Alla kommentarer avRamza

48 Christmas Wishes2018-12-10
Hade satt lägre betyg och det gick.

The Christmas Chronicles2018-12-10
Kurt Russel är precis lika mycket Kurt Russel som han alltid har varit.

Mowgli2018-12-10
Effekterna befinner sig ofta i uncanney valley och tillsammans med en ibland barnslig och ibland becksvart berättelse ger det hela en ofta surrealistisk lätt mardrömslik känsla. Gör för Djungelboken vad Return to Oz gjorde för Trollkarlen från Oz.

I Kill Giants2018-12-05
Absolut fin och välgjord. Men man har sett det tidigare i ännu bättre utförande.

The Princess Switch2018-12-03
En av Netflix bättre julfilmer, vilket visserligen inte säger jättemycket.

Resan till Fjäderkungens rike2018-11-09
Stämningsfullt med ful som stryk.

Solo: A Star Wars Story2018-10-01
Alden Ehrenreich är inte direkt dålig men aldrig någonsin ser jag honom som Han Solo. Storyn är tunn och det händer mest saker på måfå utan att något berättas. Den räddar sig dock och får godkänt pga en liten uppryckning på slutet.

Ready Player One2018-08-13
Det finns en scen där skurken försöker lura huvudpersonen att han är "äkta" genom att dra en massa referenser. Precis så kännes hela filmen, den bara kastar alla referenser den kan hitta och plockar hejvilt från spel och filmvärden utan annan annan tanke än att bevisa hur beläst den är inom populärkultur. Det finns bra och roliga scener och så länge den utspelar sig i VR-världen så klarar den sig bättre.

De bedragna2018-08-07
Börjar bra men tamt klimax.

Father of the Year2018-08-07
Roligare än den förtjänar.

The Emoji Movie2018-07-04
Jag trodde den skulle vara sämre. Men når ändå inte upp toll en tvåa.

Fifty Shades Freed2018-06-27
Tidigare filmer har varit taffliga och mediokra. Men detta var avgrundsuselt på ett sätt man ofta inte ser i filmer som tar dig till biografen.

Maze Runner: The Death Cure2018-06-11
Maze Runner-filmerna är helt klart bättre än de förtjänar, hoppas Wes Ball får chansen att göra något riktigt bra med bättre manus.

Anon2018-05-23
Snygg och härlig stämning. Tyvärr var slutet lite för tunt.

Beyond Skyline2018-04-25
Det är precis såhär jag vill ha en riktig b-rulle. Karismatiska skådespelare, höga sparkar, hockeyfrillor, ostighet i mängder, högt tempo så att man inte hinner tänka alltför mycket och inte alltför usla specialeffekter.

Birth of the Dragon2018-03-22
Skiter man att det är en biografi är det ganska underhållande, största problemet är att alldeles för mycket tid läggs på Billy Magnussen Steve Mckee (Mcqueen) när man egentligen bara vill se Bruce Lee och Wong Jack Man.

47 Meters Down2018-03-06
Så alltså.... Hela premissen bygger på att om du simmar upp för fort får du dykarsjuka men är du inne i buren är det lugnt?

Snömannen2018-03-02
Katastrofalt murrig och oengagerande tv-deckare som av någon outgrundlig anledning letade sig ut till bioduken. Vad gör Fassbender, Fergusson och JK Simmons mfl här?

The Cloverfield Paradox2018-02-10
För dum för att tas seriöst men för tam och ocharmig för att va ett guilty pleasure.

Me and Earl and the Dying Girl2017-11-13
Stilmässigt känns lite för välbekant och har gjorts bättre i både filmer (Perks of being a Wallflower) och serier (13 reasons why).

Geostorm2017-11-13
Hamnar i samma fack som The Core. Fruktansvärt dumt, men jag har ganska kul och finner mig skratta lika mycket åt som med filmen.

The Book of Henry2017-10-26
Märklig, varken jättebra eller dålig. Men förstår inte riktigt varför.

19222017-10-22
Obehagligt och med briljant Thomas Jane

Blade Runner2017-10-06
Alla scener med Rutger Hauer är fantastiska, annars är det ganska ojämnt och småsegt.

Get Out2017-10-02
Rätt spännande, lite läskig å oväntat rolig. Men jag är inte imponerad av tvisten som kändes långsökt.

Death Note2017-08-26
I slutändan inget som direkt funkar. Alldels för mycket kläms in, skådespelarna är sisådär, filmen som sig känns som många netflix-produktioner lite slappa (tänk Iboy). Enda som fungerade var Ryuk som dock var med ganska lite.

The Lost City of Z2017-08-26
Jag gillar Hunnam och Pattinson i den, men tempot känns aldrig rätt och det blir geografiskt väldigt hoppigt vilket gör att storyn aldrig engagerar.

The Hitman's Bodyguard2017-08-24
Förvånansvärt underhållande rakt igenom. Ryan å Sam Jackson funkar bra med varandra, Salma Hayek överraskar som filmens höjdpunkt och det är alltid kul att se Gary Oldman. Actionscenerna är även dom riktigt bra. Enda klagomålet är väl att den är aningen för lång.

Just Friends2017-08-23
Såg om den och jag uppskattar både Anna Faris och Ryan Reynolds mycket mer idag än när den kom. Vet inte om jag bara fått sämre humor, men trots att den är puckad och utan direkt manus är den stundtals hysteriskt rolig.

The Dark Tower2017-08-17
Hade väldigt låga förväntningar och blev glatt överraskad! Filmens verkliga specialeffekter är Idris Elba och McConaghey. Känns väl inte jättetroget böckerna men snyggt och underhållande och ekonomiskt berättande (90 min räcker gott. Å väl för denna berättelse).

Nästa sida »