Alla kommentarer avPremium

All Is Lost2016-10-21
Lite som Adrift, Frozen och 127 hours. Bra koncept som slarvas med lite, och därför stannar betyget på en trea.

Kullamannen2016-02-12
Jag är mycket yngre än 1967 så mitt betyg är inte baserat på nostalgi. Men sett med dåtidens ögon så förstår jag lovorden, men att tro att filmen är lika bra och givande i dag - nej, verkligen inte.

Mannen på taket2016-01-07
Enda behållningen med filmen är vyerna av Stockholm. Skämskudden åkte fram ideligen. I synnerhet när statister skulle agera. Ta polisen som ville ha lift till systemet, polisen som fick hoppa ut och in genom ett fönster, minspelet på statisterna när helikoptern ****** - någon skrattar till och med. Nymans fru när hon ombeds ta en lugnande tablett före Beck förtäljer om sitt ärende, vilket hon gör utan att ifrågasätta, osv osv. Beck, Carl-Gustaf Lindstedt, är riktigt dålig. Sven Wollters karaktär är betydligt bättre. Ja den enda faktiskt som kändes proffsig i sitt skådespeleri. De som gett filmen en femma kan inte tas på allvar.

Ingenjör Andrées luftfärd2016-01-02
Herregud, hur kan en sån här fantastisk film bli bortglömd?! Den är en av de absolut bästa filmerna som någonsin gjorts. Betyg - STARK 4:a.

The Hunger Games2015-08-18
Knappt en tvåa.

Side Effects2015-08-16
Besvikelse.

Mystic River2015-05-13
Sean Penn är lite bra, resten underpresterar. Luckor i handlingen. Pinsamt krystad och orealistisk känsla i larmsamtalet som ungdomarna ringde in etc etc.. U N D V I K !

Mr Brooks2015-04-26
Den får en trea men då är jag SNÄLL. Kevin Costner känns inte närvarande i rollen och manuset har fullt med luckor.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2015-01-10
Jag tvekade en stund med betyget tre för egentligen ska den inte ha mer än en tvåa. Jag tycker inte att någon presterar särskilt bra, och tyvärr knappast heller Robert Gustavsson som numera är totalt slut som skådis och borde dra sig tillbaka. Filmen är dock innehållsrik och man har kastat in rejält med olika scener och miljöer och tillsammans ger det faktiskt ett visst underhållsvärde. En klassiker kommer den dock aldrig att bli.

Experimentet2015-01-04
Möjligt att det skulle kunna gå till så här men det skildras på ett tråkigt och fjantigt sett. Uselt skådespeleri av samtliga dessutom. Stor varning!

Terror på Elm Street2015-01-01
Jag bryr mig inte om att den är drygt 30 år gammal vid det här laget. Den är totalt värdelös rakt igenom. Varning!

The Eye2014-12-29
Stundtals nervpirrande men en osannolik historia och ett bedrövligt slut.

Territory2014-12-29
3:a med beröm! Anade inte någon B-känsla vare sig i handlingen eller hos skådespelarna.

Sphere - farkosten2013-08-01
En typisk trea. Klart sevärd men brister gör att den aldrig når toppen.

P22012-06-17
Klassiskt recept som smakade gott.

I Spit on Your Grave2012-03-14
Gammalt och uselt.

I Spit on Your Grave2012-03-13
Våldtäktsscenerna var inte så brutala, tack och lov. Kanske pga dåligt skådespeleri, eller medveten regi, så gottades det heller inte i känslor, det blev inte så personligt. Andra halvan var bra och brutal, snacka om rättmätig hämnd. Att det sen var orealistiskt är en annan sak. Var hon ninja i sitt förra liv eller?

Trust2012-03-08
Den var bra men man kunde ha brett på mer för att riktigt beröra. Internet är fortfarande i sin linda och därmed uppstår kryphål för pedofiler men vaksamheten har blivit större och den här filmen bidrar säkert till det på sitt lilla sätt. En stabil trea.

Panik2012-03-06
Riktigt påkostade specialeffekter för att vara 1988. Bra inledning med fin spänning, för att sedan dala tills slutet. Max en 3:a är den värd enligt mig.

The Poughkeepsie Tapes2012-03-04
Det görs film på allt numera. Ganska välgjord sak.

The Caller 2012-02-29
Oj oj det här var bra! Inte hoppa-högt-läskig utan mer psykologiskt läskig. Slutet kunde varit mer finslipat.

The Tunnel2012-02-27
Nej. Alldeles för B-ig och lite töntig faktiskt. Vissa spänningsmoment men man ser ju egentligen inget utan hör mest skrik.

Wrecked2012-02-19
Riktigt usel film. Jag fann mig själv göra allt annat än se på filmen fast jag gjorde det ändå. Den skulle mycket väl kunna vara inspelad på bara en dag. Han satt först fast i ett bilvrak och kom sen loss och hasade sig iväg men inte en gång skrek han på hjälp eller sökte sig mot vägen där bilen torde ha kört av ifrån. Nej undvik denna om du inte vill slösa bort 1½ timme av ditt liv, det finns många mycket mycket bättre filmer att se.

I Am Legend2012-02-17
Ända sedan Kalle Anka -serien jag minns från barndomen då seriefiguren vandrade ensam genom ett folktomt Ankeborg och gick in på livsmedelsbutiken ock plockade på sig vad han va sugen på etc etc. Ända sedan dess har jag haft ett stort intresse för dessa fantasier och här kommer de till liv. Kanske inte för första gången i filmhistorien och i detta fall även med inslag av zombies, som jag egentligen inte gillar, men det gör inget för känslan är fenomenal genom hela filmen och effekterna är helt i linje med vad man kan åstadkomma i dag. En perfekt rulle helt enkelt. Fem poäng.

The Amityville Horror2012-02-16
Tydligen finns det ett original, har inte sett det. Den här var hur som helst nästan en exakt kopia av The shining, fast mycket sämre. Ingen känsla och allt känns igen från så många gånger förr. Ett högre betyg än två kan den omöjligt förtjäna.

The Tortured 2012-02-15
Känslosvall i början för att förbereda publiken för vad som komma skall och ett underbart slut. Solklar fyra.

Retreat2012-02-14
Svag trea. Välspelad. Ganska förutsägbar och med klassiska speldrag. Inget man kommer minnas i morgon.

The Perfect Host2012-02-13
Oväntade vändningar höll intresset uppe hela filmen. Annorlunda och med sensmoral. Rekommenderas!

The Killing Room2012-02-12
Bortkastad tid. Liknar absolut inte Cube och Saw-filmerna. Skit helt enkelt.

Det2012-02-11
Låååång och med usla skådespelare med tonvikt på andra halvan av filmen när barnen träffas igen i vuxen ålder. Det är faktiskt smärtsamt dåligt. Clownen lyfter allt såklart men filmen som helhet når godkänd med nöd o näppe. Mycket svag trea.

Nästa sida »