Alla kommentarer avPrinceJohn

Dunkirk2017-07-20
Filmen är en väldigt bombastisk och realistisk skildring av händelserna som ägde rum på Dunkerque. Manuset och skådespelarna lyckades förmedla de känslor som måste ha infunnits hos de som var inblandade i kriget. Jag är dock lite besviken på att det inte finns någon riktig handling i filmen, utan att det mest bara är just en skildring av ett krig. Det finns heller inga riktigt memorabla karaktärer, men däremot finns det gott om fina citat och händelser som berör. Kan vara den bästa krigsfilmen som har gjorts och det gör kanske att besvikelsen som finns hos mig beror mest på att jag nog inte är ett jättestort fan av krigsfilmer och ville egentligen se något med lika tung handling som Inception och Interstellar levererar.

In the Loop2017-06-03
Väldigt rörig, men karaktärerna och dialogerna är förstklassiga!

Teenage Mutant Ninja Turtles2015-12-28
Hade hoppats på att bli lite överraskad och att mina låga förväntningar inte skulle infrias. Oj så fel jag hade. Segt, tröttsamt och för många comic reliefs. Nej, jag ser nog till och med de äldre live action filmerna då.

Ant-Man2015-12-05
Bättre än väntat, men lite väl förutsägbart och bygger på samma formalia som resten av Marvels superhjältefilmer.

The Martian2015-10-25
Stabilt, Ridley Scott har kanske sett sina bättre dagar, men det här var riktigt bra i förhållande till filmer som Exodus.

Big Hero 62015-10-21
Pixar lyckas få mig att bry mig om karaktärer på mindre än 10 minuter mer än vad vissa tv-serier lyckas göra efter 10 säsonger.

Mad Max: Fury Road2015-10-10
Snygg kostym, smink, bild och action. Förväntar man sig en djup och dramatisk handling är man helt fel ute (hur man nu kan förvänta sig det), vill man däremot se smutsiga män, kvinnor och mastiga fordon strida i en oändlig öken så känner man sig som hemma.

Blue Ruin2015-09-14
Snyggt filmad, stabilt skådespeleri. Hade mått bättre av mer spänning och bättre manus.

The Age of Adaline2015-08-30
En lite sämre version av The Man From Earth, kanske mer lättsam då den inte är lika intelligent. Känns tyvärr ganska könsstereotypiskt att de valt en kvinna att spela huvudrollen för att porträttera de negativa och svaga sidorna med att vara för evigt ung. The Age of Adaline har sina stunder och lyckas ändå halvt underhålla mig hela vägen igenom med vissa rörande och tänkvärda scener.

The Maze Runner2015-07-29
En film fylld av moralkakor och en till synes intressant handling, men författaren har lånat lite för mycket och skapat en soppa som skulle mått bättre av färre ingredienser. The Maze Runner har dock ett bra tempo som för handlingen framåt i lagom takt, tillräckligt för att bevara intresset att seklart filmen.

Left Behind2015-07-29
Lät familjen bestämma film och valde att ge denna film en ärlig chans trots att filmomslag som pryds av Nicolas Cage namn brukar innebära sura uppstötningar. Jag ville gråta, jag ville skrika och jag ville fly. Känslor som bra filmer kan framkalla, men den här gången var det inte på grund av det, anledningen var istället att jag just bevittnade en av de sämsta filmer jag någonsin skådat. Se den inte och om du blir tvingad till att se den så kan du liktsom jag somna i frustration.

Transcendence2015-07-13
Helt okej, även om temat och diskussionsämnena som filmen väcker är intressantare än själva filmen.

The Theory of Everything2015-04-26
Fint och rörande drama om Stephen Hawking. Imponerande rollinsats av Eddie Redmayne. Bilden av Hawkings förstärks på många sätt, trots alla motgångar har han fortsatt kämpa och alltid gjort detta med glimten i ögat. Det enda som saknas är lite mer om hans faktiska arbete.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12015-04-18
Tyckte tvåan var tråkig som följde samma spår som ettan. Det gjorde förvisso inte den här filmen, men oj vilket sömnpiller det här va. Filmen står och stampar utan att det händer något som för handlingen framåt, allt vi får är en massa meningslös och upprepande dialog.

What We Do in the Shadows2015-04-04
Smårolig, genomtänkt och smart rakt igenom. Tyvärr är det ingen scen som känns särskilt minnesvärd eller som lockar till gapskratt, men ändå den roligaste komedifilmen om vampyrer jag har sett.

