångar och skumma skådespelarinsatser (Alex's bror, t.ex.). Nä, den här ser jag inte igen.

Kärleken checkar in2012-05-13
Kändes som att jag sett denna femton gånger innan.

Paranormal Activity2012-04-28
Alltså... Nej. Fy vad dålig. Ingen spänning alls fram till sista tre minutrarna. Ingen handling heller, och ett riktigt billigt slut (båda sluten) som inte på något vis knyter ihop filmen. En tvåa känns lite väl generöst, men det är en väldigt svag tvåa och den fås enbart pga det lite nytänkande "hemmafilmade" fotot.

Accepted2012-04-13
Av någon konstig anledning har jag sett den här filmen typ fyra gånger. En go regnig-söndag-college-film.

Living Proof2012-03-11
En rörande film, även om den var lite spretig emellanåt och färger/fotot kändes väldigt nittiotal. Gillar att fokus var på läkaren och hans både yttre och inre kamp, medan vissa patienter fick egna sidestories. En sån film man gärna ser en seg söndagseftermiddag.

War Horse2012-02-11
Blev riktigt besviken. OCh då är jag "hästjej". Hade hoppats på en Seabisquit-känsla, men icke. Kändes lösryckt och aningen för lång. Men mycket vackert foto!

Flickan som lekte med elden2011-12-17
Kunde ha blivit en svag fyra, men cigarettetuiet sänker den till en svag trea.

White Christmas2011-12-11
Gillade den inte särskilt mycket första gången jag såg den, men sedan jag för några år sedan låg sjuk strax innan jul och mer eller mindre tvingades se den om och om igen (tv4film visade denna filmen på repeat under sisådär en vecka) så älskar jag den. Ingen jul utan denna film.

En dag2011-10-29
Svag fyra. Trodde att det skulle bli en klockren femma, så lite besviken. Satt och väntade och väntade på att känna riktigt i magen, men det hände aldrig. Vet inte vad som saknades.

The Three Musketeers2011-10-09
Okej att man tänjer på gränserna lite när det gäller handlingen - det var bara underhållande att se en ny twist på en av mina favorithistorier. Men jag gillar verkligen inte när det sker på bekostnad av karaktärerna. D'Artagnan var platt, och ingen av de tre musketörerna levde sin karaktär ordentligt. Det blev lite för lite av alla. Den enda karaktären de verkligen lyckats med var kungen. Tänker man dock bort att det är (läs: försöker vara) de tre musketörerna är det en bra film.

Niceville2011-10-09
WOW!

Crazy, Stupid, Love.2011-09-27
Förvånansvärt bra! Blev positivt överraskad.

The Sasquatch Dumpling Gang2011-08-14
Haha, jag log/fnissade hela filmen igenom. Har dock ganska "dålig" humor och är barnsligt förtjust i Sumpters röst. Men ändå. Svag fyra.

Vattenhästen2011-08-12
Åh, vad fin film. Den skotska accenten och det vackra landskapet. Stark trea!

Once2011-08-05
Fantastiskt med en verklig film. slutet känns otroligt äkta.

Wild Generation2011-07-13
Alltså... skum film. Men jag såg klart hela = värd en tvåa.

13 snart 302011-07-02
Stark trea. Kan vara pga att den har lite av ett affektionsvärde för mig. Men den är ju så gullig och 80-tals soundtracket är ett plus!

Madagaskar2011-06-17
Gillar "budskapet" men somnade när jag såg den, vilket säger en del.. Tyckte dessutom att den var alldeles för hysterisk.

The Accidental Husband2011-06-15
Jeffery Dean Morgan är det enda som gjorde filmen värd att ses. Några glapp i handlingen gjorde att man inte riktigt hängde med på vem som tänkte/tyckte vad emellanåt, vilket verkligen behövs för att behålla intresset i en sån här film. Men samtidigt finns många värre filmer. Så en stark tvåa.

Niñas Mal 2011-06-15
kul med en tonårsfilm som skiljer sig iaf lite från de amerikanska klyschorna. roliga karaktärer och lagom fjantigt slut. jag gillade den!

New in Town2010-11-02
En av dom bättre "fjollfilmerna" jag sett. Riktigt feelgood, om än förutsägbar. Zellweger är lika klumpig och skrattretande som vanligt

17 Again2010-11-02
Knappt en tvåa. Finns inte mycket i filmen som inte blivit gjort förut.. Efron fångar dock Perrys kroppsspråk riktigt bra emellanåt, och det höjer filmen.

En shopaholics bekännelser2010-11-02
Svag fyra.