Alla kommentarer avPerdhra

The Details2012-12-18
Önskar att filmen var dåligt gjord eftersom jag verkligen tyckte storyn var vidrigt dålig men, det är bara mitt tycke och smak tyvärr var filmen inte dåligt gjord och vardagscynismen med känslan vi alla får ibland av att gud hatar oss sken brilliant igenom det som var känslomässigt jobbigt att se.

The Life and Death of a Porno Gang2012-09-09
Politisk, konstnärlig och vidrig. Gore är inte min grej och efter mådde jag lätt dåligt, filmen stärkte för stunden nidbilden av balkanländer men när ja tänkt på filmen ur en politisk och konstnärlig vinkel var den ändå Ok.

The Artist2012-07-29
Otroligt bra hur man lyckats fånga en eras charm i en modern stumfilm. Som en hyllning till föregången era lyckas filmen till hundra procent, dock blir dramat för mycket en stund. Sluter sätter dock igång mina tankar. Tänk om stumfilmsaktörer vägrat tala på film och valt att göra steppfilm till det nya stora... hade jag då suttit här och skrivit omdömen? Det här är en must see movie

The Killing Floor2012-07-29
Vilket slöseri på ett briljant slut på en så dålig film i övrigt

W.E.2012-07-29
Ostrukturerad är ett passande ord för filmen. Man åker fram och tillbaka i tiden, nog tycker jag det är en historia värd att berätta men, kanske att man borde valt bort kärlekshistorien i nutiden och haft full fokus på hertigparet för att verkligen ge tittaren en chans att åka in i ett gripande öde. För nog är Wallis Simpsons historia värd att berätta och även om Madonna och Alek Keshishian visar goda intentioner ger dom inte henne den uppmärksamhet hon förtjänar.

The Pact2012-06-24
Filmen kändes väldigt lågbudget vilket gör att man kan respektera försöket, för det är ett bra försök. Vad jag förstått har McCarthy bara gjort kortfilm tidigare, även detta är en utökad version av en kortfilm. Filmen i sig höll mig inte fången man det är en bra idé, en del i den "övernaturliga" handlingen kunde gjorts annorlunda, trots det tyckte jag om sammanflätningen av de två onda ting som gestaltas i filmen

The Aviator2012-06-23
Fantastiskt bra porträtt av en fascinerande personlighet. DiCaprio gör ju en fantastisk rollprestation, han visar verkligen på sin briljans. Alla rollprestationerna var bra gjorda kanske har dom en del att tacka Scorsese för det.

The Stig-Helmer Story2012-06-23
Den var inte för charmig, synd att Åberg gjorde den här. Som publik tycker jag inte man får tillräckligt utav filmen.

All the Boys Love Mandy Lane2012-06-10
Jag gillar dom blodiga slasher scenerna men i övrigt höll inte historien

20122012-06-10
Här gör man allt för att dölja ett tunt manus med mycket datoriserade effekter. Lyckas kanske inte helt men, man verkar ju nöjd ändå. På klassiska amerikanska manér har man dragit in massor av bibelreferenser, tråkigt då man fick idén från mayakalendern men, det märktes inte.

Trick 'r Treat2012-06-10
En mysig skräckrulle. Den innehåller inte så mycket skräck men, när eftertexterna är slut ligger det ändå kvar lite mys-skräckkänslor i kroppen och samhain är för alltid den bästa helgen.

Piranha 3DD2012-06-03
När det bästa i en film är David Hasselhoff kan den inte komma långt.

The Nines2012-05-26
Lite seg, lite halvintressant men, slutade sött och bra. Knöt ihop påsen på ett tillfredsställande sätt.

Försvunnen2012-05-20
Hur kan man göra en filosofisk film utan ett uns filosofi? Jag vill verkligen gilla filmen men, slutet förstörde allt, verkligen allt.

Piranha 3D2012-05-01
Slafs och tuttar. Jajemen. Charmpoäng till världens ände, att Richard Dreyfuss gör en liten biroll vilket jag inte visste innan gjorde att filmens poäng höjs markant.

