Alla kommentarer avPhraeg

Mini Moni The Movie: The Great Cake Adventure2004-11-07
54 minuter gulligt!

The Hunted2003-06-23
Jag skrattade så att tårarna rann.

Rasen2003-05-20
Något seg uppföljare till The Ring. Jämför man med Ring 2 tycker jag denna har intressantare story men är tråkigare genomförd.

Golden Ninja Warrior2003-05-13
Godfrey Ho är en mångfacetterad man. I Golden Ninja Warrior förs filmrutorna, en filosofisk-antropologisk spekulation över ninjornas egentliga natur. Som alltid lyckas Godfrey Ho skildra den psykologiska komplikationen i personporträtten.

Revenge of the Drunken Master2003-05-05
Mysig ninjafilm utan ninjor.

Dark Water2003-04-02
Svag femma menar jag

Dark Water2003-04-01
Stark fyra, skrämmer mer än ringu.

Dum & dummare2003-03-27
Jo, bajs och dratt på ändan är ju jätteskoj.

Audition2003-03-13
Bra rulle.

The Hurricane2003-03-04
Välgjord film, men den förlorar på att den framställer Rubin Carter som en ängel, något han aldrig var. Men budspet "Rubin var en ful fan, som många andra, men några mord begick han inte" kanske inte funkar.

Ninja Protector2003-03-04
He is a playboy and a troublemaker!

Ninja Squad2003-03-04
Godfrey Ho visar på ett mycket övertygande sätt att han hantera två vitt skilda handlingar. Det är ju inte tal om något annat än att Billy faktiskt var en ninja.

Leopard Fist Ninja2003-03-03
Godfrey är en rackare på fina slut.

Enemy at the Gates2003-03-03
Tokigt att de behövde snacka engelska på båda sidor.

Plan 9 from Outer Space2003-03-03
Mycket underhållande.

Final Fantasy2003-03-03
Fin story, lite väl ambitiös animering.

Army of Darkness - Evil Dead III2003-03-03
En av få roliga komedier som gjorts.

Ninja Terminator2003-03-03
Regissören Godfrey Ho är i sanning överraskningarnas man. Han varvar nervigt intensiva filmer som Golden Ninja Warrior och Ninja Squad med meditativ film som Ninja the Protector. Godfreys film, och framför allt Richard Harrisons skådespelarinsats, utforskar med stort skarpsinne Ninjaimperiets jakt på den gyllene Ninjastatyn. En rad intrikata frågeställningar angående Ninjornas hemliga krafter försöker besvaras och vi får bland annat lära oss att till särkilt delikata uppdrag skickar Ninjaimperiet livsfarliga och lömska Ninjarobotar. En fängslande film som samtidigt är samhällskritisk.

Animal2003-03-03
Mest pinsam.