Alla kommentarer avPapaUbu

Pi2014-12-14
Fantastisk film som håller hela vägen. Dystert och ack så lysande!

Lucy2014-12-14
Skräp som vill vara något mer, men kommentarerna till samtid, teknologi, hjärna etc. är så svaga och dåliga att det hela blir löjeväckande. En hjärnspecialist som inte ens förstått vad som menas med de 10% som anges. Nej, knappast.

Cannibal2014-12-14
Har ju hänt i verkligheten. Man undrade hur det stod till hos dessa människor när man läste nyheterna. Doras tolkning för oss riktigt nära, men lyckligtvis utan att vilja förstå, blott beskriva. Kan tilläggas att homofober ej bör göra sig besvär.

Reise nach Agatis2014-12-14
Klarare än Melancholie, på gott och ont. Fortfarande välspelat och med Doras speciella öga för grymhet och gemenhet.

Snuff 1022014-12-14
Obvious movie is obvious, synd med regissör som har potential.

Subconscious Cruelty2014-12-14
Kanske lite för ivrig i att stöta sig med tittaren, ofta tenderar det då att dra åt det löjliga, vilket denna tyvärr gör ibland

Kill List2014-12-14
Stilren film som håller hela vägen. Regissören har tagit från dig ditt "så här fungerar en hollywoodfilm" häfte, och nuär du utkastad i hans fantasi, och, inte minst, i din egen. För vad är det egentligen vi bevittnar?

The Bunny Game2014-12-14
Gore-hundarna gnäller om bristen på gore, DAMP-generationen tycker den är för långsam, de känsliga tycker den är för obehaglig med sitt "allt våld är äkta". Alla har fel. En inblick i ett mörkt spel mellan två trasiga individer, båda mästerligt spelade, som omöjligt kan sluta lyckligt.

Martyrs2014-12-14
Egentligen en trea, men ambitionen att ge den nytt djup mot slutet ger bonus. Också bra skådespelerskor. Inget om man inte sett så mycket extremare film förr dock.

Murder-Set-Pieces2014-12-14
Ingen riktig katastrof. Tror att den blev misslyckad dels av uselt skådespeleri, men framförallt på att ge betraktaren för mycket, ibland vill vi bli dränkta, men ibland är det första droppen som skrämmer mest.

Pig2014-12-14
Klaustrofobisk och ångestfylld, utan mycket egentligt våld. Kryper en in på bara skinnet.

Naken2014-12-14
Cynistisk, kall och elak drar den sig undan betraktarens tolkningsförsök. Fantastiskt skådespeleri, gjord före sin tid. En spegel av vår samtid, om det är en narrspegel eller bara den solkiga sanningen är upp till var och en att avgöra.

Visitor Q2014-12-14
Ja, vad skall man säga? En sjuk fantasi, ett samhälle i förfall, och humor på det? Inte många regissörer hade lyckats.

Slow Torture Puke Chamber2014-12-14
Saknade svärtan, lite för mycket åt fetisch porr hållet och lite för lite nattsvärta.

ReGOREgitated Sacrifice2014-12-14
Valentin visar att han har växt som filmskapare. Historien är fortfarande nattsvart, men ständigt fascinerande, tror att detta är min favoritdel.

Slaughtered Vomit Dolls2014-12-14
Stark historia som bitvis förstärks och bitvis förstörs av de scener man bör ha läst sig till att bli beredd på innan man ger sig på filmen. Nästan mer sorglig än äcklig, och tyvärr blir ambitionen högre än budgeten i vissa scener.

Ichi the Killer2014-12-14
Stabil fyra. Rått och hårt, dock utan det där lilla extra.

Eraserhead2014-12-14
Svår att värja sig mot. Lynch kryper in under skinnet på dig och visar dig där en postapokalyptisk saga bröderna Grimm hade fått svårt att sova till. Det finns en nästan matematisk exakthet i filmspråket trots Lynch då kortvariga karriär, vilken han bevarat genom nästan hela sin produktion. Här kryddat med en råhet han ibland mister numera. För övrigt är Pixies tolkning av "in heaven" helt fantastisk

Begotten2014-12-14
Det hänger på humöret här, man måste vara på rätt våglängd. Med enkla medel mejslas nakna känslor ut. Ibland blir man nästan lite övermätt, men vid rätt tillfälle är det en fantastisk film. Inte minst i att den utmanar beskådaren, och tillskriver därmed denne både intelligens och fantasi, något många andra filmskapare tycks missat att vi är kapabla till.

Melancholie der Engel2014-12-14
Otroligt mångbottnat och svart. Inget hopp någonstans. Våld och förnedrelse, Nietzsche och de Sade. Inget för alla, men mycket för några få.

Wild Zero2014-12-14
Genialisk galenskap levererat till stenhårda toner. Allt hade kunnat falla så platt, men istället blir alla fel rätt, och filmen är tveklöst en av de coolaste jag sett!