Alla kommentarer avPoivoroinen

Da Vinci-koden2006-05-31
Var det det här som alla snackat om i två års tid? Tur att jag inte läste boken. SMÖRJA!

X-Men: The Last Stand2006-05-31
Nej, vilken soppa det här blev. De lyckades fördärva alla karaktärer, till och med Magneto. Fast, ja, ok, brobiten är ju rätt bra fräck.

Oasis2006-05-31
Sorglig. Och rolig.

Teenage Mutant Ninja Turtles2006-05-31
Guuuud vad trååååkig. Och jag som fullkomligen älskade den här filmen som liten parvel. Då ska det tilläggas att jag fortfarande gillar originalserierna men det här är bara skit, rakt av. Shredder ser för jävla ful ut, min barndomsidol krossad framför mina ögon! Aaaargh!

Capote2006-03-07
För mycket babbel, för lite action! :)

Good Night, and Good Luck.2006-03-01
David Straithairn är grym!

Wallace & Gromit – Varulvskaninens förbannelse2006-03-01
Förtrollande.

Resa till Italien2006-03-01
Rossellini ville att filmen skulle gestalta hur tråkigt livet kan vara... Och jag skrattar hela vägen ut ur biosalongen.

Storm2006-01-27
Rolig film. Kan vi begrava Beck nu?

Satan's Tango2006-01-05
Nja, det finns intressanta partier men tvärtemot vad många verkar tycka så är filmens längd snarare en nackdel än en förtjänst. Första fyra timmarna är det smutsigt, rått, kallt och djuplodande. Efter paus spårar det ur. Se hellre Werckmeister Harmoniak!

Harry Potter och den flammande bägaren2005-12-09
Jag vidhåller uppfattningen att Azkaban var bättre. Kändes inte så uppstyckad. Dessutom bättre regi och musik där. Bägarens främsta kvalité är väl Brendan Gleeson som Mad Eye Moody. Skojig.

Besatt2005-12-09
Rätt läskig, snygg rättegång, rolig exorcism - som smäller Exorcisten själv på händerna i den vägen.

A History of Violence2005-11-26
William Hurtslutet är ju kanonroligt. Kul att de vågade bryta mot filmens ton där. Väldigt sevärd, Cronenbergs regi är fullkomlig.

Hamlet2005-10-26
Olivier is the shit!

Broken Flowers2005-10-26
Grym!!! Bill Murray i soffan stirrandes in i väggen är ren POESI!

Epidemic2005-09-20
Ha ha, skitkul film. Trier är vår tids store skämtare.

Vid flodens strand2005-09-20
Crispin Glover-show.

Zozo2005-09-04
Mesigt men mysigt.

Land of the Dead2005-09-04
*suck* Underhållande zombisar men rutten handling. Skärpning till nästa, Romero!

Liftarens guide till galaxen2005-08-18
Inte mycket som var direkt hilarius, förutom den fantastiska delfinsången i början.

Pianisten2005-08-08
Isabelle och Annie är magnifika. Vilken nerv!

Kvinna utan samvete2005-08-02
Schysst rulle men lever inte riktigt upp till hypen. Bogarts rullar är bättre.

Cold Creek Manor2005-08-01
Vilken gurkburk! Men Christopher Plummer var ju grym!

Dogville2005-07-25
Hey, det funkar!

Collateral2005-07-25
Jodå, helt ok. Fint foto, bra skådespelarinsatser men slutet sänker intrycket.

Lost Highway2005-07-22
Robert Loggia, vilken man!

Sin City2005-07-08
Jo jo, snygg som inget annat. Men är det bra då, folk? Som jag ser det så är det finfilm för trettonåringar. Alla killar är stenhårda, brudarna är snygga och våldet brutalt. Men visst, Mickey Rourke är ball...

Alice i Underlandet2005-03-13
Hatmakarsekvensen är klart bäst!

Delikatessen2005-02-25
Fransk fatalitism. Fransk fresk.

Winchester '732005-02-16
Wow. Landskapen är fantastiska, historien nyskapande (för en westernfilm) trots att elementen är klassiska med hjälten som vill hämnas och så. Den fala damen är cool, skurkarna är hårda, berättandet är detaljerat och James Stewart ett perfekt nav för historien. Good show, Mr Mann, en västern lika bra som Leones klassiker.

Nästa sida »