The Imitation Game2015-03-27
Bra och välspelat. Det enda dåliga med filmen är att de undviker några komplicerade detaljer i ett försök att nå ut till en bredare publik. Trots detta är filmen intressant och spännande, en värdig hyllning till Turing.

Dallas Buyers Club2015-03-11
Det faktiska diskussionsvärdet i filmen imponerar mer än själva historien och skådespeleriet. Desperationen hos en döende man och hans kamp för överlevnad. Jag har en känsla av att den här filmen kanske kommer att växa på mig, men just nu lämnar den ett mediokert intryck.

The Wolf of Wall Street2015-03-09
Denna film vältrar sig i ögongodis där de tre huvudingredienserna består av brudar, knark och pengar. Efter ett tag blir man dock väldigt trött på hur pass ytlig filmen framställs och hur pass intetsägande handlingen är. Det som räddar filmen är några få intressanta scener med Di Caprio, men annars skulle jag bara rekommendera filmen för testosteronstinna tonårsgrabbar. Du kan bättre Scorsese. Du kan bättre.

Whiplash2015-03-05
Stark och fin berättelse som handlar om att följa sina drömmar och att vägen dit inte alltid behöver vara en vacker och klyschig historia. Bild, musik och skådespeleri i världsklass.

12 edsvurna män2015-02-25
Filmen lyckas väldigt väl med att fånga och visualisera starka, men samtidigt väldigt olika personligheter. Toppa det med välskrivet manus och bra skådespeleri, filmen fångar intresset hos tittaren direkt och håller en fastklistrad ända tills slutet. Mästerligt och tidlöst.

Janne Långben - The Movie2015-02-19
Handlingen kunde ha varit lite mer logisk och sammanhängande, men i det stora hela är det en mysig film med mycket bra musik.

Kingsman: The Secret Service2015-02-15
Efter att ha sett trailern till denna film hade jag extremt låga förväntningar, men oj så fel jag hade. Sen jag kom upp i vuxenålder har jag inte uppskattat actionfilmer alls lika mycket som jag gjorde i tonåren. Dock var koreografin och antalet actionscener alldeles lagom för att de skulle uppskattas. Colin Firth var mästerlig. Slutligen känns filmen som en blandning av en klassisk Bondfilm med Quentin Tarantino twist.

The Invention of Lying2015-02-01
Det är sällan jag somnar när jag ser en film, men när jag föredrar det framför att se klart filmen kan den inte få annat än detta betyg.

Frost2015-01-17
Det bästa Disney gjort på länge

Hobbit: Femhäraslaget2014-12-15
Jag hade hoppats på att den sista och avslutande delen skulle lyfta trilogin efter den rätt så mediokra andra delen. Dock föll den helt platt och blev för mig en stor besvikelse. Utdragna stridsscener, tramsigt kärleksdrama och brist på handling. Allt detta gör att man inte bryr sig om någon av karaktärerna, trots att de har haft tre filmer på sig att bygga upp dem. Under filmen önskar man att man tittade på en film i Sagan om Ringen trilogin istället. Jag tror att man hade kunnat göra boken större rättvisa med en eller max två filmer, med facit i handen. Tyvärr tycker jag inte de lyckas knyta an Hobbit trilogin med Sagan om Ringen trilogin på något snyggt sätt heller, vilket var min största förhoppning.

Interstellar2014-11-14
Den här filmen har allt som Gravity saknade. Bättre manus och bra skådespelare. Finns små hål i handlingen och lite klichéer, men helhetsintrycket kvarstår. Det här kan vara en av de bästa filmer jag har sett. Enough said.

Primer2014-09-08
Bra koncept och idé, synd bara att presentationen var lika bra.

Snowpiercer2014-09-01
Snowpiercer visar och berättar metaforiskt om ett klassklimat som inte är helt olikt vårt eget. Filmen har sina ljusa stunder och bygger på en bra idé, men det blir också dess fall. Den har alldeles för många och tydliga plot holes, frågor som slängs hit och dit, men aldrig får något svar. Det som räddar filmen från totalt magplask är intresset för upplösningen och nyfikenheten över vad som finns bakom den sista porten.

The Amazing Spider-Man 22014-08-29
Kasst soundtrack, tråkigt manus. Det enda som räddar filmen från totalt magplask är bitvis snygga effekter och koreografi.

Edge of Tomorrow2014-08-01
Groundhog Day i rymden. Bättre än förväntat.

Nästa sida »