Don't Be Afraid of the Dark2012-04-15
Skräckfilm om elaka tandtroll var inte min grej. Jag tycker verkligen inte filmen var skrämmande, jag gillade verkligen inte varelserna.

The Woman2012-03-25
Uttalandet "män är värre än djur" har fått en film. Var man inte feminist innan är man det efter. Sjuk och bisarr historia som har gjorts lysande. Filmmusiken höjer det bisarra intrycket.

Rosewood Lane2012-03-24
Katastrof!

The Awakening2012-03-24
Så fantastisk!

Contagion2012-03-20
Hade aldrig ens hört talas om filmen men, många (i vanliga fall) bra skådespelare brukar inte betyda dålig film, det gjorde det nu. Amerikanare och deras älskade konspirationer... Jag älskar epidemifilmer där halva befolkningen dör av smitta men, den här var ju mest bara dum, jätteamerikansk. Klart någon med starka övertygelser som fått lov att göra en film. Vansinnigt dåligt manus, tror man tappat det i golvet, skrapat ihop sidorna och bara kört.

Järnladyn2012-03-20
Streep är som vanligt fantastisk, hon blir bättre skådespelare för varje år tycks det. Dock är filmen medioker. En hoppig historia och jag minns mest en dement tant vilket inte borde vara syftet. OK biografisk skildring och all respekt till Abi Morgan som valt denna synvinkel. Jag hade bara velat se något annorlunda. Men, se filmen och lyssna, det finns citat som är guld värda från början till slut.

Playback2012-03-20
Inte så bra. En tramshistoria med fantastiskt dåligt manus, vissa detaljer går inte ens ihop och det är svårt att hitta meningen med filmen. För det kan inte vara meningen att skrämmas, det gör den inte. När jag var ung var Slater en ikon och det enda jag tar med mig är smärtan av att han är med i en så fabulöst dålig film och inte kan annat än göra ett dåligt jobb.

Footloose2012-02-18
Vi vet ju alla att det är en remake så man ska inte gnälla på att det redan gjorts, det är dock ingen bra remake. Oerhört amerikansk, all känsla från originalet är som bortblåst. Hade det varit en ny film hade den vunnit charmpoäng, nu förlorar den på alla punkter. Störde mig på att man fördummar publiken genom att lägga till scener som man bara hintade om i originalet.

A Good Old Fashioned Orgy2012-01-03
oerhört överaskande, grymt rolig. Rolig, charmig, söt, äventyrlig film om vänskap och återerövrandet av sex som nöje

Midnatt i Paris2012-01-02
Så gott som fulländad film som charmade mig. Jag blev kär i filmens scenografier, i önskan att finna sin plats i en annan era och i dess ärlighet

Hysteria2011-12-31
En förutsägbar film med glimten i ögat. För mig ett oerhört intressant ämne som tyvärr hamnade lite i skymundan av kärlekshistorien. I brittisk manér bjöd filmen på fnitter och en känsla av glädje rakt igenom kanske lite för få spontana skratt, genomgående bra rollprestationer. Man hade kunnat byta ut kärlekshistorien mot mer Lord Edmund St. John-Smythe. O'hoy!

Case 392011-12-29
Jag tycker demoner är skitläskiga men, filmen är inte så bra och Zellweger är, som andra sagt, inte så bra i sin roll.

Remember Me2011-12-25
Bra filmen, en sevärd film men, Pattison hittar inte balansen och Coopers roll tyckte jag var onödigt jobbig, blev lite imponerad på Jerins som spelar lillasystern, så bra.

Burlesque2011-12-25
"MaxMackan" said it all... Jag älskar Cabaret och Burlesque men, här var för lite av allt. Det kvittar om man castar två fantastiska sångerskor om ingen minns deras låter efter filmen. Innehåller allt en tjejfilm bör innehålla dock.

Little Ashes2011-12-25
Jag vacklar vad gäller betyg här. Det är så mycket som är galet men, ändå så mycket som är bra. Castingen är galet fel men, Patison får plus för ett gott försök (jag älskar att han i början har page och gossekläder med krås). Filmen hade kunnat vara bättre, nu var det mest en OK gay-story, vilket för övrigt var en överraskning för mig.

Nästa sida »