Alla kommentarer avPeepingPablo

Jolly Little Elves2017-01-16
Ganska odramatiskt, men rar och välanimerad.

House of the Living Dead2014-08-10
Hoppa över första första 70 min och se de sista 15. De är åtminstone lite underhållande.

Jag älskar dig, Karlsson2014-05-04
En söt och oförargligt lättsmält historia. Utmärkta skådespelarinsatser lyfter filmen.

Inte flera mord2013-09-08
Den nu beskrivna handlingen som är den som står på baksidan av bokutgåvan. I filmen är inte Pucks far med överhuvudtaget. I övrigt håller filmen samma stil som de två tidigare Langfilmerna. Lite deckarmys i femtiotalet.

Bränner staden2013-07-21
Jag förstod inte dansen, men i övrigt var det fint.

Mördaren ljuger inte ensam2013-03-01
Mysig, trevlig och lättsam deckare med väldigt vackert naturfoto. En film jag blev glad av.

Neighbor for Sale2012-11-20
Skönt att slippa se och höra Will Ferrell skrika en hel film!

Hotell Transylvanien2012-10-20
Helt OK, men saknar det lilla extra. Tappar energi efter första halvtimmen.

Next Door Letters2012-07-13
En vacker och varm berättelse! Men man kan undra varför de har hitlermustascher?

Brandt Rhapsodie2012-06-10
Bl.a. Strindberg har väl gjort något liknande...

Slither2012-06-09
Filmen har en skön känsla av självdistans. Jag blir glad av den!

Elmo, en mupp full av kärlek2012-01-06
Rar historia om vad som verkar vara en rar karl.

Spättans väg2011-10-16
Gott foto och ljus! Fick mig att tänka på gamle Arne Sucksdorfs filmer.

Sänghopparna2011-10-16
Det här är en fruktansvärt onödig film. Förmodligaste den tråkigaste filmen under fem minuter som jag sett.

Mullvaden och tändsticksasken 2011-09-22
Bra kvalitet på tändstickorna.

Sanningen om fröken Drot2011-06-08
Mycket ska berättas på 95 minuter vilken gör tempot högt i filmen, men den funkar. Ett stycke franskt mys.

Fikapaus2010-12-20
Lätt mysig bagatell, som inte förändrar världen men gör en trevlig kvart.

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl2010-11-20
Väldigt fånig, men bitvis lite underhållande. Jag hade inte blivit förvånad om Doktor Mugg hade dykt upp när som helst i filmen.

Korpen flyger2010-09-08
"Yojimbo" eller "För en handfull dollar" på Island, men till skillnad från Mifune eller Easatwood så ser "hjälten" i denna film ut som en mes. Blodshämnd är filmens enkla tema. Rätt så underhållande med isländsk spaghetti.

Det stora äventyret2010-08-10
Har aldrig hört så här bra ljud i någon annan svensk film från den här tiden. Är det kanske putsat och tillfixat vid restaurering nu på senare år? Fin musik var det också. Överlag väldigt snyggt foto och även om historien var rätt banal så gillar jag verkligen den här filmen.

Good Girl2010-08-01
Bra manusidé som inte håller hela vägen ut. Den avslutande monologen känns styltig och inte så trovärdigt framförd. Intressant bildspråk dock.

20122010-04-08
Mer underhållande än jag befarat. Gillar att de lagt till någon form av digitalt "tecnicolor"-filter över special effekterna så det ser lite gammalt ut. Då kan man komma undan med lite taffligheter. Storyn är totalt oförarglig. En svag trea i betyg.

Bombay X-Ray2010-03-08
Svag tvåa. Ett jäkla massa tutande i filmen. Tycker att filmen känns ca tre minuter för lång. Onödigt lågt tempo.

Underbart är kort2010-02-23
Svag fyra. Hade önskat mer intervjumaterial, dock...

Ökenblom2010-02-05
Jag tycker det är märkligt att inte fler än fem filmtipsare betygsatt denna. Tycker att den förtjänar mer uppmärksamhet än så.

The Republic of Love2010-02-01
Lätt mysig och vemodig...

Jin-Roh - The Wolf Brigade2010-01-31
En film som växer under andra halvan. Den har ett lugnt och fint tempo och är välgjord.

Jeanne d'Arc2010-01-20
Vacker handkolorering på versionen jag såg. Första filmen om Jeanne d'Arc som jag har sett. Kanske blire det fler?

Freddy's Dead: The Final Nightmare2010-01-15
Den sämsta av de sex första Elm Street-filmerna, men ändock en av få som är bättre i andra halvan än den första.

Battle Beyond the Sun2010-01-15
Jag tror omarbetningen gjorde mycken skada...

Nästa sida »